Gå til innhold

Fra skrivebord til bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske smart ja.. men har dere tenkt på at maskinen skal faktisk startes opp før den skal brukes? Altså det jeg prøver å si er at den sannsynlig hvis vil ta 3-4 minutter å startes opp. Ergo: Liten kjøretur til butikk, senter osv så er denne maskinen ubrukelig iforhold til en cd spiller...

 

And thats a fact! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Uten WIFI og DVD drev ?

 

Bedre (og sikkert billigere) å snekre ei maskin sjæl.

 

Note;

Jeg bruker en vanlig laptop til dette. Har tilogmed WIFI, Tastatus og Skjerm. Fikk noen til å lage et lite 'bord' å ha den på (over girspaken) bolta sammen med feste til passasjerstolen. (Det fins mange 12v til 220v konvertere).

Kjører med GPS (fra Garmin), oppdaterer lokale kart via WIFI uansett hvor jeg er i verden (mye større skjerm enn hva bil-gps'er leveres med).

Noen Gb med musikk rett inn i bilforsterkeren.

Sender/Leser mail samt www news etc. på de fleste bensistasjoner.

Dessuten har jeg jo da alltid en pc uansett hvor jeg er (tar den med inn om det trengs noen steder)...

Lenke til kommentar
Uten WIFI og DVD drev ?

 

Bedre (og sikkert billigere) å snekre ei maskin sjæl.

 

Note;

Jeg bruker en vanlig laptop til dette. Har tilogmed WIFI, Tastatus og Skjerm. Fikk noen til å lage et lite 'bord' å ha den på (over girspaken) bolta sammen med feste til passasjerstolen. (Det fins mange 12v til 220v konvertere).

 

8210415[/snapback]

Hvorfor blande inn 220 volt? Er jo ingen bærbare som bruker den spenningen, eller stasjonære for den saks skyld.

Er vel enklere å transformere fra 12v til f.eks 19v (som min bærebare bruker) Istedenfor fra 12v til 220v også til 19v.

Lenke til kommentar

Ikke noe eget batteri?

 

Så når man skal bruke denne så MÅ man ha bilen igang?

Eventuelt la den kjøre på bilbatteriet og risikere å gå tom.

 

Og Dahl: Greit nok å drømme, men 1 TB med lagringsplass i bilen?

 

Det burde uansett være en flashdisk mtp. holdbarhet ved bevegelser.

Lenke til kommentar
Hva behager?

Gidder ikke å lage denne med wifi?.

Blir ikke meg som trekker tpkabel ut til bilen min iallefall :)

8209913[/snapback]

 

Hehe nei :-) - Artig at de lanserer en PC for bil, kun med kablet nettverk.... Det er for såvidt like idiotisk som å lansere en el-bil uten batterier men med en diger kabeltrommel i bagasjen og 220v støpsel :-) (heldigvis ingen som har gjort det enda)

 

Klart man kan koble til slikt via USB, men hvorfor skal man det ? Burde jo vært mulig å ofre kablet nettkort til fordel for wifi, eller ha begge deler. En PC i bil uten wifi er ikke annet enn en forvokst walkman/discman eller dvd-avspiller - noe flere og flere allerede har i det innebygde (eller modifiserte) stereo-anlegget til bilen.

 

Spennende konsept, men savner WIFI som sagt og kansje RCA plugger for audio-tilkobling til bilforsterker.... - Eller kanskje den ene pluggen der er det, men da blir det jo mono og det er ikke optimalt.

 

Uansett priser vel shuttle seg ut av markedet som vanlig.

 

--

An10bill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...