Gå til innhold

Omtale av UFO: Afterlight (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyster fremtidsvisjon, joda, men Afterlight tar godt tak i de som våger seg på oppgaven som sjef for Mars. :) Og slipper ikke taket før du enten har vist fiendene hvem som er kongen på haugen, eller bukket under selv.

 

Det debatteres ivrig på Afterlight-forumene hva som kan komme i en eventuell oppfølger, noe jeg er ganske interessert i. Altar bør fortsette serien nå som de har fått gangen i spillene.

Lenke til kommentar

har spillt det noen timer nå, og anmelderen traff blink her. selv om jeg har runda aftershock og spillte ganske langt på det føre der igjen, så måtte jeg bruke en del tid på å finne ut av en del ting. spesielt trening av forskere og basebygging.

 

ting jeg synes er litt kjipt: savner gamle grafikk stilen, selv om den nye egentlig passer ganske greit siden vi er på mars, og da jeg er glad i spill som bruker ekte våpen så blir dette litt mindre givende å spille. det blir også litt mange oppdrag i blandt, og dersom du skipper et så taper du for mye på det. sku vært mulig å delegere en datastyrt gruppe slik som i et eller begge de tidligere spillene (husker ikke om begge hadde det)

 

men spillet er bra det. bra fysikk motor har det også, moro å skyte store ting å se de rulle ned skråninger o.l.

Lenke til kommentar

Jeg skrev en leseromtale for et par uker siden - http://gamer.no/product.php?productId=3953...4268#userReview - og der nevner jeg den første serien med UFO-spill fra daværende Microprose.

 

Og nei, det er ikke "samme" serie spill mer enn at Altar sin serie er tydelig inspirert. X-COM/UFO-serien fra Microprose var imidlertid først ute, og den serien bygger i sin tur på Rebelstar Raiders og Laser Squad, sistnevnte populær på Commodore Amiga. Går tilbake til sent 80-tall dette, tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Sant nok, innledningen kan med fordel omformuleres. :) Gir litt feil inntrykk slik som den er nå.

 

I tillegg vil jeg råde anmelderen til å endre linjen "Fremtidsvisjonene til Altar Games blir bare dårligere og dårligere." til å bruke 'dystrere' i stedet for 'dårligere.' Dette vil være riktigere i henhold til resten av anmeldelsen og samlet karakter.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

@Joachim: Det var ein bra artikkel Joachim! Den summerte bra opp dei viktige delane av Afterlight. Einaste eg sakna var litt nærmare forklaring av talet på karakterar, og detaljane som er lagt i det. Alle har ein bakgrunnshistorie, og sidan du har så få må ein passe godt på. I tillegg kan dei bli påverka av tilstanden til kvarandre (jamfør desse spelarane).

 

Når det gjeld gjentaking av oppdrag, så trur eg du (og mange andre) vil setta pris på denne modifikasjonen (bare pass på å lese advarselen i post 15).

 

Hmm, og for å flisespikke litt, så er ALTAR eit akronym. Det skal skrivast med store bokstavar.

 

*dukkar*

 

@Gromle: Etter det eg skjønnar er det ei bra side. Elles har eg bruka Play.com (same pris trur eg) i mange år, og vore nøgd med det. Tek litt tid da...

 

Total Rebalance Modification

 

Det er fleire modifikasjonar på gang for UFO: Afterlight, og den største er Total Rebalance Modification.

 

t_smg04wt2.jpg t_sshot20070311145536ge7.jpg t_sshot20070311150031sw2.jpg

 

Dei som vil prøve denne modifikasjonen kan laste den ned herfrå. De finn ei liste over dei siste endringane i denne tråden. Om nokon kan hjelpe med modellar, lydfiler eller anna, så ta kontakt med ShadoWarrior!

 

Andre modifikasjonar

 

De kan finne ei liste over alle modifikasjonar til UFO: Afterlight i denne tråden, og laste ned dei fleste her.

 

Lage eigne modifikasjonar

 

Det er ganske lett å modifisere UFO: Afterlight. Dei som ønskjer å finne ut meir kan sjekke denne tråden og dette forumet.

Lenke til kommentar
Det var jo slett ingen dårlig pris! Har du noen erfaringer med den sjappa?
Aldri hatt noen problemer derfra. Dermed vet jeg dog heller ikke hvordan de er på returer og slikt. Er det desidert billigste jeg har sett for Afterlight på nettet. Hos Play, som Slaughter nevner koster det £17.99 som medfører moms og tollgebyr så totalprisen der blir tilsammen 355,-. Fra Amazon.co.uk slipper det også inn momsfritt, men med dyr frakt blir totalen på drøye 240,-
Lenke til kommentar

Innledning: "Er det intelligent liv på andre planeter? Kanskje. Men hvis det er som i UFO-serien, håper jeg vi slipper å finne det ut"

 

Avslutning: "8/10 - Svært godt"

 

 

Innledningen fikk meg til å tenke at "her kommer det slakt av UFO". Men, så bestemte jeg meg for å lese artikkelen allikevel for å finne ut hvorfor forfatteren ikke vil ha noe med det intelligente livet i UFO-serien å gjøre.

 

 

 

1/10 - Misvisende innledning. Resten av omtalen var helt grei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...