Gå til innhold

Epson blåser nytt liv i R-D1s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.

De har tydeligvis enda flere usolgte R-D1 liggende, da (R-D1s var etter sigende bare et forsøk på en relansering med ny firmware og et nytt klistremerke). 28mm-objektivet er forresten ikke nytt på markedet om det var uklart, vårens nyheter fra Cosina Voigtlander er 21mm/4 og 25mm/4 i M-fatning tilpasset R4.

 

Synd Epson fulgte opp dette produktet så dårlig, for ettersom prisen faller begynner det å se mer og mer fornuftig ut. Det vil nok imidlertid ikke komme noen oppfølger under Epson-navnet. Da blir Leica og Zeiss eneste håp, og selv om M8 selger like fort som de bygges vil vel ingen av de to kunne tilby noen veldig rimelige hus (med det første), Zeiss har til og med uttalt at de vil vente til de teknologiske utfordringene som ligger mellom dem og rammesøkere med 35mm-brikke løses.

Da blir det filmskanner og M3 på meg i overskuelig fremtid, med de fordelene og ulempene film medbringer..

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg? Hva er et målsøkerkamera kontra SLR?

Wikipedia gir deg svaret på det...

 

Fordelene kort oppsummert:

Rangefinder cameras do have several advantages over SLRs in certain applications. Since there is no moving mirror, as used in SLRs, there is no momentary blackout of the subject being photographed, the camera is often quieter, and the camera's body is usually slimmer and less obtrusive. These qualities make rangefinders ideal for action-grabbing candid shots and street photography. The lack of a mirror also allows lenses to project deep into the camera body, and so high-quality wide-angle lenses are easier to design.
Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å forstå hvorfor dette kameraet skal koste 15000,-

 

Kan noen hjelpe meg? Hva er et målsøkerkamera kontra SLR?

8199174[/snapback]

 

15000 er billig for dette kameraet også med objektiv atpåtil, når det kom kostet det nesten 30.000 uten objektiv. Målsøkere er fantastiske kameraer og fotografere med, og det er morro at de kommer i digitale versjoner. Hadde jeg ikke hvert så dum og allerede ha kjøpt meg et digitalt speilrefleks som alerede har tapt bort all verdien sin, skulle jeg mer enn gjerne brukt 15.000 på dette kameraet. Man tar rett og slett helt andre type bilder med en målsøker på grunn av måten man bruker kameraet, og det beskjedne ytre som gjør det mye mer naturlig å gå rundt på gaten og knipse bilder av livet rundt deg. Får heller kjøpe meg en brukt filmbasert leica når jeg har fått tjent opp litt penger..... :dribble: Kikket på en M4 hos Antonio Stasi her om dagen, og det gjorde at jeg mistet alt videre lyst til å fotografere med min Fed. Fantastisk lysterk søker, nøyaktig målsøker, og mekanisk presisjon som man ikke finner maken til noe sted, en Nikon f2 føles som røff grovmekanikk i forhold.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...