Gå til innhold

Ingen Adobe-oppdateringer for Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det holder nok å kjøpe oppgraderingversjoner til under halv pris. I alle fall dersom Adobe viderefører sine vanlige regler for oppgradering.

 

Men det blir uansett en betydelig kostnad, og så lenge jeg klarer meg med CS1 og Dreamweaver MX, ser jeg ingen grunn til å bruke 6 000 kr på oppgradering. Og dermed oppgraderer jeg heller ikke til Vista.

 

Og det kan godt være rett i kommentarene at dette også har sin årsak i "konflikt" mellom Adobe og MS.

Lenke til kommentar

Det er vel slik moderne kjøpepress har utviklet seg. Mye vil ha mer osv.

 

Hva blir sluttprisen for Vista (en skikkelig en, ikke lekeversjonene), oppgradering av maskinvare (for Aero) og nå: oppgradering av programvaren (Adobe-produkter, virusfjernere, kjøpepress på MS Office etc)? Prislappen blir vel høyere enn de fleste ante på forhånd eller har lyst til å tenke på.

Lenke til kommentar

Jeg bruker både Adobe Photoshop Cs2 og Dreamweaver 8 og har ikke opplevd noen feil enda. Ikke må jeg registrere Photoshop hver gang jeg starter den, og ikke opplever jeg feilen i Dreamweaver heller.

 

Så det må være andre faktorerer som spiller inn.

 

Jeg har oppgradert til nyeste versjon:

Adobe Photoshop Version: 9.0.2 (9.0.2x296)

Dreamweaver Version 8.0.2

 

Så ingen grunn til å klage og syte om du har disse versjonene.

Lenke til kommentar
Dersom brukerne ønsker Vista-kompatible programmer må de betale fullpris for nye versjoner.

 

Det holder nok å kjøpe oppgraderingversjoner til under halv pris. I alle fall dersom Adobe viderefører sine vanlige regler for oppgradering.

8193053[/snapback]

Jupp. Det Adobe sier er at de ikke vil komme med oppdateringer av dagens versjoner for å støtte Vista, fordi de allerede har lansert og snart slipper neste versjon av disse programmene. Men brukerne kan selvsagt oppgradere.

 

Så kan man diskutere om det tilsier et utilbørlig oppgraderingspress. Jeg har forståelse for at Adobe ikke vil bruke tid og penger på å hjelpe folk å bli værende på gamle versjoner. Hvis de vil bruke dagens Photoshop kan de vel saktens bruke dagens Windows også. Det gjør jeg, enn så lenge.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ran ved høylys dag hvis man må kjøpe fullversjon på nytt. Typisk Adobe. Jeg var dum nok til å kjøpe Elements 4. I den er det noen irriterende bugs. De blir ikke fikset. Måten Adobe fikser disse på er å lansere Elements 5

8193090[/snapback]

Ja, de har vært dårlig til å komme med fixer. Har vel bare vært 1 pr utgave.

De slipper jo ny hovedversjon hvert år, og det er ikke store rabatten på oppgradering.

Elements 5 har kommet med fix for Vista, i hvert fall

Lenke til kommentar

Som to andre i tråden her har pekt ut så er jo artikkelen grovt missvisende. Dette handler ikke om at Adobe skal selge nye Vista versjoner for full pris. Det handler om at de ikke vil oppgradere gammel software. Eier man lisens på ett program så kjøper man jo selvfølgelig oppgraderings prisen og ikke "full pris".

 

Synes artikkelen bør skrives om da den sender TOTALT feil signal.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Så kan man diskutere om det tilsier et utilbørlig oppgraderingspress. Jeg har forståelse for at Adobe ikke vil bruke tid og penger på å hjelpe folk å bli værende på gamle versjoner. Hvis de vil bruke dagens Photoshop kan de vel saktens bruke dagens Windows også. Det gjør jeg, enn så lenge.

 

Geir :)

8193325[/snapback]

Fullstendig 100% enig :)

(Ser selv intet poeng i å oppgradere til Vista enda. Den dagen jeg gjør det er det fordi annen programvare/maskinvare krever det, ikke motsatt.)

Lenke til kommentar
Typisk Adobe. Jeg var dum nok til å kjøpe Elements 4. I den er det noen irriterende bugs. De blir ikke fikset. Måten Adobe fikser disse på er å lansere Elements 5

8193090[/snapback]

Er vel strengt tatt akkurat samme metode aller programvareselskaper fikser sine produkter på? Ulike operativsystem slippes stadig vekk i nye ugaver/versjonsnummer. Det samme gjelder all verden nytteprogrammer, antivirusprogramvare m.m...

 

Men å påstå at Adobe alltid lanserer nye utgaver, framfor å oppdatere gjeldene versjon er helt feil. Min adobe reader maser rett som det er om en eller annen oppdatering som lastes ned og installeres av programmet selv. ...

 

At den nyeste versjonen av Photoshop (som tydeligivs også støtter Vista) koster penger, forstår jeg godt.. (Det motsatte ville forbauset meg). Å klage på dette, blir som å klage på at man ikke får gratis Vista ved å kjøpe XP. Eller at man ikke får den nye Volvoen - tiltross for at man kjøpte en gammel stasjonsvogn i går ...

Lenke til kommentar
At den nyeste versjonen av Photoshop (som tydeligivs også støtter Vista) koster penger, forstår jeg godt.. (Det motsatte ville forbauset meg). Å klage på dette, blir som å klage på at man ikke får gratis Vista ved å kjøpe XP. Eller at man ikke får den nye Volvoen - tiltross for at man kjøpte en gammel stasjonsvogn i går ...

8196830[/snapback]

Tullprat. Det er ikke snakk om noe gammelt produkt, men Adobe CS 2, som faktisk er et meget dyrt program og FORTSATT NYESTE versjon i salg. CS 3 blir vel lansert senere denne måneden om jeg ikke tar feil. Sammenlikningen din med gamle stasjonsvogner blir derfor ikke helt god.

Lenke til kommentar
Tullprat. Det er ikke snakk om noe gammelt produkt, men Adobe CS 2, som faktisk er et meget dyrt program og FORTSATT NYESTE versjon i salg. CS 3 blir vel lansert senere denne måneden om jeg ikke tar feil. Sammenlikningen din med gamle stasjonsvogner blir derfor ikke helt god.

8196997[/snapback]

Adobe Photoshop CS2 ble lansert 4. april 2005. I datasammenheng er det dermed ikke å regne som en nylig lansert program, og at noe som ble produsert for 2 år siden ikke støtter vista kan man da ikke forlange?

 

Hvor mange her har fått nye gratis pc-deler, fordi Vista kom? (Som kjent: Vista krever litt mer av systemet enn XP...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...