Gå til innhold

Trådløst på Cebit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken gruppe søker disse nye standerene seg mot? Jeg har ingen interesse av det ivertfall.

8188520[/snapback]

 

Tar av meg hatten for deg ass. 540mbps mot 54mbps? 50m mot 25m? Skjønner du ikke at _alle_ er interessert i dette?

8188880[/snapback]

Husk at 54 Mbit/s bare er teoretisk hastighet i 802.11g. Som regel ligger den reelle hastigheten mellom 1-20 Mbit/s alt etter som hvordan forholdene er.

Lenke til kommentar
Hvilken gruppe søker disse nye standerene seg mot? Jeg har ingen interesse av det ivertfall.

8188520[/snapback]

 

Tar av meg hatten for deg ass. 540mbps mot 54mbps? 50m mot 25m? Skjønner du ikke at _alle_ er interessert i dette?

8188880[/snapback]

 

Ikke de som allerede har kjøpt en standar og klarer seg mer en godt med denne.

Føler liksom ikke utviklingsbehovet er like stort på trådløst nettverk som på en del andre ting. Nå tenker jeg hos privart personer altså.

 

Skal jeg flytte store filmengder fra en pc til en annen, bruker jeg en ekstern disk. Noe svært mange har etterhvert(etter min erfaring).

 

Mulig jeg tar feil, men da hadde det vert fint med noen meninger om hvorfor jeg tar feil. Altså 25 m holder i bøtter og spann for min del.

 

Poenget er at jeg går ikke og kjøper nytt utstyr, når det jeg har er godt nok.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Men du vil helt klart føle behovet for bedre trådløst nettverk om noen år, når utviklingen på andre felter også har gått sin gang.

8190742[/snapback]

 

Joda, dog kan vel trådløse nett stort sett brukes til det samme som i dag, trådløse nett vil aldri kunne erstatte trådbasert nett. Men mer kapasitet skader jo ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det ikke slikt at denne "standarden" kun har 3 kanaler å velge imellom, samt det bruker samme frekvens som a og b\g, så det ødelegger all trådløs-struktur vi har i dag?

 

Skjønner isåfall ikke at de kan slippe ut noe sånt tull.

Funker sikkert fint i bygda, men burde vært forbudt i tettbebygd strøk.

Lenke til kommentar

WiMAX ser ikke ut til å bli en LAN-standard med det første, men derimot en MAN-standard. Så det kommer til å ta lang tid før noe slikt kommer til de tusen hjem. WLAN har mye liv i seg enda, og husk at 11n er bakoverkompatibelt med b og g, og i noen tilfeller a. Så det vil si at utstyr som er 7-8 år gammelt fungerer på nye 11n-baser, og 11n-kort fungerer på 7-8 år gamle aksesspunkter.

 

11n har bredere kanalbruk enn 11b og g, men likt som SuperG. Det vil si at man kan ha 1 11n/superg-nett og 1 11b/g i det samme området uten å merke interferens. I 5 GHz-båndet er det langt flere kanaler å ta av, slik at det vil være mellom 4 og 6 11n-nett som kan være tilgjengelig der uten å ødelegge for hverandre.

Lenke til kommentar

Etter som det blir flere maskiner i husholdningene tror jeg behovet for raskere trådløs så absolutt vil melde seg. Selv med bare 2 maskiner i vår husholdning går det for tregt.

Selv kjører jeg kablet, men det har nå med spillingen min å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...