Gå til innhold

Minnepinne for feltbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jammen" på tide at de lager minnepinner som tåler en støyt; i løpet av årets første 3 mnd er eg nå på min 3. Corsair Voyager 8GB pinne. Den første varte ca 3-4 uker, og neste man tok kveld etter noen dager.

 

Ikkje har eg vært spesielt stygg med disse pinnene heller - men jamman glad der er bra med garanti på Corsair, lite spørsmål rundt byttinga, men data forsvinner jo hver gang :/

 

Dog min trofaste 512MB i samme serie den holder stand!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Den minnebrikken så ikke så solid ut. :hmm:

8186268[/snapback]

 

Hvordan kan du si at minnebrikken ikke så solid ut?

8186879[/snapback]

Var bare en litt dårlig spøk :/ Altså den kjøleren.

Lenke til kommentar
"Minnepinnen er vanntett ned til 200 meter og skal tåle ekstremt røff behandling."

 

Mitt spørsmål er hvilket filsystem minnepinnen bruker og om filsystemet også tåler ekstermt røff behandling.

8186866[/snapback]

Svaret er at alle minnepinner (Mass storage device) kan formateres til det filsystemet en har lyst på.

 

Hva du mener med røff behandling i forhold til et filsystem må du gjerne forklare nærmere.

Lenke til kommentar
Svaret er at alle minnepinner (Mass storage device) kan formateres til det filsystemet en har lyst på.
Kan alle minnepinner formateres til f.eks. ext3 eller NTFS? (hvorfor kommer de preformatert med fat16 da? kompatibilitet?)
Hva du mener med røff behandling i forhold til et filsystem må du gjerne forklare nærmere.
det jeg tenker på er f.eks. røsking ut av porten under eller rett etter skriving til enheten
Lenke til kommentar

Kanskje corsair bør spørre seg selv et praktisk spørsmål, før de lansere dette produktet:

 

"Hvem i helvete trenger en minnepinne som tåler vann opptil 200meter dypt?"

Hvem kommer til å "dykke" eller "Bade" med en 4/8Gb Minne?

For hva? Show off?

 

"Hey baby! Check my 8GB! stick!?"

 

Jeg skal lover dere at reaksjonen til en kjerring blir alt annet enn dette:

 

 

Jeg blir ikke overrasket at de neste idiotiske produktene blir å kombinere minnepinn og en dildo.. Eller en wok? :blink:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Kanskje corsair bør spørre seg selv et praktisk spørsmål før de lansere dette produktet:

 

"Hvem i helvete trenger en minnepinne som tåler vann opptil 200meter dypt?"

Hvem kommer til å "dykke" eller "Bade" med en 4/8Gb Minne?

For hva? Show off?

 

"Hey baby! Check my 8GB! stick!?"

 

Jeg skal lover dere at reaksjonen til en kjerring blir alt annet enn dette: 

 

Jeg blir ikke overrasket at de neste idiotiske produktene blir å kombinere minnepinn og en dildo.. Eller en wok? :blink:

8187961[/snapback]

Du tok nok ikke poenget med en helt :).

Lenke til kommentar
Svaret er at alle minnepinner (Mass storage device) kan formateres til det filsystemet en har lyst på.
Kan alle minnepinner formateres til f.eks. ext3 eller NTFS? (hvorfor kommer de preformatert med fat16 da? kompatibilitet?)

Det er nok for å forsikre seg om at enhver idiot kan plugge den i PCen og bruke den, uten å begynne å fikle med sånne skumle ting som formatering.

 

Kanskje best å sjekke i spesifikasjonene?

 

Hva du mener med røff behandling i forhold til et filsystem må du gjerne forklare nærmere.
det jeg tenker på er f.eks. røsking ut av porten under eller rett etter skriving til enheten

8187552[/snapback]

Det er nok mest et problem for filsystemet, og ikke for minnepinnen. Minnepinnen har en løpende kontroll på mottatte data, og feilaktige data blir forkastet.

 

Men dette er også noe det går an å håndtere i minnepinnen, for eksempel kan den vente med å skrive før alt er overført. Problemet blir da lagringskapasitet. og jeg tviler på at det blir gjort på den måten.

Lenke til kommentar
Svaret er at alle minnepinner (Mass storage device) kan formateres til det filsystemet en har lyst på.....Det er nok for å forsikre seg om at enhver idiot kan plugge den i PCen og bruke den, uten å begynne å fikle med sånne skumle ting som formatering.

Kanskje best å sjekke i spesifikasjonene?

1. mine minnepinner kan ikke formateres i annet enn fat eller fat32 i windows, heller ikk funnet noen tredjeparts programvare som gjør det, hvorfor?

2. hva har usb spesifikasjonene med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Svaret er at alle minnepinner (Mass storage device) kan formateres til det filsystemet en har lyst på.....Det er nok for å forsikre seg om at enhver idiot kan plugge den i PCen og bruke den, uten å begynne å fikle med sånne skumle ting som formatering.

Kanskje best å sjekke i spesifikasjonene?

1. mine minnepinner kan ikke formateres i annet enn fat eller fat32 i windows, heller ikk funnet noen tredjeparts programvare som gjør det, hvorfor?

2. hva har usb spesifikasjonene med saken å gjøre?

8190187[/snapback]

Men jeg kan ta feil...

 

Fant dette på wikipedia:

The USB mass storage as such does not specify which file system shall be used on the device using it; instead, it mainly provides a way of reading out sectors as on any hard disk device, using the "SCSI transparent command set". Operating systems are free to format this storage area with any file system they like.

 

1: Hvorfor dine minnepinner ikke kan formateres til andre filsystem må du nesten spørre produsenten om, eventuelt produsenten av operativsystemet ditt.

2: En del. Kanskje den definerer hva en usb-enhet skal gjøre når spenningen uventet forsvinner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lurer på hvordan den motstår et EMP-angrep

8187386[/snapback]

Da må den isåfall isoleres med bly, noe som øker vekten en del.

 

edit: det med vekten er bare en teori, da jeg ikke vet hvor mye bly det er snakk om .

8187408[/snapback]

Beklager, bly skjermer mot ioniserende elektromagnetisk stråling, mens emp er noe litt annet, der vil nok et faradaybur kunne gjøre noe, kanskje...

 

EMP induserer spenninger i elektronisk utstyr som så ødelegger det. Ioniserende elektromagnetisk stråling slår ut elektroner fra atomer og molekyler kan dermed ødelegge den kjemiske oppbygningen av det som utsettes for det.

 

(Litt forenklet forklart)

 

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...