Gå til innhold

Test: Cowon iAudio D2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er genial spør du meg :)

 

Muligheten for å utvide minnet med SDHC er nesten en dealbreaker i seg selv. Dumt den er så tykk..

 

8GB SDHC-minne koster i skrivende stund snaue 900 kr i prisguiden.

4GB SDCH-minne koster 300 kr i prisguiden.

 

Husk at minnepriser kommer til å synke, og at disse minnekortene kan man også bruke andre steder enn i mp3-spilleren. Kjøper man en ipod shuffle med 8GB i dag, risikerer man at den etterhvert blir for liten og full. Med utvidbart minne kommer man alltid til å ha muligheten til å utvide i takt med utviklingen.

 

En annen ting er at den dukker opp som ekstern harddisk ved bruk av mini-usb-porten. Man kan rydde i mappestrukturen som man vil, uten innblanding av ID3-tags om man ønsker det. De som har et noen lunde ryddig system på PC-en sin kommer til å like dette. Spesielt de som laster ned et album fra forskjellige kilder der ID3-tagen ikke alltid stemmer.

 

BTW, det er mange gode filmer på youtube som viser alt fra bæreveska til brukergrensesnittet.

 

(jeg ville kanskje kalt det review men :p)

COWON D2 Zenus Pouch

Se de alle videoene her:

http://youtube.com/results?search_query=co...2&search=Search

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
En annen ting er at den dukker opp som ekstern harddisk ved bruk av mini-usb-porten. Man kan rydde i mappestrukturen som man vil, uten innblanding av ID3-tags om man ønsker det. De som har et noen lunde ryddig system på PC-en sin kommer til å like dette. Spesielt de som laster ned et album fra forskjellige kilder der ID3-tagen ikke alltid stemmer.

8187741[/snapback]

Eg har informasjon på ID3-taggen til all musikken min og føretrekk å navigere etter dei. Korleis er navigeringssystemet samanlikna med iPod? Systemet på iPod-en er eg veldig nøgd med, har ikkje noko behov for å sjå filnavnet.

Om du ønsker musikkbiblioteket ditt sortert etter ”Artist”, ”Album”, ”Spor” og ”Sjanger”, må du benytte deg av Windows Media Player. Om ikke, kan du selv stå for organiseringen, ved å overføre gjennom dra-og-slipp i utforskeren. Den forstår seg på spillelister, og D2 kan selv også sette sammen din egen ”dynamiske spilleliste”.

Kva meines med dette? Kvifor må du bruke WMP?

Lenke til kommentar

Hvis du vil navigere etter ID3-tag så må du overføre med WMP etter et jeg har skjønt, vet ikke hvorfor.

 

Den leser ID3-tagger selv om du ikke kan navigere

Though the D2 does show id3 info, you can't browse by it, so you have to know the filename of the song to find it.
kilde
Music Browser (ID3 Tag) and WMDRM 10 support allows automatic sorting of music files in terms of artists, genre and album categories.
kilde

 

Denne spilleren er en av de få som støtter FLAC og APE lossless-formater..

Her er et bilde av GUI tatt av Captain Ødegård

 

Om du ønsker musikkbiblioteket ditt sortert etter ”Artist”, ”Album”, ”Spor” og ”Sjanger”, må du benytte deg av Windows Media Player. Om ikke, kan du selv stå for organiseringen, ved å overføre gjennom dra-og-slipp i utforskeren. Den forstår seg på spillelister, og D2 kan selv også sette sammen din egen ”dynamiske spilleliste”.

Kva meines med dette? Kvifor må du bruke WMP?

Til dette spør jeg, hvorfor må du bruke iTunes med iPod..

Svaret er: slik er det bare, finnes sikkert workarounds. Men i motsetning til Apple så kommer COWON med firmwareoppdateringer hele tiden og ryktene sier at ID3-tag-søking kommer i en fremtidlig oppdatering

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Til dette spør jeg, hvorfor må du bruke iTunes med iPod..

Svaret er: slik er det bare, finnes sikkert workarounds. Men i motsetning til Apple så kommer COWON med firmwareoppdateringer hele tiden og ryktene sier at ID3-tag-søking kommer i en fremtidlig oppdatering

8188118[/snapback]

Var ikkje det eg meinte, har ikkje noko imot iTunes eller det å overføre ved hjelp av programmer, men forstår ikkje kvifor du må gjere det for å kunne navigere etter tag. Nokon som har prøvd det ved hjelp av WMP og Music Browser? Har ikkje WMP10, er det WMP og Music Browser eller ein av delane?

 

Spelaren høyrest veldig bra ut, dette er det einaste eg ikkje likte.

Lenke til kommentar
Endelig har det kommet en trykkfølsom videospiller av det praktiske slaget.

8185423[/snapback]

 

En av grunnene til at iAudio ikke har slått igjennom i Norge er kanskje at de har elendig/ikke eksisterende support... (ta en titt på forumet deres om dere ikke tror meg)

Lenke til kommentar
Til dette spør jeg, hvorfor må du bruke iTunes med iPod..

Svaret er: slik er det bare, finnes sikkert workarounds. Men i motsetning til Apple så kommer COWON med firmwareoppdateringer hele tiden og ryktene sier at ID3-tag-søking kommer i en fremtidlig oppdatering

8188118[/snapback]

Var ikkje det eg meinte, har ikkje noko imot iTunes eller det å overføre ved hjelp av programmer, men forstår ikkje kvifor du må gjere det for å kunne navigere etter tag. Nokon som har prøvd det ved hjelp av WMP og Music Browser? Har ikkje WMP10, er det WMP og Music Browser eller ein av delane?

 

Spelaren høyrest veldig bra ut, dette er det einaste eg ikkje likte.

8188742[/snapback]

 

 

På spilleren kan en bare navigere via katalogstrukturen. Men 3 id-tagger vises under avspilling (kan også få vist cover dersom en legger inn dette som et bilde i katalogen kalt cover.jpg).

 

Spilleren kan også vise tekstfiler på opptil 2 MB mens en hører på musikk eller radio. Tekstlinjene kan være ca. 48 tegn lange.

 

En kan ha egen bakgrunn.

 

Spilleren har bokmerkefunksjon som husker posisjon i video, lyd og tekstfiler (men en må huske å legge filen i bokmerkelisten).

 

Opptak gjøres bare i WMA-formatet (uten at en ser dato eller kanal).

 

Radioen er dårligere en en dedisert lommeradio som Sony SRF-S53 (som er en av de bedre jeg har prøvd), men går an dersom en har noenlunde sterkt signal. En kan også sette på opptak inntil 24 timer frem.

 

Spilleren kan ikke vise NRKs videopodcast direkte, men disse må konverteres. Det medfølgende program kan ikke lese NRKs filer, så en må enten bruke to program (feks. RAD video tools + det medfølgende jetAudio) eller et program som Allok 3GP ...).

 

Videoen vises klart og greit det er fint mulig å lese teksting. Både på video og lydfiler kan en lett bla seg frem og tilbake ved å trykke på en tidsakse.

 

Tross noen innvendinger er jeg svært fornøyd med spilleren. Men jeg hadde et uhell der en person tråkket på den og det ble sprekk i skjermen. Da virker ikke trykking på skjermen og den må trolig sendes til Korea for reparasjon (om det i det hele tatt lønner seg). Moralen er at den må beskyttes godt (det kommer IKKE med noen veske eller lignende til dette).

Lenke til kommentar

Kan den vise cover som ligg rett på mp3-filene?

 

Det kan ligge en cover.jpg i hver mp3-katalog. Ellers skal det også kunne være mulig med individuelle bilder til hver sang via id3-tag /samme filnavn som sang.jpg

 

Bildene vises som små frimerker sammen med avspillingskontrollen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...