Gå til innhold

Intel Bearlake overalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende at kun Gigabyte lager kort med så mye som 8 interne sata porter. Selv mitt eldgamle socket 939 kort har 8 sata porter og 2 ide kontakter. Blir plagsomt å måtte gå ned i antall disker hvis jeg skal kjøpe nytt.

 

Sånn jeg har skjønt det så kan man bruke ddr2 eller ddr3 i de samme kontaktene på bearlake kort.

Lenke til kommentar
Skuffende at kun Gigabyte lager kort med så mye som 8 interne sata porter. Selv mitt eldgamle socket 939 kort har 8 sata porter og 2 ide kontakter. Blir plagsomt å måtte gå ned i antall disker hvis jeg skal kjøpe nytt.

 

Jepp. Skuffende.

 

Kan ikke journalisten lage en liste over features i dette chipsettet? Synes det er dårlig at det kommer en artikkel om det uten at vi får vite hva som skiller dette chipsettet fra 965P og 975.

 

En tabell hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Det er et par ting jeg reagerer på...

 

1. Hvor blir det av BTX standarden?

Kanskje vi kan sette en strek over denne og si at den aldri kommer. Fatter ikke hvordan Lian Li kunne starte å lage kabinetter mot denne standarden som ikke ser ut til å komme ut mens jeg lever....

 

En annen ting er plasseringen av minnebrikkene på hovekorta :(

 

Hvorfor i alle dager skal de klines op¨på hverandre. De aller aller fleste som kjøper pc i dag har minumum to minnebrikker.

 

På dette kortet vil det være ok, da jeg antar at man følger farge for å samkjøre disse?

 

http://images.gfx.no/283/283478/giga5.jpg

 

Men hva har da skjedd her?

 

http://images.gfx.no/283/283474/giga1-564x376.jpg

 

Er dette idioti eller?

 

 

Asus kan jeg ikke uttale meg om, for her det ingen fargekode, men det er kanskje ikke vits å samkjøre rammen lenger (eller kanskje det aldri har vært det)

Noen som kan opplyse en dino som meg her?

 

Eks asus:

http://images.gfx.no/283/283513/asus1.jpg

Lenke til kommentar
Kan ikke journalisten lage en liste over features i dette chipsettet? Synes det er dårlig at det kommer en artikkel om det uten at vi får vite hva som skiller dette chipsettet fra 965P og 975.

 

En tabell hadde vært fint.

8174425[/snapback]

 

Spesifikasjonene er vel ikke offisielt bekreftet enda.

Det som er kjent er vel bare rykter og spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Det er et par ting jeg reagerer på...

 

1. Hvor blir det av BTX standarden?

Kanskje vi kan sette en strek over denne og si at den aldri kommer. Fatter ikke hvordan Lian Li kunne starte å lage kabinetter mot denne standarden som ikke ser ut til å komme ut mens jeg lever....

 

BTX? Intel hevder å ha revolusjonert Formfaktoren ved å kopiere layouten til mini ATX og speilvende hovedkortets plassering og rotere socket 45 grader. Etter litt lesing rundt på forskjellig forum, viser det seg at BTX ikke har en eneste eller forbedringer i med tanke på design eller spesifikasjoner for 5v 3.3v eller 12v linjene. Virker som ATX standarden har blitt flytende (altså konstant små forandringer). Kravene endrer seg hver gang det kommer Ett nytt chipsett eller ny GPU familie fra skjermkortprodusentene.

 

Altså som Shakespeare skrev.: Much Ado about Nothing :p Lian Li hoppet på toget med håp om et lite skred av ny salg grunnet inkompatibilitet for de med ATX kabinetter! Dessverre for dem, så slo det ikke til.

 

Er for nystandardisering men da må det ligge noe nytt i kurven!

 

Bofur!

Lenke til kommentar

Amd DTX-formfaktoren er jo også noe som det har blitt snakket om. Riktignok er jo dette for SFF PC, men den formfaktoren kan vel maksimeres slik som andre små formfaktorer.

 

La merke til at Gigabyte hadde valgt en løsning med PCI-Express kort for HDMI. Litt snodig. Hvorfor ikke bare integrere HDMI på hovedkort? Tar denne så mye plass? Så det var en del komponenter på dette kortet da så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...