Gå til innhold

LG viser frem kombispiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det viktigste at man ikke henvises til den ene eller andre hylla, men at man kan putte BR eller HD-DVD i spilleren uten at det skal være et problem. Jeg har levd gjennom flere formatkonflikter, VHS VS Betamax, DVD-Audio VS SACD mm. -nei, det er ikke alltid forbrukerne de tenker på, men sin egen inntjenning og markedskontroll.

Lenke til kommentar
Har en stygg følelse av at sony eide ting kommer til å tviholde på Blu Ray mens verden ellers tar hd-dvd

Det tror jeg har litt med navne å gjøre.

HD-TV

HD-DVD

ja det henger sammen for de som ikke sitter å leser så mye om slikt...

8166349[/snapback]

 

At HD DVD vinner er vel meget lite sannsynlig, ut i fra dagnes situasjon, der blu-ray seller over dobbelt så mye i USA som HD DVD, har 95% markeds andel i Japan, i tilleg til å ha utrolig mangen blockbustere på trappene utover våren/sommeren og høsten. Blu-Ray har støtte blandt 7 av 8 store studio, derav 5 som kun støtter Blu-Ray, HD DVD har kun ett studio som er eksklusiv.

 

Også innen data industrien har Blu-Ray overveldene støtte blandt hardware aktørerene.

Lenke til kommentar
Det må jeg si. Det er altså programmvare som skiller Blu Ray og HD-Dvd.  Genialt ;)

8166588[/snapback]

Den blå laseren som benyttes i de to systemene er så vidt jeg vet identiske.

Det er likevel en optisk forskjell siden det må være to ulike linser. Grunnen er at lagringsområdet ligger i forskjellig dybde på HD-DVD og blueray. Men bortsett fra det er det nok også programvare, rettere sagt firmware og krypteringsbrikker.

Lenke til kommentar
Verd å nevne at denne spilleren kun skal ha delvis støtte av HD-DVD?

8167104[/snapback]

 

Jepp, nesten ingen av de norske nettsidene som nevner denne spilleren sier ikke at den ikke støtter HDI, menusystemet til HD DVD filmene.

 

Hvis denne spilleren ikke bare tar HD DVD og BD disker, men også spiller de av bra, så er ikke den prisen spesielt høy. Andre rene BD spillere koster rundt 10000,- alene, og hvis man da kjøper HD DVD spiller vedsiden av så er denne billigere.

 

Siden veiledende pris er 13 lapper, Komplett hadde den til 15. Så vil nok man kunne skaffe den til rundt 9-10 tusen på de riktige sidene. Toshiba HD-XE1 som har en veiledende pris på 10 tusen, selges for 7500,- mange steder.

 

EDIT:

 

Jeg beholder nok min Toshiba XE1, og PS3 som film avspillere frem til Denon kommer med sin kombispiller mot slutten av året, eller tidlig neste år. Det blir dyrt, men verdt det.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Spillere må ha full støtte for begge format før det blir aktuelt for meg. Til den prisen hadde jeg nesten forventet mulighet til å brenne plater også. Jeg ville nok satset heller på en HTPC med brenner.

 

Hvordan er det med støtten for flere lag på plater, for eksempel HD DVD med tre lag?

Lenke til kommentar

Hmm, tenkte at det var ikke så altfor gale pris heller... tatt i betraktning hvor mye man må ut med for en enkel HD DVD eller BD spiller. Tror jeg holder meg heller til en XBox 360 og PS3, siden da vet jeg at spillerene har 100% funksjonalitet for hvert format. Ikke akkurat en alt-i-ett løsning, men men (er jo en billigere løsning enn denne spilleren foreløpig da). Spiller mye gjør jeg uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...