Gå til innhold

MSI viser GeForce 8600-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synest at VIVO-kontakten(eller S-Video??) kunne vært kuttet ut, og heller 2X DVI og en overgang fra HDMI til ønskede kontakter. (om dette ikke blir for vanskelig)

8161015[/snapback]

Det blir nok for vanskelig. HDMI er et rent digitalt signal, mens S-video er rent analogt. Da måtte i så fall overgangen hatt et aktivt ledd (en chip, drevet av strøm pluss litt elektronikk) som omformer fra digitalt til analogt og endrer sync-signalene.

 

Da ser jeg på det som mer logisk å ha 2xDVI og legge ved DVI til HDMI-overganger. Disse er rent passive og trenger ikke noen chip eller elektronikk. Det er en ren "koblingsboks" for ledninger fra den ene pluggen til den andre. Det eneste er lyd og det tror jeg er mer logisk å splitte ut fra DVI-HDMI-adapteren sånn at man kan plugge ledninga i lydkortet.

Lenke til kommentar
Klarer min x600 å overleve denne generasjonen også og vente på G90? Begynner å tvile.

8161091[/snapback]

Tviler jeg å. :p

 

Skulle man gjort en oppgradering så var det nå.

 

F. eks så var det ikke så stor forskjell på 6 og 7 serien til Nvidia, mens med 8 serien så er det snakk om mye større forskjeller. (ytelsen er nesten dobblet, den har DX10 og shader 4.0) Tror ikke forskjellen ifra G80 til G90 vil være så veldig forskjellig. (annenhver generasjon pleier å få store forskjeller. (hoppet ifra 5 serien til 6 serien er også eksempler på et stort skritt)

Lenke til kommentar

Spiller BF, CoH, CS, DOOM 3 m.m. med "konge" grafikk. Ikke nok med at det er blitt vanvittig ustabil. Krasjer i alle spill og i windows hvis den står på over natten. Noe drit.

 

Gleder meg til prisene på disse kommer.

 

EDIT: Har egentlig en plan om at maskinen skal bli 3 år gammel før den oppgraderes. no er den 2 år. Hvis det ikke hadde vært for at det hadde vært så ustabil hadde det gått fint. Hvis noen vil kjøpe et 2 år gammelt og ustabilt x600 så er det bare å si ifra. (tviler)

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Produktene er nemlig fortsatt under NDA - og lanseres ikke før den 18. april.
Forutsetter forfatteren at alle vet hva NDA er? En god vane er å linke slike forkortelser og tekniske begreper til en forklaring (eller "wiki")

8161479[/snapback]

Må si meg enig. En slik type forkortelser bør være linket med en forklaring.
Lenke til kommentar
Produktene er nemlig fortsatt under NDA - og lanseres ikke før den 18. april.

Forutsetter forfatteren at alle vet hva NDA er? En god vane er å linke slike forkortelser og tekniske begreper til en forklaring (eller "wiki")

 

Ellers:

http://images.gfx.no/282/282410/DSC01397Custom-564x376.JPG

Ah.. passivt! :dribble:

8161479[/snapback]

 

Å fytti rakkern det kortet der skal jeg ha ^^ Passivt med HDMI. Der har vi neste skjermkortet mitt :) Har lenge savnet både HDMI og HDCP på min PC, og når jeg får det hele i en pakning med passiv kjøling så er det noen høyere makter som vil meg godt ;) *begynne å småspare til nye komponenter*

Lenke til kommentar
Ah.. passivt! :dribble:

8161479[/snapback]

Jeg synes den passive løsninga var litt i største laget. Særlig den øvre kanten med ribber. Den kan tyde på at det er meninga at man skal ha en vifte i nærheten til å kjøle kortet aktivt. Med andre ord stiller jeg meg tvilende til den passive kjølinga. En annen ulempe er at det mangler dual DVI. Det er ikke mange som har HDMI-inngang på PC-skjermene sine.

Lenke til kommentar
Ah.. passivt! :dribble:

8161479[/snapback]

Jeg synes den passive løsninga var litt i største laget. Særlig den øvre kanten med ribber. Den kan tyde på at det er meninga at man skal ha en vifte i nærheten til å kjøle kortet aktivt. Med andre ord stiller jeg meg tvilende til den passive kjølinga.

8161800[/snapback]

 

Alternativt har de valgt å plassere den der slik at kortet ikke skal bli for bredt og ta opp flere enn en slot.

Lenke til kommentar
Ah.. passivt! :dribble:

8161479[/snapback]

Jeg synes den passive løsninga var litt i største laget. Særlig den øvre kanten med ribber. Den kan tyde på at det er meninga at man skal ha en vifte i nærheten til å kjøle kortet aktivt. Med andre ord stiller jeg meg tvilende til den passive kjølinga. En annen ulempe er at det mangler dual DVI. Det er ikke mange som har HDMI-inngang på PC-skjermene sine.

8161800[/snapback]

Nja, passiv kjøling er bedre enn viftekjøling uansett for den som ikke skal overklokke. Det er bare å drite i om du trenger en vifte. Du får det på garantien uansett. Om skjermkortet smeltet på noe vis uten at du hadde rørt kjølingen er det ikke ditt problem, vel?

Lenke til kommentar

Jaha, og du synes det er kjmepekult med artifacts også da eller.

 

 

Enig med Simen1, alt for stor passiv kjøling.

Synes ikke det er så mye å rope hurra for at de har klart å kjøle, det som ser ut som den "dårligste" geforce 8000 serie kortet passivt med stor kobber ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...