Gå til innhold

Nvidia klargjør GeForce 8600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Kun 128-bits buss og 256MB RAM. Er litt mindre enn det jeg hadde beregnet, hadde håpt på i allefall ett 8600-kort med 256-bits buss og 512MB. Klart, den høye minnefrekvensen kan gjøre litt opp for det.

 

Men får heller kikke på 8800GTS for mitt neste kort. Hadde litt dårlig opplevelse i Linux med mitt X1950 Pro, så ATIs alternativer får passere denne gangen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Blir dette kortet anbefalt til Core duo prosessorer? eller yter de like bra til enkelt kjerner og 939?

8159915[/snapback]

En kraftig dual-core til 939 er konkurransedyktig mot de dårlige COre 2 duo prosessorene.

Og jeg tipper et 8600GTS yter noe likt/hakket bedre enn 7900GT (+/-). Altså vil en kraftig singelkjerne holde oppe med kortet i spill som ikke krever så mye av CPUen. (R6:vegas, Oblivion, Fear osv..)

Så å kjøpe et 8600 kort til en god singelkjerne. (3500+ eller bedre) ville jeg ikke sett på som et problem. ;)

Lenke til kommentar
Og jeg tipper et 8600GTS yter noe likt/hakket bedre enn 7900GT (+/-). Altså vil en kraftig singelkjerne holde oppe med kortet i spill som ikke krever så mye av CPUen. (R6:vegas, Oblivion, Fear osv..)

8160001[/snapback]

Oblivion er jo et av spillene som avhenger mest av cpu, faktisk omtrent like mye som skjermkort (såfremt du har et brukbart skjermkort). Men ble litt OT dette.

Lenke til kommentar

Jeg er også mest spent på de bærbare variantene av denne grafikkbrikken. Det ser ut til at ytelsen blir tilstrekkelig for å tilfredstille meg for en bærbar pc.

 

Og jeg tipper et 8600GTS yter noe likt/hakket bedre enn 7900GT (+/-). Altså vil en kraftig singelkjerne holde oppe med kortet i spill som ikke krever så mye av CPUen. (R6:vegas, Oblivion, Fear osv..)

8160001[/snapback]

Oblivion er jo et av spillene som avhenger mest av cpu, faktisk omtrent like mye som skjermkort (såfremt du har et brukbart skjermkort). Men ble litt OT dette.

8160648[/snapback]

Oblivion har jeg prøvd på en 3500+ og det gikk fint så lenge jeg gadd å prøve. Men nok om det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...