Gå til innhold

Nytt om Home på PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste jeg ikke liker med slike ting er at du må kjøpe inventaret og klær for real life penger. Jeg anser ikke tjenesten som gratis når du må betale for pinnestolen å sitte på.

8152779[/snapback]

 

Det ble vel sagt at alle for tilgang til xx antall ting gratis som klesplag og møbler.

Så kan man kjøpe litt mer eksklusive feks et billiard bord til ditt private "home".

Men alle vil ha tilgang til billiard bordet i det lokale "game" rommet.

Endret av Toreal
Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles skeptisk til Home, da jeg ikke kan se for meg kommunikasjon med en Dualshock/SIXAXIS (OMG CAPS) som noen god ide.

 

Jo, jeg vet at man koble til et headset eller tastatur via Bluetooth/USB, men ærlig talt, hvor mange brukere av Home kommer til å gjøre dette?

 

Akkurat nå forestiller jeg meg Home som et spill ala Habbohotel (Eller noe lignende), bare at karakterene er stumme og man må konstant leke gjetteleken via emotes for å forstå hva en medspiller sier. Det er ikke noe morsomt. Det blir som å spille Counter-Strike med en person som ikke vet hvordan man bruker chatten, og tro meg, det er utrolig frustrerende.

 

En løsning på dette kan være at man får med et headset når man kjøper PS3, på samme måte som med Xbox 360. Først da kan Home bli noe interessant. Men kjenner vi Sony rett, så kommer aldri dette til å skje.

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Sony kjem sikkert til å tene seg rike på Home-opplegget. Det å ta seg betalt for ymse småting, i tillegg til å kunne selje ulike arrangement er nok ein fin måte å "lure" folk til å bruke meir penger enn dei hadde tenkt. Reklameinntekter ol. blir sikkert og ganske stort.

Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke liker med slike ting er at du må kjøpe inventaret og klær for real life penger. Jeg anser ikke tjenesten som gratis når du må betale for pinnestolen å sitte på.

8152779[/snapback]

Der er du jo igjen. Herregud :) Det meste er gratis, det er bare prime stuff som koster penger. DU har tusenvis av møbler og klær som er gratis. Les neste gang da

Lenke til kommentar
Jeg er fremdeles skeptisk til Home, da jeg ikke kan se for meg kommunikasjon med en Dualshock/SIXAXIS (OMG CAPS) som noen god ide.

 

En løsning på dette kan være at man får med et headset når man kjøper PS3, på samme måte som med Xbox 360. Først da kan Home bli noe interessant. Men kjenner vi Sony rett, så kommer aldri dette til å skje.

8153127[/snapback]

Nå kan du bruke headset å kommunisere med på home (mange typer) :) og de som er opptatt av chatting etc i home kjøper seg nok et tastatur. For de som bare vil spille litt bowling etc etc, så trenger de jo ikke det :)

Lenke til kommentar
Jeg er fremdeles skeptisk til Home, da jeg ikke kan se for meg kommunikasjon med en Dualshock/SIXAXIS (OMG CAPS) som noen god ide.

 

En løsning på dette kan være at man får med et headset når man kjøper PS3, på samme måte som med Xbox 360. Først da kan Home bli noe interessant. Men kjenner vi Sony rett, så kommer aldri dette til å skje.

8153127[/snapback]

Nå kan du bruke headset å kommunisere med på home (mange typer) :) og de som er opptatt av chatting etc i home kjøper seg nok et tastatur. For de som bare vil spille litt bowling etc etc, så trenger de jo ikke det :)

8153887[/snapback]

 

Det er jo akkurat det som er problemet. Hele poenget med å spille online er jo å få kommunisert med andre mennesker. Om motstanderen har heller labre muligheter til å kommunisere og er stum så er det jo like morsomt som å spille mot maskinen.

 

Det jeg prøver å si er at hvis Sony skal lage et virtuelt community i år 2007 så får de bannabein også inkludere de riktige verktøyene som trengs for å drive et community først.

 

Det er utrolig surt å først betale 6000 for så å finne ut at man må punge ut med mer penger for å få brukt alle mulighetene.

 

Så inntil Sony fikser denne grunnleggende feilen, så ser Home lite interessant ut.

Lenke til kommentar
Der er du jo igjen. Herregud :) Det meste er gratis, det er bare prime stuff som koster penger. DU har tusenvis av møbler og klær som er gratis. Les neste gang da

8153867[/snapback]

 

Noe aktiv hets kampanje eller er det ulovelig å diskutere? Bare lurer.

 

Vet at man har ting som følger med, men når de sier at Home skal være gratis, så blir det litt feil synes jeg å ta betalt for bits og bytes. Er jo akkurat som de selgerne som ringer og sier de skal gi meg noe gratis, alt jeg trenger å gjøre er å betale porto. Men da er det jo ikke gratis lengere.

Lenke til kommentar
Der er du jo igjen. Herregud :) Det meste er gratis, det er bare prime stuff som koster penger. DU har tusenvis av møbler og klær som er gratis. Les neste gang da

8153867[/snapback]

 

Noe aktiv hets kampanje eller er det ulovelig å diskutere? Bare lurer.

 

Vet at man har ting som følger med, men når de sier at Home skal være gratis, så blir det litt feil synes jeg å ta betalt for bits og bytes. Er jo akkurat som de selgerne som ringer og sier de skal gi meg noe gratis, alt jeg trenger å gjøre er å betale porto. Men da er det jo ikke gratis lengere.

8154221[/snapback]

Du har et valg:) Du trenger ikke å ha 1000 biljardbord hvis du ikke vil det. Så det er jo gratis i utgangspunktet. Du VELGER jo selv å kjøpe de tinga som koster penger. Tjenesten er gratis. Er ikke noe mer og snakke om egentlig. Og det er bare et lite lite klippe med ting som koster penger. At man må betale noen små kroner for de mest eksklusive tinga syntes jeg er helt greit.

 

Syntes det er ganske gratis sammenlignet med wallpapers som faktisk koster penger på xbox marketplace:P

Endret av henrikr
Lenke til kommentar

Nå er det mange spill og virtuelle verdener som er gratis i utgangspunktet. Jeg vil nevne et par i forbifarten:

 

Albatross 18, som er et morsomt online golfspill som krever ekte penger for "cookies" om man vil ha det beste utstyret å konkurrere med).

 

Project Entropia koster penger hele veien fra noobene er ferdige med å samle dyresvetten sin, men du kan løpe rundt og utforske steder og chatte med folk gratis.

 

Second Life: Du kan spille uten å noensinne ha puttet inn 1 krone og likevel bygge en bra inntekt, men de fleste velger å putte inn litt penger og få SL dollars tilbake i SL, ergo koster det penger, men bare på frivillig basis. Et par grunner til å putte inn ekte penger: Kjøpe en island, har for lite tid for å etablere en inntekt i SL til å bære utgiftene o.s.v.

 

Runescape - Gratis i utgangspunktet. Vil du bli bedre, nå høyere levels o.s.v. må du bli betalende medlem.

 

Jeg kunne alltids laget en lang liste om jeg gadd å lete, men disse er hva jeg husker for øyeblikket. Sony er bare en etternøler. Hovedgrunnen til at så mange VW nooobs er i ekstase nå er fordi det kommer på deres favorittkonsoll, hvilket unektelig høres bedre ut for min del med tanke på at du ikke kan lage custom content annet enn å klistre opp bilder i ferdige rammer og plassere ting rundt omkring med illusjonen at du bestemmer hvordan alt skal se ut.

 

Jeg har økende grad av interesse for virtuelle onlineverdener fordi det skjer veldig mye på det området. Det har gjort det de siste årene, og det virker å aksellerere. Særlig næringslivet har den siste tiden begynt å få opp øynene for mulighetene ved å bruke slike verdener som et presentasjons og salgsverktøy.

 

(jeg var litt AFK og postet dette etter å ha skrevet det etter Bears siste kommentar, som setter det i et litt annet lys for min del)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...