Gå til innhold

Microsoft fordømmer ikke pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raikes mener faktisk piratkopiering vil hjelpe Microsoft med å selge mer programvare fordi piratkopier bidrar til å gjøre programvaren bedre kjent blant flere brukere. En del pirater er senere blitt Microsoft-kunder ved å kjøpe programvare på lovlig vis, sier Raikes.

 

Overraskende at en fra microsoft selv sier det men er faktisk sant..

Lenke til kommentar
Raikes mener faktisk piratkopiering vil hjelpe Microsoft med å selge mer programvare fordi piratkopier bidrar til å gjøre programvaren bedre kjent blant flere brukere. En del pirater er senere blitt Microsoft-kunder ved å kjøpe programvare på lovlig vis, sier Raikes.

 

Overraskende at en fra microsoft selv sier det men er faktisk sant..

8150479[/snapback]

Det har vel ligget i kortene i alle år at MS er noe "utydelige" mht at folk piratkopierer deres programvare, de vil selvsagt ha kunder, men til syvende og sist er det bedre at folk piratkopierer deres programvare enn at de venner seg til og brukes andrer programvare. I utgangspunktet er det vel kun de siste årene de har begynt å gjøre livet noe surere for piratene, men fremdeles ikke ulevelig.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Trodde dette var gammelt nytt? Dvs i den forstand at mange har vel allerede forstått at de har tenkt slik. Er jo først de siste årene det har dukket opp noen hindre (hvis de kan kalles det) fra deb kanten for å forhindre piratkopiering. Antageligvis hadde de ikke kommet med dette utspillet om Vista hadde blitt tatt bedre i mot i markedet. I tillegg har interessen for programvare fra andre steder enn MS økt.

 

Men jeg ser gjerne at andre, store aktører kommer med noe liknende. Skulle gjerne ha sett at programvare som uansett er for dyrt for den vanlige mannen hadde kunnet brukes gratis og lovlig så lenge det var til personlig bruk og man ikke tjente penger på det.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt klart en annen (og bedre) måte å angripe piratvirksomhet på. I stedet for å bruke tid og penger på bekjemping av piratvirksomhet bør de heller se på pirater som potensielle kunder. Jeg mener, de er jo tydeligvis interresert i produktet.

 

Dette er jo noe også musikk- og filmbransjen burde ta innover seg.

Lenke til kommentar

Ikke så overraskende egentlig siden det er et par år siden Bill Gates selv gikk ut å sa at de ikke la noen insats i å forhindre bruk av piratkopierte MS-systemer i Kina. Det er viktigere for dem å få opp markedsandel i form at benyttede enheter enn solgte enheter. Når de har stor nok markedsandel er det lønnsomt å legge inn insats på å gjøre det vanskelig å kjøre piratkopiert fordi man da allerede har etablert et bruktsmønster.

Lenke til kommentar

ikkeno nyhet. Adobe kjører vel samme linja ang. f.eks. photoshop blandt ungdommer og andre folk som aldri i værden hadde hatt råd til det uansett..

"Lær å bruke programmene våre, så kjøper dere dem senere når dere har råd istedet for å begynne å bruke alternative programmer"

Lenke til kommentar
Hva er så overaksendet med det?, ganske logisk. Har nevnt denne teorien flere ganger i en annen tråd om vista aktviering. Ovherodet ikke en overaskendet teori for meg.

8150452[/snapback]

Det er ikke en teori men et faktum.

 

Dette er et strategivalg som lenge har vært kjent, men det er så vidt jeg vet aldri uttalt direkte fra en langt oppe i MS-systemet. Det er jo en grunn til at de ikke tetter alle smutthull som åpner for piratkopiering. De kunne ha gjort det hvis de ville, men har ikke noe å tjene på det.

 

At det virker er jo også tydelig. Tenk hvor mange datainteresserte som ville forlatt MS hvis de måtte betale full pris for å bruke det. Da ville fort alternative og billigere OS fått en større brukerbase og langt flere utviklere. Flere utviklere for alternative OS ville ikke gjort situasjonen på sikt noe mindre farlig for MS enn den allerede er.

Lenke til kommentar
Det er ikke en teori men et faktum.

 

Dette er et strategivalg som lenge har vært kjent, men det er så vidt jeg vet aldri uttalt direkte fra en langt oppe i MS-systemet. Det er jo en grunn til at de ikke tetter alle smutthull som åpner for piratkopiering. De kunne ha gjort det hvis de ville, men har ikke noe å tjene på det.

 

At det virker er jo også tydelig. Tenk hvor mange datainteresserte som ville forlatt MS hvis de måtte betale full pris for å bruke det. Da ville fort alternative og billigere OS fått en større brukerbase og langt flere utviklere. Flere utviklere for alternative OS ville ikke gjort situasjonen på sikt noe mindre farlig for MS enn den allerede er.

 

Jeg valgte og ordlegge meg slik pga jeg vet av erfaring at mange på forumet er av annen oppfatning.

Lenke til kommentar
Raikes mener faktisk piratkopiering vil hjelpe Microsoft med å selge mer programvare fordi piratkopier bidrar til å gjøre programvaren bedre kjent blant flere brukere. En del pirater er senere blitt Microsoft-kunder ved å kjøpe programvare på lovlig vis, sier Raikes.

 

Overraskende at en fra microsoft selv sier det men er faktisk sant..

8150479[/snapback]

Det har vel ligget i kortene i alle år at MS er noe "utydelige" mht at folk piratkopierer deres programvare, de vil selvsagt ha kunder, men til syvende og sist er det bedre at folk piratkopierer deres programvare enn at de venner seg til og brukes andrer programvare. I utgangspunktet er det vel kun de siste årene de har begynt å gjøre livet noe surere for piratene, men fremdeles ikke ulevelig.

8150538[/snapback]

 

Er vel snart mer ulevlig for de som velger å kjøpe programvaren. Masse merarbeid for kunden med registrering og tull. Og nå kan det være du ikke får registrert deg fordi pirater har "stjelt" koden din, referer artikkel på hw.no for et par uker siden.

Lenke til kommentar

Dere som piratkopierer ødelegger bare for dere selv. Dyrere programvare og dere skaper proprietære defacto standarder. Det er ugunstig for alle som bruker programvare, fordi det effektivt utsletter alt som er av konkurranse.

 

Hvorfor bruke et billigere eller gratis alternativ som er godt nok for deres bruk, når du kan få det dyreste helt gratis?

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

hvorfor tror dere at MS ble så kjent med windows 95?

 

80% av windows 95 var piratkopier og det ryktes om at MS selv stod for stor distrubisjon av disse kopiene til usa og europa.

 

det er ikke uten grunn til at mange selskaper var slappe med lisensieringen sin

Lenke til kommentar
Så du mener prisen på filmer og musikk har steget med årene  ;)

8150797[/snapback]

Det har den jo forsåvidt.

Kinobillettene har iallefall steget. :p Men jeg nevnte vel egentlig ikke film/musikk i posten min? Det var programvare jeg snakket om. Trodde det kom klart fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...