Gå til innhold

databutikken.com slutter å selge til norske kunder


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en epost der det står følgende:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ledelsen for Shoppingsajterna Svenska AB og eiere av databutikken.com i Norge har besluttet å opphøre sin salgsvirksomhet til Norge inntil videre. Denne avgjørelsen skyldes utilstrekkelig salgsvolum, slik at man ikke har kunnet oppnå en effektiv administrasjon rundt logistikken i denne delen av virksomheten. Konsekvensen av dette er at leveranser til Norge ikke har blitt utført på daglig basis, noe som har påvirket leveringstider og behandlingstid for reklamasjoner.

 

Mottatte bestillinger vil bli ekspedert i henhold til ordrebekreftelse, og de deler av websiden som omhandler reklamasjoner og garanti vil fremdeles være tilgjengelige som vanlig. Fra nå av tar vi dog ikke mot nye bestillinger for leveranse til Norge. Vi takker alle våre kunder for tilliten vi har blitt utvist frem til nå, og vi har alle mulige intensjoner om å åpne websiden igjen når vi kan gjøre dette på en kostnadseffektiv måte, uten at leveringstider og servicenivå blir påvirket i negativ retning.

 

/ Ledelsen for Shoppingsajterna Svenska AB, databutikken.com.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Litt synd for de hadde jo ganske mye som man ikke fant hos andre webshopper her i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes overhodet ikke det var synd... Jeg har skikkelig dårlige erfaringer med denne butikken.

 

For det første så brukte de nesten tre fulle uker på å sende meg det jeg bestilte for en yngre venn av meg. Så fikk han ikke lov til å kjøpe dette kabinettet, da det ble for dyrt for ham, mente foreldrene... Dermed var det retur på gang. Og jeg fikk ikke en beskjed om at det var greit å sende i retur, før fem dager etter. Så tok det enda to uker før jeg fikk beskjed om at de hadde mottatt varene, og de skulle bare se over dem, så skulle de sende penger. Og jeg ventet i spenning... Tålmodigheten min gikk ut etter ca en måned... Da sendte jeg en ny forespørsel, for å finne ut hvordan det stod til, og samme personen som hadde sendt meg at de var kommet inn, sa at det hadde han aldri sagt, og det fantes ikke noe som kunne bekrefte det på lager. Så jeg sendte kopi av alle mailene, og det tok da enda to uker før de svarte. Da var svaret at det skulle gå greit. Så fikk jeg ikke høre noe mer. Jeg prøvde enda en måned senere å purre på dem, og da sa de at de måtte ha en hel haug av numre og styr... Så jeg gjorde alt jeg kunne for å finne dem, og fant dem til slutt. Og det er nå en lang stund siden, og for ca tre uker siden sa de at pengene var på vei. Jeg har ikke fått dem. Kan være noen av de tidshullene er litt feil, men jeg tror ikke de er så veldig gale. Jeg bestilte i hvert fall i begynnelsen av November... Og det er en stund siden...

Lenke til kommentar
Hvis det var så veldig gode priser, ville vel flere bestilt og dette ville ikke vært et problem.

 

tja, gode priser haddet de i alle fall, spesielt på skjermkort... Men noe kjempe tap er det jo ikke

8138971[/snapback]

Det største tapet er vell at de faktisk har en del produkter ikke andre selskaper har... det var vertfall slik for ca 1 år sia..

 

Også er jeg vant til å få ukens tilbud... også kom dette i stede... glad sak på tirsdagsmorgen :ph34r:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hvis det var så veldig gode priser, ville vel flere bestilt og dette ville ikke vært et problem.

 

tja, gode priser haddet de i alle fall, spesielt på skjermkort... Men noe kjempe tap er det jo ikke

8138971[/snapback]

De siste gangene jeg har kjøpt utstyr har verken databutikken eller itbutikken hatt spesielt bra priser, men nå er det mulig at jeg rett og slett har sett på feil produkter. Ellers er det alltid synd når en billig nettbutikk forsvinner, da blir det litt enklere for de gjenværende med litt mindre konkurranse og prispress :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Trist fordi mindre konkurranse gir høyere priser samt mindre produktspekter for forbrukeren.

 

Har handla der et par - tre ganger for noen år siden. Slutta å bruke dem da jeg aldri fikk en vare jeg hadde betalt for (En ting var ikke med i en sending selv om pakkseddel oppga varen. Kosta meg ikke mer enn 95,- men allikevel...)

Lenke til kommentar

Jeg tror neppe utfall av en aktør fører til nevneverdig vridning av konkurransen eller høyere priser.

 

Klarer de ikke levere varer til rett tid og til rett pris, eller takle reklamasjoner og returer har de ikke livets rett. Skal man overleve i denne bransjen får man i alle fall følge reglene og skal man i tillegg lykkes må man være flink. Det finnes langt bedre alternativer som vi kunder bør holde oss til.

Lenke til kommentar

Pussig sammentreff at jeg har min første ordre inne hos dem når jeg leser denne nyheten. Tok sjansen på at rotet rundt reklamasjoner som var for en tid tilbake er fikset, men det at de legger opp i Norge kan kanskje tyde på at ryktet er vanskelig å avlive.

 

Får håpe de tar seg tid til å sende meg mitt nye Silverstone LC10 og Seasonic S12`en i morgen da.

:)

Lenke til kommentar
Jepp, skulle akkurat til å poste en ny tråd om det. Men nå slipper jeg det.

 

Veldig synd pga veldig gode priser  :cry:

8138018[/snapback]

 

Og veldig dårlig service ;)

 

snittkarakteren i de siste 6 mnd er på 1.44, og etter å ha lest alle erfaringene (ca. de 20 første) forstår jeg brukerne veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...