Gå til innhold

Lian-Li PC6099


Anbefalte innlegg

Vi har testet et nytt Lian-Li - kabinett. Denne gangen er det en sort skjønnhet med de rette kurvene der det trengs, utstråling (bokstavelig talt), høy kvalitet, god finish og dertil hørende pris. Som alle andre skjønnheter koster denne en del - men det er verdt hver krone etter vår erfaring.

 

Testen finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man gjør oppmerksom på at uttrykket "yummy" brukt i testen på ingen måte er relatert til mitt nick på forumet. Uttrykket i testen er et utbrudd basert på emosjonelle svigninger i forfatterens humør, og kan oversettes til "Gid, hvor lekkert".

 

Mitt nick har for øvrig sitt utspring fra "Ace Ventura" - filmene. Jeg fant Hr. Ventura (Jim Carrey) fornøyelig, og besluttet å benytte det i forskjellige sammenhenger på Internett; sammenhenger der det er påkrevet med et oppnavn, eller kallenavn om dere vil.

 

Til deres informasjon.

 

</storsnuta>

 

IKKE TENK SÅ KOFFERT, DA! :grin:

Lenke til kommentar

Ser ut som en meget bra kabinett. Har imidlertid hört at de tempmåleren som fölger med er av dårlig kvalitet. En kan ikke se tallene med mindre man ser på displayet fra rett vinkel. Hvem gidder å legge seg på kne for å lese av temp?

 

Synes også at det burde värt nevnt at LianLi har to andre versjoner av dette kabinettet, sölvfargede med med dör i fargene grönt og blått. Mönsteret i sidedöra på disse har annet mönster og det fölger ikke med tempmåler, men ellers er de prikk like.

 

Det er også synd at LianLi ikke har et svart I/O-panel, så hvis man ikke tenker å bruke döra bör man nesten kjöpe de to andre versjonene nevnt ovenfor

Lenke til kommentar

6(-) er for lite for eit så genialt kabinett som dette. :smile:

 

du nemnte det med overklokking og reset-knapp.

joda. eg klokker, eg. reset'er maskina i hytt-og-dynevær også.

viss du treffer midt på knappen, sånn at fingeren ikkje butter bort i kantene for mykje, går det fint (har du for stor finger? :razz: )

 

syns det er fordel at knappen er litt "utilgjengeleg", så ein ikkje risikerer å trykke på den i vanvære viss ein td. skal skru opp hastigheita på viftene. :smile:

 

du gløymde forresten å kommentere kor kraftige diodene er.

hos meg lyser dem tvers igjennom rommet, og lager eit stor, blå (og raud) flekk på veggen, ca 1m i diameter. :smile:

kjekt å sitte å lage skyggebilder mens maskina booter. :razz:

Lenke til kommentar

En ting jeg finner negativt med lian-li kabinettene er de oppdelte kontaktene på usb-kablene og montering av ide enheter som kunne gjort mye bedre til den prisen.

(skinner som chieftec eller annen løsning).

 

Det er også vanskelig å komme til på den øverste og nest øverste ide enheten når PSU står i og enda værre er det når vifta i topplokket er på plass.

Klarte såvidt å få inn plextor brenneren min.

 

Viftene som følger med (regner med det er samme vifter på senere utgave som pc61usb) bråker veldig mye på original hastighet og en justering hadde vært greit. Jeg fiksa det enkelt med å bytte til 7 volt, men nybrukere tenker kanskje ikke så langt.

 

På mitt kabinett må dessuten fronten av for å justere hastigheten på viftene foran, men det er greit, men en liten detalj som kanskje er fikset nå?

 

Småpiss kanskje, men til en sånn pris burde noe blitt gjort med slike ting istedet for å legge på litt pynt.

Lenke til kommentar

Noen som faktisk har et slik kabinett, og kan svare på hvor stor avstand det er mellom kabinettet og døra når den er lukket? Jeg har et Audigy Platinium, og der sitter det to volum-knotter som jeg antar blir i veien.. Jeg kan jo klemme LiveDriven et par cm inni kabinettet, men det blir for snålt for meg.

 

Jeg kjøpte meg forresten et Lian Li PC-12 for snart tre år siden på en tur i Singapore. Dette var før de kom til Norge, og jeg har vært svært fornøyd med mitt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 14:56, skrev nmedaas:

har eit sånt stående heime, so eg kan måle avstanden når eg er ferdig på jobb.

du har jo også moglegheit for å fjerne døra, viss den er i vegen.


 

Jaa, kan jo det. Men jeg hadde foretrukket å ha den der, blant annet for å skjule de hvite enhetene...

 

Men mange takk hvis du gidder måle på det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 00:53, skrev yummy:

Man gjør oppmerksom på at uttrykket "yummy" brukt i testen på ingen måte er relatert til mitt nick på forumet. Uttrykket i testen er et utbrudd basert på emosjonelle svigninger i forfatterens humør, og kan oversettes til "Gid, hvor lekkert".


Mitt nick har for øvrig sitt utspring fra "Ace Ventura" - filmene. Jeg fant Hr. Ventura (Jim Carrey) fornøyelig, og besluttet å benytte det i forskjellige sammenhenger på Internett; sammenhenger der det er påkrevet med et oppnavn, eller kallenavn om dere vil.


Til deres informasjon.


</storsnuta>


IKKE TENK SÅ KOFFERT, DA!
:grin:


 

:lol:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...