Gå til innhold

VMware for Mac-desktop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult. Men venter fortsatt (forgjeves?) på å kunne kjøre OSX på toppen av win/linux  i wmvare :)

8106521[/snapback]

 

Vel det vil nok komme, men neppe i på den måten du tenker på. Altså kjøre OSX på toppen av win/linux på en generic PC. Dette er grunnet apple har en HW OS lås (selv om det finnes en del som har brutt den) så jeg ser ikke en hindring å kjøre OSX på toppen av win/linux på en mac, skal gå ganske lett å omskrive dagens wmvare for å gjøre det. Men jeg tviler på det er det du er ute etter, men er så langt jeg kan forstå den eneste lovige måten å gjøre det på.

 

btw til redaksjonen kanskje dere burde kutte ned på antall mac artikkler. Dere skriver jo nesten hele tiden noe feil i de ( og da mener jeg ikke skrive feil, dere har jo ikke peil på det dere skriver om) for å forbedre kilde infoen. Men det er bare mine meninger :)

Lenke til kommentar

Enig. Hardware.no er ikke det typiske nettstedet for Mac-nytt uansett. Tror de fleste som er her inne bruker PC og Windows/Linux. Mac-brukere er sære personer som ikke er så opptatt av ting du finner her og de koser seg heller på mac1.no eller insanelymac.org.

 

Og nei, det er ikke sarkastisk ment en gang. Beklager om jeg såret noen, det var ikke meningen (det er ytringsfrihet i landet?).

 

Dessuten bør du ha god peil på Mac ja. Selv om det tilsynelatende virker likt som andre datamaskiner så er det faktisk ikke det. Det har jeg erfart selv etter å ha testkjørt Mac OS X en stund. Du tror også du har Linux siden Mac OS X bygger på BSD (kalt Darwin av Apple), men igjen det er ikke det.

 

Apple vil aldrig gi fra seg sitt operativsystem. Det er kun til bruk i deres egne maskiner. Dette er hele poenget med Mac. Mac er en integrert løsning og ikke noe byggesett slik som PC er. SKal man skille OS og maskinvare slik blir det bare feil. Dette kan jeg si fordi jeg er en av de kjeltringene som har installert en modifisert utgave av Mac OS X på en vanlig PC (nForce 4 basert hovedkort med AMD cpu). Dette fungerer veldig bra så lenge du bare forholder deg til få programmer som er kjent for å virke i et slikt uvanlig oppsett, men du kan ikke forvente at alt fungerer smertefritt uavhengig av hva slags maskinvare du sitter med. Selvsagt vil enkelte sjeler si at Apple og andre bare kan lage drivere som passer, men det vil bli for mye jobb og vansklig siden Apple er imot dette. Apple bestemmer selv over sitt eget OS. De leverer en pakke og vi som kunder må da akkseptere de vilkårene som ligger til grunn. Er vi ikke fornøyde så kan vi bare velge noe annet.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...