Gå til innhold

SAS lar deg sjekke inn med SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er jo ikke innsjekkingskøen som er hovedproblemet. Det er sikkerhetskontrollen som er flaskehalsen.

 

Tar man med i beregningen kjøretid til og fra flyplassen, venting, køer, flyturen selv venting på bagasje, omlastinger av babasje osv så er det ikke mye tid man sparer på å ta fly når man skal fra f.eks Oslo sentrum til Trondheim sentrum eller Bergen sentrum. Den timen man kanskje sparer (om det ikke er noen forsinkelser) er ikke verd alt stresset etter min mening. Det er mye bedre å slippe omlasting av bagasje flere ganger og komme helt fra sentrum til sentrum uten å stresse rundt med køer, venting, kontroller, omlasting av bagasje og annet stress. Bedre plass og luft er det også på toget.

Lenke til kommentar
Men det er jo ikke innsjekkingskøen som er hovedproblemet. Det er sikkerhetskontrollen som er flaskehalsen.

 

Tar man med i beregningen kjøretid til og fra flyplassen, venting, køer, flyturen selv venting på bagasje, omlastinger av babasje osv så er det ikke mye tid man sparer på å ta fly når man skal fra f.eks Oslo sentrum til Trondheim sentrum eller Bergen sentrum. Den timen man kanskje sparer (om det ikke er noen forsinkelser) er ikke verd alt stresset etter min mening. Det er mye bedre å slippe omlasting av bagasje flere ganger og komme helt fra sentrum til sentrum uten å stresse rundt med køer, venting, kontroller, omlasting av bagasje og annet stress. Bedre plass og luft er det også på toget.

8097720[/snapback]

 

 

Tog er jo håpløst utdatert iforhold til fly.

 

Når jeg flyr til bergen møter jeg opp 45 min før avgang. Er da sikker på å rekke flyet. Flyturen til bergen tar 40 minutter. Tar selvfølgelig med bare håndbagasje ( sparer jo 15 minutter på det), og bussen inn til bergen sentrum tar 40 minutter.

 

så fra Oslo sentrum til Bergen sentrum på 2 timer...pluss minus...

 

Hadde jeg tatt tog måtte jeg satt av hele 6-8 timer. Det er jo en hel dag.

Lenke til kommentar
Tog er jo håpløst utdatert iforhold til fly.

8099951[/snapback]

På hvilken måte mener du de har gått ut på dato? Mener du begge deler ikke kan sameksistere? Hva med biler og båter? Hvilke gikk ut på dato først og hvorfor har vi de fortsatt?

 

Fra Oslo til Bergen med fly:

Tog fra Oslo S til gardemoen: 40 min

Må møte opp helst en time før flyet skal gå pga kø i innsjekking og kø i sikkerhetskontrollen: 1 time

Flytur: 50 minutter

Gå til flybussen: 5 minutter, vente på at flybussen blir full: 5 minutter

Kjøre flybuss til bergen sentrum (bussterminalen): 30 minutter

Totalt: 3 timer og 10 minutter.

 

Merk at dette er kortest mulig tid dersom alt klaffer og det ikke er rush på gardermoen, sikkerhetsøvelser, streiker av kabinansatte, piloter, sikkerhetsfolk eller noe annet tull skjer.

 

Merk også at mye av tiden går med til stressende og ubehagelige ting som køståing, venting, sitte som sild i tønne i en kabin med dårlig luft, dotter i ørene, vente på å komme ut av flyet, bytting transportmidler, drasse med seg bagasjen og passe på den hele tiden osv.

 

Tar man heller toget fra Oslo S så slipper man alt dette stresset. Man går på toget, og sitter i ro med god benplass og har bagasjen trygt innen synsrekkevidde. Bagasjen trenger ikke å være innenfor 20kg og man trenger hverken å sjekke den inn eller vente på den. Det er mye friere til å ikke ha på sikkerhetssele, se på redningsvest-demonastrasjoner og man kan gå rundt i toget når man vil. Rett og slett en kjappere og mer behagelig reise enn å ta fly.

 

Toget bruker 6 timer og 28 minutter på den samme reisen. Fra Oslo sentrum til bussterminalen i Bergen. Mye mer behagelig. :yes:

Lenke til kommentar
Tog er jo håpløst utdatert iforhold til fly.

8099951[/snapback]

På hvilken måte mener du de har gått ut på dato? Mener du begge deler ikke kan sameksistere? Hva med biler og båter? Hvilke gikk ut på dato først og hvorfor har vi de fortsatt?

 

Fra Oslo til Bergen med fly:

Tog fra Oslo S til gardemoen: 40 min

Må møte opp helst en time før flyet skal gå pga kø i innsjekking og kø i sikkerhetskontrollen: 1 time

Flytur: 50 minutter

Gå til flybussen: 5 minutter, vente på at flybussen blir full: 5 minutter

Kjøre flybuss til bergen sentrum (bussterminalen): 30 minutter

Totalt: 3 timer og 10 minutter.

 

Merk at dette er kortest mulig tid dersom alt klaffer og det ikke er rush på gardermoen, sikkerhetsøvelser, streiker av kabinansatte, piloter, sikkerhetsfolk eller noe annet tull skjer.

 

Merk også at mye av tiden går med til stressende og ubehagelige ting som køståing, venting, sitte som sild i tønne i en kabin med dårlig luft, dotter i ørene, vente på å komme ut av flyet, bytting transportmidler, drasse med seg bagasjen og passe på den hele tiden osv.

 

Tar man heller toget fra Oslo S så slipper man alt dette stresset. Man går på toget, og sitter i ro med god benplass og har bagasjen trygt innen synsrekkevidde. Bagasjen trenger ikke å være innenfor 20kg og man trenger hverken å sjekke den inn eller vente på den. Det er mye friere til å ikke ha på sikkerhetssele, se på redningsvest-demonastrasjoner og man kan gå rundt i toget når man vil. Rett og slett en kjappere og mer behagelig reise enn å ta fly.

 

Toget bruker 6 timer og 28 minutter på den samme reisen. Fra Oslo sentrum til bussterminalen i Bergen. Mye mer behagelig. :yes:

8100632[/snapback]

 

 

Hehe...

 

Ser vi har ulike preferanser. Må bare rette deg litt. Flytoget tar 20 minutter fra oslo s.

 

Jeg møter som regel opp 40 minutter før, gjerne 30 for den saks skyld. Sjekker selvfølgelig inn på automat for å unngå kø. Har da nok av tid for å rekke sikkerhetskontrollen.

 

Sitter du på tog, risikerer du sene avganger, avsporing, strømfeil, osv osv.

 

Og du må sitte på det jævla toget i over 6 timer bare for å dra til bergen. På den tiden kunne jeg vært i USA med fly. Er jo sinnsykt, når prisen på fly og tog er tilnærmet det samme. Sitte og kaste bort hele dagen på toget er noe som hører fortiden til ;)

Lenke til kommentar

stue: Jeg glemte å si det men det er også et miljøperspektiv oppi det hele. Fly slipper ut omtrent 5 ganger så mye klimagasser for samme distanse og antall pasasjerer som det er tog slipper ut (dieselfyrt lokomotiv).

 

Ellers så venter jeg fortsatt svar på når du mener tog, bil og båt gikk ut på dato, og hvorfor de ikke kan sameksistere.

Lenke til kommentar
stue: Jeg glemte å si det men det er også et miljøperspektiv oppi det hele. Fly slipper ut omtrent 5 ganger så mye klimagasser for samme distanse og antall pasasjerer som det er tog slipper ut (dieselfyrt lokomotiv).

 

Ellers så venter jeg fortsatt svar på når du mener tog, bil og båt gikk ut på dato, og hvorfor de ikke kan sameksistere.

8101825[/snapback]

 

 

Jo, var litt flåsete å si at tog var gått ut på dato.

 

Er enig i at de kan sameksistere. Men liker personlig den store fleksibiliteten til fly, og at du kan komme deg til bergen på ganske kort tid. Er jo blitt veldig billig med årene også.

 

Tog kan være greit hvis man vil sette av mange nok timer. Og hvis man skal hoppe av på veien til bergen. Er jo vanskelig å gå av flyet før det lander i bergen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...