Gå til innhold

Apple med nye oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man velge bare den ene av dem. Får opp et automatisk oppdaterings-vindu, men det står iTunes+Quicktime. Jeg bruker ikke iTunes og har ingen planer om å bruke det heller. Men de er bare et objekt, så haker man bort en haker man bort begge.

 

Vil den kun oppdatere det man har lagt inn eller vil den begynne å installere iTunes hvis jeg godtar dette??

 

Edit: Leif

Endret av B-Man
Lenke til kommentar

B-Man: Jeg vet ikke, men jeg vil anta den installerer begge deler.

 

Tidligere gikk det an å laste ned kun Quicktime (altså uten iTunes) fra Apples nettsider (til PC), jeg gjorde dette selv for et drøyt års tid siden i alle fall. Men jeg husker jeg måtte lete en del for å finne den installeren - Apple ville tydeligvis helst at man installerte iTunes også i samme slengen. :nei:

 

Har dessverre ikke tatt vare på linken jeg fant den gangen, så jeg får ikke på noen enkel måte sjekket om de fortsatt tilbyr en slik installer i forbindelse med den nyeste versjonen.

Lenke til kommentar
Det tok jo sin tid å få fikset sikkerhetshullet. Er det helt tryggt å installere Quicktime igjen nå da, det blir vel spørsmålet? Kan jeg klare meg helt uten Quicktime når jeg surfer på internett..

8090284[/snapback]

Jeg ville ihvertfall mye heller valgt quicktime alterantive, trygt og enklere, slipper å bli påtvunget itunes osv ;)

Lenke til kommentar
B-Man: Jeg vet ikke, men jeg vil anta den installerer begge deler.

 

Tidligere gikk det an å laste ned kun Quicktime (altså uten iTunes) fra Apples nettsider (til PC), jeg gjorde dette selv for et drøyt års tid siden i alle fall. Men jeg husker jeg måtte lete en del for å finne den installeren - Apple ville tydeligvis helst at man installerte iTunes også i samme slengen.  :nei:

 

Har dessverre ikke tatt vare på linken jeg fant den gangen, så jeg får ikke på noen enkel måte sjekket om de fortsatt tilbyr en slik installer i forbindelse med den nyeste versjonen.

8090263[/snapback]

Det er mindre enn ett år siden jeg sjekket. Da gikk det an å finne en ren Quicktime nedlastning om en lette bittelitt ja.

 

Sjekket nå, og det ser ut til at Apple har tilrettelagt mye bedre for å finne kun Quicktime. Har ikke testet det, men det er altså ett "radiobutton" -valg en kun behøver å gjøre ser det ut til (før en starter nedlastningen).

Lenke til kommentar

Grunnen til og bruke Quicktime på windows, er jo vis en vil se filmer, eller trailere i apples formater.

 

Men selv synes jeg Quicktime er ganske bra på Mac (mac OS X, er bygget godt inn i systemet). Blir ikke et fulgodt program før en kjøper pro versjonen, men er et helt greit og enkelt program.

 

Men eg forstår veldig godt det som ikke liker Quicktime til windows

Lenke til kommentar

Dere som syter om at man ikke kan laste ned Quicktime alene, men kun med iTunes, dere kunne vel ikke ha lagt mye energi i å finne ut av dette:

 

http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

 

Det er to valg der;

 

Quicktime 7.1.5 with iTunes for Windows 2000/XP

Quicktime 7.1.5 for Windows 2000/XP

 

Det sistnevnte valget laster selvsagt ned kun Quicktime... Snodig at folk syter om sånt uten å ha sjekka den offisielle Quicktime nedlastingssiden engang.

Lenke til kommentar
Dere som syter om at man ikke kan laste ned Quicktime alene, men kun med iTunes, dere kunne vel ikke ha lagt mye energi i å finne ut av dette:

 

http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

 

Det er to valg der;

 

Quicktime 7.1.5 with iTunes for Windows 2000/XP

Quicktime 7.1.5 for Windows 2000/XP

 

Det sistnevnte valget laster selvsagt ned kun Quicktime... Snodig at folk syter om sånt uten å ha sjekka den offisielle Quicktime nedlastingssiden engang.

8091189[/snapback]

Det er egentlig ikke merkelig "syting" for selv om du velger rett versjon (kun QuickTime) så syter oppdaterings programmet annenhver dag om at du må oppdatere til QuickTime + iTunes. :hmm: Du leste kanskje ikke første post nøye nok, og måtte syte litt selv ;)

 

Men så var det heldigvis mulig å fjerne system tray programmet... så vips var maset borte.

Lenke til kommentar
Noen som vet om iTunes og iPoder vil fungere bedre med Vista. Det var jo noe snakk

om at Apple skulle lansere en versjon som var bedre egnet for Vista.

8091605[/snapback]

 

Godkjent for Vista men det er noen småting som gjenstår i følge Apple:

 

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305042

 

Funker i Vista for meg. Har forresten brukt iTunes aktivt siden starten, og har aldri hatt ett problem. Og fullscreen coverflow på HDTVen er jo som å få LPer igjen (uten støv og riper). Cover art lenge leve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...