Gå til innhold

Last ned, brenn på DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig!

 

Dette er jo fortsatt ikke hva kunden ønsker, jeg ønsker å kunne laste ned en film i full Dvd Kvalitet uten bruksbegrensninger og muligheter til å ta backup på et billig media av mitt eget valg.

 

Om bedriftene ikke begynner å forstå dette så kan de like så godt kjøpe seg en plass på www.deadtechnologies.com

Lenke til kommentar

jaja, et steg i riktig retning antar jeg, selv om jeg tviler på jeg kommer til å gå bort fra å brenne DVDr'er ut på vanlige plater med det første.

 

Blir spennende å se hvor mye det kommer til å koste, både for å laste ned filmen og for selve platene. Får også håpe at platene blir såkalt "photo printable", da jeg sterkt misliker dvder som navnet på filmen bare er tusjet oppå platen. Da vil jeg heller kjøpe den i butikken, hvis prisen ikke er for langt unna.

Lenke til kommentar
Vil ikke påstå at der et dyrt eller upraktisk og lage en kopi av vanlige dvd plater. Men de burde gjøre det uten DRM løsninger.

8083579[/snapback]

 

Når du trenger spesielle plater, som ikek kan brukes til annet(?), antakelig er dyrere, og som ikke fungerer på alle avspillere så...

 

AtW

Lenke til kommentar
Flott med nye produkter som kan brukes lovlig  :thumbup:

8082281[/snapback]

 

Hjelper ikke så mye om det er lovlig om det er upraktisk og dyrt, noe jeg desverre er redd dette blir...

 

AtW

8083541[/snapback]

 

Og det takket være ?

8083653[/snapback]

 

Hva da? At alle "nye" distrubisjonsformer er tungvinte og dyre fordi selskapene er livredd for å miste kontrollen? Det er mediabransjens egen feil, på mediafronten har jeg full sympati for crackere, som sabotrer bransjens forsøk på å låse forbrukerene, og dermed pumpe opp prisen. (sonedeling er et eksempel).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noen grunnleggende funksjoner som må være på plass før dette blir et godt alternativ.

 

- Plater med skrivbar bakside, og god ripesikkerhet.

- Høyoppløste bilder til cover og innlegg.

- En totalpris som gjør det verdt å brenne selv.

- Ingen DRM

- Muligheten til å bruke materialet uten å måtte kaste bort en plate på det.

 

Jeg er selv stor tilhenger av å inneha originalmaterialet. For meg er det viktig å ha en blank skinnende plate stående trygt i coveret på hyllen. Men alikevel så går nesten all mediabruk her hjemme via pc, alle mine plater er rippet til disk, fordi dette gjør det lettere for meg å administrere musikken, og jeg slipper at barne mine ødelegger platene. Mine barn er svært glad i musikk, og tar gjerne med favoritten sin i barnehage og på skole og til venner, derfor er det viktig for meg å ha muligheten til å brenne ut musikk, slik at barna har glede av den, uten at jeg trenger å få svette tokter når platen kommer tilbake med riper.

 

Når det gjelder DVD så er det ønskelig med et tilsvarende system som er lett å håndtere, der matrialet både er lett å legge på en plate av god kvalitet, og lett å få frem via for eksempel winamp eller tilsvarende, helst da med menyer og alt annet mest mulig likt originalen, og fra en sentral mediaserver i huset.

Lenke til kommentar
Flott med nye produkter som kan brukes lovlig  :thumbup:

8082281[/snapback]

 

Hjelper ikke så mye om det er lovlig om det er upraktisk og dyrt, noe jeg desverre er redd dette blir...

 

AtW

8083541[/snapback]

 

Og det takket være ?

8083653[/snapback]

Man må være temmelig ignorant hvis man tror høy pris skyldes ulovlig kopierte ting :wallbash:

Lenke til kommentar
Flott med nye produkter som kan brukes lovlig  :thumbup:

8082281[/snapback]

 

Hjelper ikke så mye om det er lovlig om det er upraktisk og dyrt, noe jeg desverre er redd dette blir...

 

AtW

8083541[/snapback]

 

Og det takket være ?

8083653[/snapback]

Man må være temmelig ignorant hvis man tror høy pris skyldes ulovlig kopierte ting :wallbash:

8087645[/snapback]

 

Takker meg til dvdrip, enklere og mer effektivt program skal man lete lenge etter. Ikke noe sperre, kan spilles fra harddisk, brennes på dvd og kopieres tilbake til harddisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...