Gå til innhold

XG Station kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes dette er litt tåpent. Det er vel bedre å kjøpe en stasjonær til spilling.

8081836[/snapback]

Tåpent nei.

 

Det er faktisk mange som kjøper seg bærbar for å spille på, eller så bruker de laptoppen til å spille på litt innimellom. Og jskal du ha en særlig bærbar spillmaskin må du faktisk opp i en 12 000kr ++

Med dette eksterne skjermkortet kan du kjøpe deg en bærbar til f.eks 7000kr med integrert osv.. å så bruke den til vanlig skolearbeid. Senere på dagen kan du ta med deg det eksterne og spille på LAN (eller for deg selv selvfølgelig)

 

Jeg lette lenge etter en slik løsning for 2 år siden, og hadde det fantes for 2 år siden så hadde jeg garantert kjøpt det. (nå sitter jeg på en stasjonær med 8800GTX så nå har jeg ikke bruk for det, men jeg tror dette faktisk kan bli en slager)

 

Om det fungere som de sier vel og merke....

 

Men fungerer det, så er dette rett og slett genialt. :w00t:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Av bildene ser jeg at det faktisk er et helt normalt skjermkort som står i, vil dette si at man kan kjøpe denne "boksen" og et vanlig skjermkort så lenge kjøleren ikke dekker 2 PCI spor?

 

EDIT: Glem det jeg sa, ser nå et det er fulstendig mulig :cool:

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Av bildene ser jeg at det faktisk er et helt normalt skjermkort som står i, vil dette si at man kan kjøpe denne "boksen" og et vanlig skjermkort så lenge kjøleren ikke dekker 2 PCI spor?

8081958[/snapback]

 

ja, det står jo også i artikklen at man kan kjøpe boxsen og kjøpe skjermkort selv. men da må det være grenser for hvilket skjermkort man kjøpe da?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er genialt. Det gir mulighet for å kunne kjøpe en liten og lett bærbar med rask CPU og mye for folk som reiser mye. Uten miste muligheten til å spille litt når de er hjemme. Får håpe det blir en fornuftig pris.

8081900[/snapback]

Etter det jeg har sett må du bruke ekstern skjerm, vet ikke om det stemmer.. og da blir det ikke så lett å være på farten heller...

Lenke til kommentar
Dog er man avhengig av å bruke en ekstern skjem med denne løsningen. Det er ingen måte å sende skjermsignalet tilbake til skjermen på den bærbare PC-en på.

Hva er begrensningen, BIOS/brikkesett?

 

Den kontakten dette kortet benytter, er den ikke laget spesiellt for bruk til skjermkort fra før på slike bærbare, eller hvordan er ting designet? Må vi vente en generasjon av bærbare PC'er før skjermsignalet kan erstatte bilde fra det integrerte skjermkort i brikkesettet?

 

Denne nye løsningen høres ikke helt god ut enda. Hva med de som måtte sitte med en bærbar PC som kun har en svaktytende integrert skjermkortdel,

For hvis ikke CPU kan bli avlastet for beregningene som den går til og fra den integrerte GPU med, så må CPU jobbe for 2 GPU'er. Altså for den integrerte "GPU" i brikkesettet, og den som du plugger inn med ett eksternt PCIe kort.

Om dette er slik dette blir, så har du følgende resultat kanskje:

Overbelastet CPU som gjør PC treg. Hakkende 3D-animasjoner på skjerm på Laptop. Kanskje ikke så god flyt på den eksterne skjermen. I tillegg bør du har så mye RAM som den bærbare bare kan ta.

 

Blir dette virkelighet, eller har de tenkt på slike problemer?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er genialt. Det gir mulighet for å kunne kjøpe en liten og lett bærbar med rask CPU og mye for folk som reiser mye. Uten miste muligheten til å spille litt når de er hjemme. Får håpe det blir en fornuftig pris.

8081900[/snapback]

Etter det jeg har sett må du bruke ekstern skjerm, vet ikke om det stemmer.. og da blir det ikke så lett å være på farten heller...

8081992[/snapback]

 

Jeg skrev:

Uten miste muligheten til å spille litt når de er hjemme
Lenke til kommentar
Dog er man avhengig av å bruke en ekstern skjem med denne løsningen. Det er ingen måte å sende skjermsignalet tilbake til skjermen på den bærbare PC-en på.

Hva er begrensningen, BIOS/brikkesett?

 

Den kontakten dette kortet benytter, er den ikke laget spesiellt for bruk til skjermkort fra før på slike bærbare, eller hvordan er ting designet? Må vi vente en generasjon av bærbare PC'er før skjermsignalet kan erstatte bilde fra det integrerte skjermkort i brikkesettet?

 

Denne nye løsningen høres ikke helt god ut enda. Hva med de som måtte sitte med en bærbar PC som kun har en svaktytende integrert skjermkortdel,

For hvis ikke CPU kan bli avlastet for beregningene som den går til og fra den integrerte GPU med, så må CPU jobbe for 2 GPU'er. Altså for den integrerte "GPU" i brikkesettet, og den som du plugger inn med ett eksternt PCIe kort.

Om dette er slik dette blir, så har du følgende resultat kanskje:

Overbelastet CPU som gjør PC treg. Hakkende 3D-animasjoner på skjerm på Laptop. Kanskje ikke så god flyt på den eksterne skjermen. I tillegg bør du har så mye RAM som den bærbare bare kan ta.

 

Blir dette virkelighet, eller har de tenkt på slike problemer?

8082499[/snapback]

1. Begrensingen er at bærbare ikke har noen inngang for bilde, så man kan ikke koble skjermkortet til skjermen.

 

2. Hvilken kontakt sikter du til?

 

3. Jeg vet ikke hvordan dette kommer til å fungere, men jeg tviler på at asus har mennesker som får betalt for å ikke ta høyde for slike problem. Flaskehalsen blir muligens uansett båndbredden mellom hk og gfx.

 

Jeg synes det er rart at ingen har laget noe slikt integrert i en docking løsning enda, da kunne man fått mer enn god nok båndbredde, og signal tilbake til skjermen. Selv hadde jeg glatt betalt 3000 for en slik dockingstasjon uten gfx. Jeg er helt avhengig av at laptopen min har god batterilevetid og er portabel. Da hadde det vert sabla greit å kunne smekke den ned i dockingen og spille litt når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

Dette kan bli bra, kjøpe en liten kraftig laptop med 12" skjerm, også når man vil leke seg i et eller annen spill, kobler man bare på eksternt tastatur, mus, grafikkboksen og en kos 21" skjerm, også er det game on.

 

Den bærbare blir da mer eller mindre som en vanlig stasjonær, med andre ord, du slår ned skjermen på den, og setter den unna et sted, ser for meg en fin løsning med oppheng til den bærbare bak opphenget til skjermen.

 

Såklart, kommer endel an på pris, kraft og evt støy.

Lenke til kommentar

Genialt sier nå jeg. På en vanlig bærbar kan man koble til ektern mus, tastatur, skjerm, harddisker og nå grafikkort. Som vil si at man kan oppgradere hver enhet uavhengig. Og når du skal på skole/jobb er det bare å plugge ut og stappe den i sekken. Prøv det med en stasjonær.

Lenke til kommentar

Asus og andre produsenter av bærbare PCer burde heller lage maskinene slik at de enkelt kan oppgraderes med nye deler, som f.eks. skjermkort, men også hovedkort, prosessor, harddisk og minne. Dette er den største ulempen med dagens bærbare PCer - at de er for lite modulære. Det blir dyrt å kjøpe helt ny PC hvert 3. eller 4. år.

Lenke til kommentar
Asus og andre produsenter av bærbare PCer burde heller lage maskinene slik at de enkelt kan oppgraderes med nye deler, som f.eks. skjermkort, men også hovedkort, prosessor, harddisk og minne. Dette er den største ulempen med dagens bærbare PCer - at de er for lite modulære. Det blir dyrt å kjøpe helt ny PC hvert 3. eller 4. år.

8084423[/snapback]

 

Nå er det jo noe begrenset hva du beholder i en vanlig stasjonær også etter 4år, kanskje du tar var på psu, men gjerne er det ny socket, så du må ha nytt hk, raskere minne, bedre skjermkort, da er det mer elelr mindre kun hardisken igjen (pluss da skjerm og tastatur).

 

Sier ikke at det ikek burde vært enklere å skifte f.eks cpu på bærbare, men denne boksen gjør så man er et steg nærmere en god mellomløsning på kraft og mobilitet.

 

Og det er i dag mulig på ganske stor andel av de bærbare å skifte skjermkort, bare at disse fortsatt er noe dyrere enn de burde være, og det er tungvint å skifte. Hardisken er helt kurrant å skifte på det meste, samme er med minne, om du ikke tar med internminnet som ofte er på en bærbar.

 

Så da er det igjen hovedkort, cpu og psu som problemene. Asus sin boks flytter problemet med skjermkort ut av pcen, som med tanke på at ekstern skjerm som oftest vil bli brukt ved spilling uansett, løser saken på en fin måte.

 

Og om du vil ofre noe av mobiliteten og størelsen, kjøper du en shuttleboks og en 15" lcd skjerm. Så kan du bytte hva du vil når du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...