Gå til innhold

Omtale av The Blackwell Legacy (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, grafikken er slik som på bildene. Jeg spilte igjennom dette spillet i juleferien og kan trygt anbefale det til alle som liker adventurespill med god historie.

 

Ellers kan jeg også anbefale 'The Shivah' fra samme utvikler. Fint å se at "underground adventure" spillskapere dukker opp med slike gode spill for oss som er interessert i adventure.

Lenke til kommentar
Synes godt at oppløsingen kunne vært noe høyere slik at spillet kunne være i fullskjerm, men dette virker uansett som et veldig godt adventure spill.

8083940[/snapback]

 

Hmm? Jeg spilte det da i fullskjerm. Er bare å åpne winsetup.exe fila og fjerne haka ved "Run in a window instead of full-screen"

 

Eller mente du at du vil ha høyere oppløsning for at det ikke skal se "strukket ut" i fullscreen?

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Synes godt at oppløsingen kunne vært noe høyere slik at spillet kunne være i fullskjerm, men dette virker uansett som et veldig godt adventure spill.

 

Hmm? Jeg spilte det da i fullskjerm. Er bare å åpne winsetup.exe fila og fjerne haka ved "Run in a window instead of full-screen"

 

Eller mente du at du vil ha høyere oppløsning for at det ikke skal se "strukket ut" i fullscreen?

Aha så ikke den, men det kunne uansett vært litt mindre kornete ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg syns grafikken var veldig dårlig... Er dette et gratisspill eller re-lansering eller?

8084288[/snapback]

 

Nostalgi kanskje? ^^

Uansett, grafikken har veldig lite å si hvis historien er så bra som det sies at den skal være.

Personlig syntes jeg det har blitt alt for mye fokus på det grafiske og spesialeffekter, deilig å se et spill hvor historien og gameplayet kommer fram. Produsenter har en tendens til å glatte over dårlig historie og gameplay med heftig grafikk og mange spesialeffekter. (mye mulig jeg "greier alle over èn kam" her nå, men syntes det er viktig å få fram mitt synspunkt :p)

Lenke til kommentar

Fantastisk, rett og slett fantastisk. Dette spillet skal anskaffes asap. Hvem pokker bryr seg om grafikk når det kommer til adventure, det er historie og gamplay som gir de store spillopplevelsene. Er bare glad jeg ikke hører til FPS generasjonen som er opphengt i oppløsning og som kan alle fremmedordene som støvsugerne av noen skjermkort skryter av å kunne tilby.

 

En bra skrevet omtale (hoppet over alt som går på historien, den vil jeg ikke ha spoilet) og det som står og de bildene som vises gjør virkelig at jeg ser lyst på dette spillet her. Alt for mange eventyrspill i nyere tid som er blitt ødelagt av å gjøre det så "fantastisk 3d" at man knapt klarer å bevege rundt på karakteren.

 

En fin overaskelse å lese denne omtalen her, hadde ikke peiling på at et slikt spill var kommet. Takk og pris for Gamer.no :)

Lenke til kommentar
Er det stemmer eller bare tekst?

8085822[/snapback]

 

Begge deler :thumbup:

8086021[/snapback]

Fett! Tror jeg skal belaste kontoen litt nå :D

Forresten vist man kjøper spillet og må formatere pcen må man kjøpe på nytt?

Sikkert teit spørsmål men har aldri hatt bry med å kjøpe spill eller noe annet på nettet.

 

Edit:

Hvor langt er spillet? Spør siden det var noe med episoder.

Er så kjipt når spill ender etter noen få timer.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Jeg syns grafikken var veldig dårlig... Er dette et gratisspill eller re-lansering eller?

8084288[/snapback]

 

Jeg regner med du blander sammen uttrykkene «grafikk» og «oppløsning»? Gradsvurderingen av «grafikk» vil jeg påstå er et mål av innfridd potensiale innenfor de tekniske rammene som det estetiske har blitt kreert i. Dette spillet har i så måte absolutt ikke «dårlig grafikk» overhodet. Tvert i mot.

 

Nå skal jeg prøve å ikke bli for generell her, men at folk fortsatt har oppheng i hvilket spill som kan skryte på seg lengst virtuell penis i form av diverse 3D-motor-features er noe tåpelig. Estetikk og «grafikk» er noe helt annet. Jeg vil f.eks. påstå at det knapt finnes noe spill laget etter 2000 som har overgått f.eks. Day of The Tentacle eller The Last Express når det gjelder «grafikk» (egentlig et ganske tåpelig begrep til å begynne med, men skitt au).

 

Dette spillet skal selvfølgelig kjøpes. Det høres flott ut.

Lenke til kommentar
Fantastisk, rett og slett fantastisk. Dette spillet skal anskaffes asap. Hvem pokker bryr seg om grafikk når det kommer til adventure, det er historie og gamplay som gir de store spillopplevelsene. Er bare glad jeg ikke hører til FPS generasjonen som er opphengt i oppløsning og som kan alle fremmedordene som støvsugerne av noen skjermkort skryter av å kunne tilby.

 

En bra skrevet omtale (hoppet over alt som går på historien, den vil jeg ikke ha spoilet) og det som står og de bildene som vises gjør virkelig at jeg ser lyst på dette spillet her. Alt for mange eventyrspill i nyere tid som er blitt ødelagt av å gjøre det så "fantastisk 3d" at man knapt klarer å bevege rundt på karakteren.

 

En fin overaskelse å lese denne omtalen her, hadde ikke peiling på at et slikt spill var kommet. Takk og pris for Gamer.no :)

8086060[/snapback]

 

Ja, jeg vil ha de gamle gode pek-og-klikk-eventyrspillene tilbake, NÅ!

Lenke til kommentar
Jeg regner med du blander sammen uttrykkene «grafikk» og «oppløsning»? Gradsvurderingen av «grafikk» vil jeg påstå er et mål av innfridd potensiale innenfor de tekniske rammene som det estetiske har blitt kreert i. Dette spillet har i så måte absolutt ikke «dårlig grafikk» overhodet. Tvert i mot.

 

Nå skal jeg prøve å ikke bli for generell her, men at folk fortsatt har oppheng i hvilket spill som kan skryte på seg lengst virtuell penis i form av diverse 3D-motor-features er noe tåpelig. Estetikk og «grafikk» er noe helt annet. Jeg vil f.eks. påstå at det knapt finnes noe spill laget etter 2000 som har overgått f.eks. Day of The Tentacle eller The Last Express når det gjelder «grafikk» (egentlig et ganske tåpelig begrep til å begynne med, men skitt au).

 

Dette spillet skal selvfølgelig kjøpes. Det høres flott ut.

 

Jeg er ingen grafikkhore, men hvis spill med utdatert grafikk (kall det hva du vil) blir solgt til full pris nå (gjør det det? var det jeg spurte om) så syns jeg det er for sløvt av utviklere.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen grafikkhore, men hvis spill med utdatert grafikk (kall det hva du vil) blir solgt til full pris nå (gjør det det? var det jeg spurte om) så syns jeg det er for sløvt av utviklere.

8088270[/snapback]

Vel, for det første er det ikke "utdatert grafikk". Det er, i mangel av et bedre ord, retrografikk. Utdatert grafikk ville vært en 3D-motor uten lyseffekter, f.eks. I dette spillet er grafikken så utdatert at å bruke et slikt uttrykk ikke passer lenger. Det ville være som å kalle veteranbiler for gamle vrak. ;)

 

Uansett, jeg kjøpte The Blackwell Legacy og The Shivah fra samme utvikler for 130,- til sammen, så det er ikke akkurat fullpris. The Blackwell Legacy koster USD 15 og The Shivah koster USD 5. Jeg kjøpte dem i går, og endte opp med å spille The Shivah (siden den ble ferdig nedlastet først ;) ). For meg som er gammel nok til at jeg spilte Monkey Island 1 da det ble utgitt første gang, så må jeg si at det bredte seg en varm og god følelse i hele kroppen når jeg startet The Shivah. Og den varte helt til jeg hadde spilt det igjennom. Nå skal jeg spille igjennom det en gang til med kommentarene til utvikleren aktivert. :) Og jeg gleder meg til å ta fatt på The Blackwell Legacy; etter erfaringene med The Shivah, så kan det ikke bli dårlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...