Gå til innhold

Vapochill PE


Anbefalte innlegg

Overklokking.no har fått en Vapochill PE på huset. Vi har tatt en grundig kikk på systemet, og forsøkt med litt overklokking. Dette er første del i en artikkelserie der vi overklokker et helt system. Neste runde blir RAM, etterfulgt av skjermkortet. Vi har ikke brukt tid på å finne de optimale innstillingene, men det kommer vi tilbake til.

 

Det kom noen forbedringer i September 2002, og vår Vapochill er levert med disse forbedringene.

 

Men nok snakk - artikkelen finner du her.

 

Vi er mer enn villig til å besvare spørsmål i denne tråden! :smile:

 

PS: dette er ikke siste gang dere får en artikkel der Vapochill er en av ingrediensene! Den som omtales i testen er VÅR! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jo riktig spennende ut, det der! Faktisk veldig bra! Er langt på vei fristet til å kjøpe meg et slikt kabinett.

Men etterlyser en liten ting; Støynivå? Det blir jo ikke sagt noenting om dette?

Hva kan i så fall sies om dette? Jeg vet jo godt at støyen fra en kjølekompressor generelt sett kan variere, og spør, nettopp av den grunn.

Ettersom det ikke er sagt noenting om dette, regner jeg med at støyen ikke er direkte plagsom.

Men det kan jo være greit å få dette bekreftet!

Håper vi får høre(!) noe mer om dette!

Lenke til kommentar

hvorfor ikke prisen settes som et minus eller nevnes i konklusjonen reagerer jeg litt på..

4000kr for et kabinett er uansett en god del penger og bør settes spm om det da er bedre å investere 2500 i et bra vannkjølingssett..

 

nå som jeg er ferdig med det, legges dette ut til salgs på bruktmarkedet senere ? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 00:33, skrev Skrue:

Hehe, banka deg med ett minutt!
:grin:


Det er en kombinasjon av at jeg er treg på tastene, har 10 andre vindu oppe, leser til eksamen og attpåtil fører en samtale med samboeren samtidig. Hun begynte å lure når jeg i forvirringa spurte henne når hun skulle finne fram dB-måleren og måle Vapochillen sin :grin: .

Lenke til kommentar

Støynivået vil jeg ikke si noe om akkurat nå - jeg må få lånt meg en Db-måler. Men når den kjører på full fart er den alt annet enn stille - men ikke verre enn en del PC'er jeg har hørt i min tid. Omentrent som en FOP 32 skulle jeg tro (ta det der med en spade grovsalt).

 

Jeg skal komme tilbake til støynivå etterhvert - jeg må først få leke litt med den og gjøre meg skikkelig kjent med systemet. På standard hastighet synes jeg den var bråkete, men så er jeg godt vant med en veldig stille PC fra før av, da.

 

Når det gjelder pris, valgte jeg å utelate det fra bedømmingen. Årsaken er at Vapochill er temmelig alene i sin liga på markedet. Du må se på pris / ytelse, og da er det ingen som kommer nært Vapochill. Som jeg sier i konklusjonen:

 

"Vapochill ligger i en høy prisklasse, men per i dag fins det ingen andre løsninger som gir samme ytelse og samme løsning (kjøling og kabinett samlet i en enhet) som kan konkurrere med Vapochill."

 

Et vannkjølt system vil koste om lag halvparten (alt etter hvilket utstyr du velger) inklusive kabinett, men ytelsen er på langt nær så god.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 00:38, skrev Snekker`n:

Så bra ut det der, men som andre har nevnt hva med en støytest?

En annen ting jeg lurer på er hva når du skal skifte hovedkort, må du da ha nye pakninger og ny pasta og hvor får du tak i det?

Vurderer å satse på et hvis ikke støynivået er avskrekkende.


 

Har du lyst, har du råd? DO IT! :smile:

 

Når det gjelder skifting av hovedkort, så selges det separate kit med alt du trenger. Du kan ikke bruke det samme settet på ny, ettersom pakningene vil klemmes sammen.

Lenke til kommentar

Jaja, som jeg har hintet om før...

 

Ta innmaten i Vapochill PE og sett den inn i et LianLi Server tower, parret med separat vannkjøling for GPU og chipsett. Det kan kanskje brukes et par av de veldig småe radiatorene som ocshoot.no testet nå i helga. To sånne strategisk plassert.

 

Jeg ser for meg noe heeeeelt rått. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg sittet og montert nå...

 

DrErling

Lenke til kommentar

Ang. støy: jeg vil få gjøre det helt klart at dette skal jeg få testet. Vi har fått en del kritikk på et visst annet forum fordi vi ikke hadde det med. Men jeg foretrekker å gjøre ting ordentlig, og Db-måler var ikke tilgjengelig for meg da jeg skrev testen. Synsing og antagelser har intet på en profesjonell side å gjøre, ergo unnlot jeg det.

 

Vel, vel, vel. Vi har ikke hørt siste ordet fra Vapochill! Oppfølgeren er ikke langt unna! :grin:

 

_________________

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-12-09 12:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 02:10, skrev DrErling:

Jaja, som jeg har hintet om før...


Ta innmaten i Vapochill PE og sett den inn i et LianLi Server tower, parret med separat vannkjøling for GPU og chipsett.


 

Hmmm... absolutt interessant idé! Vi får se hva neste år bringer...

Lenke til kommentar

Den 2002-12-09 04:45, skrev yummy:

Helt korrekt! :smile: Hvis jeg ikke erindrer feil, koker vann ved ca. 90 grader Celsius på Mount Everest. Om du stikker hånda di ut av et romfartøy oppi stratosfæren, koker blodet. Tror det var omentrent slik det var. :smile:

 

[/quote)

 

DA vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg blir astronaut :smile:

 

hva er koke punktet til blodet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...