Gå til innhold

Må betale for sommertidendring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Send regninga til politikerne som fikk igjennom forslaget. Heh.

8051726[/snapback]

hehe... men har du en server 2000 bruker du ikke 25 tusen på å få stilt klokka riktig vettu, da kan du jo kjøpe deg server 2003 enterprice edition :)

Eller kjøre opp en linux/unix server og kjøp deg godtta for 25 tusen :p

Lenke til kommentar
Send regninga til politikerne som fikk igjennom forslaget. Heh.

8051726[/snapback]

hehe... men har du en server 2000 bruker du ikke 25 tusen på å få stilt klokka riktig vettu, da kan du jo kjøpe deg server 2003 enterprice edition :)

Eller kjøre opp en linux/unix server og kjøp deg godtta for 25 tusen :p

8051807[/snapback]

 

Er ikke bare å "kjøre opp" en linux/unix-server, det kommer garantert å koste minst 25000 før den er klar slik man vil ha den - avhengig av hvilke tjenester som skal i gang selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Off da og jeg som kjører W2k server og outlook 2000.

Da blir det vel 2 * 25000 kr da... ;). Det passer vel fint er vel nesten 1 år med studielån det..

 

 

Nei det var tydlig vis på tide at jeg endelig fikk ut fingeren og fikk konvertert den filserveren min over på linux..

Lenke til kommentar
Off da og jeg som kjører W2k server og outlook 2000.

Da blir det vel 2 * 25000 kr da... ;). Det passer vel fint er vel nesten 1 år med studielån det..

 

Nei det var tydlig vis på tide at jeg endelig fikk ut fingeren og fikk konvertert den filserveren min over på linux..

8051876[/snapback]

 

Vel, du er jo ikke berørt i utgangspunktet heller... Om du nå ikke bor i USA da :)

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke problemet. Det er da bare å stille klokka manuelt.

Ja og stille klokka vil forstyrre en del logger og tilsvarende.

Det vil også skape problemer for real time programmer som overvåker noe konstant, prosess industri, forbruk målinger og annen overvåkning Men dette problemet vil ikke være større en ved vanlig overgang til sommertid som er noe windows 2000 gjør selv, tidspunktet for flytting varierer fra land til land så den må ligge som en variabel.

Kansje lage en service som overtar somertids handteringen på win2000 og selge den for 10.000?

Lenke til kommentar
Off da og jeg som kjører W2k server og outlook 2000.

Da blir det vel 2 * 25000 kr da... ;). Det passer vel fint er vel nesten 1 år med studielån det..

 

Nei det var tydlig vis på tide at jeg endelig fikk ut fingeren og fikk konvertert den filserveren min over på linux..

8051876[/snapback]

 

Vel, du er jo ikke berørt i utgangspunktet heller... Om du nå ikke bor i USA da :)

8051887[/snapback]

Blir samme problemet for oss hver gang EU flytter på datoene for sommertid.

 

Men det burde jo ikke være noen stor heksekunst å lage et lite program som overstyrer og sørger for at tiden er rett uansett.

Lenke til kommentar
Send heller folket på linux/unix kurs? =P

 

Lurer på hvor mye Sun (?) tar for lignende support.

8051677[/snapback]

 

Om det framleis sitter på gammal MS software, og ikkje vil oppgradere, så vil dei i allefall ikkje over på linux. Det koster litt og portere over. Linux er ikkje gratis til slutt akuratt. Dog det er mange 14 åringer som har lest på nettet og synes at linux er stilig, det er jo gratis, trur dei, men i realiteten så er det noke heilt anna. På tide å få opp gluggene og sleppe inn litt dagslys.

Lenke til kommentar
Send heller folket på linux/unix kurs? =P

 

Lurer på hvor mye Sun (?) tar for lignende support.

8051677[/snapback]

 

Om det framleis sitter på gammal MS software, og ikkje vil oppgradere, så vil dei i allefall ikkje over på linux. Det koster litt og portere over. Linux er ikkje gratis til slutt akuratt. Dog det er mange 14 åringer som har lest på nettet og synes at linux er stilig, det er jo gratis, trur dei, men i realiteten så er det noke heilt anna. På tide å få opp gluggene og sleppe inn litt dagslys.

8052289[/snapback]

Det er sikkert mykje billegare enn det du trur.

 

Lurer på korleis Microsoft har laga dette med sommartid. Skulle tru dette berre var å fikse på ein variabel?

Lenke til kommentar
Det er sikkert mykje billegare enn det du trur.

8052416[/snapback]

 

Vil faktisk tro at det er mye dyrere enn det du trur :)

Det er ikke bare bare, å skifte OS på noen servere i en litt større bedrift.

Tenk deg alle applikasjonene som kommuniserer med exchange-serveren, som er spesielskrevet til exchange.

Det er en grunn til at det faktisk finnes mange DOS-systemer igjen rundt om i butikkene og bedriftene.

 

I tillegg kreves kompetansen - noe som i deg selv er dyrt (om man ikke allerede har den).

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Ser egentlig ikke problemet. Det er da bare å stille klokka manuelt.

Ja og stille klokka vil forstyrre en del logger og tilsvarende.

Det vil også skape problemer for real time programmer som overvåker noe konstant, prosess industri, forbruk målinger og annen overvåkning  Men dette problemet vil ikke være større en ved vanlig overgang til sommertid som er noe windows 2000 gjør selv, tidspunktet for flytting varierer fra land til land så den må ligge som en variabel.

Kansje lage en service som overtar somertids handteringen på win2000 og selge den for 10.000?

8051929[/snapback]

 

trodde slike ting gikk på "ticks" jeg. altså at for hver x antall ticks fra kvartskrystallen, dump en ny logg osv. eneste problemet med loggen blir vel at tidsstempelene i menneskelesbart format vil være underlige fordi klokken ble stilt.

Lenke til kommentar
Det er sikkert mykje billegare enn det du trur.

8052416[/snapback]

 

Vil faktisk tro at det er mye dyrere enn det du trur :)

Det er ikke bare bare, å skifte OS på noen servere i en litt større bedrift.

Tenk deg alle applikasjonene som kommuniserer med exchange-serveren, som er spesielskrevet til exchange.

Det er en grunn til at det faktisk finnes mange DOS-systemer igjen rundt om i butikkene og bedriftene.

 

I tillegg kreves kompetansen - noe som i deg selv er dyrt (om man ikke allerede har den).

8052786[/snapback]

I forhold til å aldri oppgradere er det dyrt ja. Men for dei som oppdaterer programvare i ny og ne er der på lengre sikt 100% sikkert ein del pengar å spare ved å bruke fri programvare.

 

Synest det er merkeleg at Microsoft klarer å gjere endring av sommartid så dyrt.

 

Endre ein variabel (kan jo ikkje bruke så lenge på dette.) -> Sende ut lita oppdatering (Kanskje på opp i mot 1MB?). Jaja, her blir det iallefall ikkje brukt slik programvare :)

Endret av meron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...