Gå til innhold

Minnepinne med høyere ytelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest flere plasser at minnepinner blir ubrukelige etter x antall tusen overskrivninger og at de derfor ikke passer veldig godt til f.eks. os disk. Stemmer dette? Får ikke det helt til å rime når f.eks. Vista har fått en funksjon som kan bruke minnepinner som ekstra systemminne..?

 

Som en skriver over her hadde det var tøft å sette tre, kanskje fire sånne i raid å bruke som disk i mediacenter pc f.eks.

Lenke til kommentar
Lurer på om det går ann å få til raid0 med slike til OS-array? 3x2GB er overkommelig, og kan gi god hastighet - lurer på om jeg skal prøve dette? :p Passer fint for gentoo tipper jeg.

8047053[/snapback]

Tror disse brikkene bruker raid lignende systemer internt.

Er jo fint mulig å lese/ skive fra masse brikker eller segmenter på brikken samtidig. Dvs du bruker 8 brikker og skriver til disse samtidig. du skriver da 8 ganger raskere en om du brukte en. så bruker du sata2 grensesnitt.

Burte være fint mulig at en flash modul som er dobelt så stor og dyr også burte være doblet så rask. Begrensningen er vel bare at du må ha en egen kontroller brikke som samler data og organiserer dem, du vil også tape litt på å måtte vente på tregeste brikke men regner det vil jevne seg ut.

Lenke til kommentar
prishistorikk for GB normal Voyager hentet fra prisguiden:

https://prisguiden.no/mod_price_history....roduct_id=25768  :wow:

8048048[/snapback]

Dette har med det enorme prisfallet på flash-minne vi har sett den siste tiden. Dette prisfallet kommer nok mye av at utviklingen har gått svart raskt den siste tiden - for to år siden var det stort med 2 GB. Nå finnes det minnepinner med en kapasitet på 32 GB (riktignok ikke fra Corsair, de har "kun" 16 GB).

Lenke til kommentar

er klar over det, 4GB versjonen har et minst like høyt fall, fra rundt 2000kr til 400 på et år, mens 8 og 16GB versjonene har hatt et prisfall på ca 1/3 av prisen i løpet av 3 måneder. Dessverre så følger prisutviklingen for RAM brikker til pcer ikke samme kurve :/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ja jøss, det føles ikke lenge siden da jeg var stor i gata med min minnepinne på 512MB. Må si at jeg fortsatt ikke har så stor behov for større kapasitet, men det hender at jeg noen ganger iblant ønsker at den var større :) Lurer på hva som vil være typisk størrelse om et par år til.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med responstiden på slike USB-pinner sammenlignet med interne harddisker?

Hyggelig at prisene fortsatt raser. Våren 2006 betalte jeg 299 kr. for 1 GB, nå koster de billigste en fjerdedel. Med like bratt prisfall framover kan vi forvente 16 GB til 300 kr. ved slutten av året.

Lenke til kommentar

Har mange ganger hatt lyst til å kjøpe corsair pendrives. Men jeg synes de ser så fysisk store ut. Med gummien og alt. Nå har jeg en knøttliten jævel på 512MB med overlevbar overføringshastighet.

 

Men vurderer samtidig å kjøpe noe raskere. Men med 2 mobiltelefoner, husnøkler, bilnøkler, arbeidsnøkler, adgangskort, printsystemkort, lommebok, insulinsprøyte med sprøytespissarsenal, et par tabletter allergimedisin kanskje en papirlapp eller 2 i lommene så bør minnepinnen være minimal av fysisk størrelse. OG solid bygd. Har sittet istykker 2 twinmos pendrives på ca 2 år da jeg har den i lommen.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...