Gå til innhold

Desktop-oppdatering klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå forsto jeg at verktøyet som beskrives er virtualisert Windows-kjøring.

 

Dere nevnte Boot-camp i artikkelen, som jeg forstår er en dual-boot løsning. Hvordan fungerer det at den virtuelle maskinen har støtte for Boot-camp? Det henger liksom litt i luften hva støtten innebærer i praksis. Er det for kompatibilitetshensyn, eller er det snakk om en kombinasjon av teknologiene her?

Endret av G
Lenke til kommentar
Nå forsto jeg at verktøyet som beskrives er virtualisert Windows-kjøring.

 

Dere nevnte Boot-camp i artikkelen, som jeg forstår er en dual-boot løsning. Hvordan fungerer det at den virtuelle maskinen har støtte for Boot-camp? Det henger liksom litt i luften hva støtten innebærer i praksis. Er det for kompatibilitetshensyn, eller er det snakk om en kombinasjon av teknologiene her?

8044266[/snapback]

Tror det er snakk om å kjøre OSet som ligger i bootcamp-partisjonen i en virtuell maskin Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Dere nevnte Boot-camp i artikkelen, som jeg forstår er en dual-boot løsning. Hvordan fungerer det at den virtuelle maskinen har støtte for Boot-camp? Det henger liksom litt i luften hva støtten innebærer i praksis. Er det for kompatibilitetshensyn, eller er det snakk om en kombinasjon av teknologiene her?

8044266[/snapback]

 

Det hele er egentlig grusomt enkelt; om du har installert BootCamp og dermed også lagd en Windows-installasjon så kan du da også starte denne installasjonen i Parallels og kjøre den som om du kjørte den via BootCamp. Forskjellen er selvsagt at du mister litt ytelse, rask 3D osv, men fordelen er at du slipper å installere, vedlikeholde (og betale for) to forskjellige Windows-installasjoner.

 

Kan forøvrig nevne at nedlastingssiden til den siste oppdateringen hamres såpass hardt nå at det er store problemer med å få ned installasjonsfilen. Jeg bruker WGET, og da går det sakte men sikkert fremover -- er på den 7. "--continue" nå. :)

Lenke til kommentar
Sånn rent bortsett fra at det ikke finnes noen Apple-maskiner med AMD-prosessorer mener du? :)

 

..eller du sikter kanskje til å kjøre det på en PC som på MystiskMagiskVis kjører en eller annen hjemmesnekra versjon av OSX?

8043852[/snapback]

Det går jo an å kjøpe OSX uten å kjøpe en apple-maskin i samme slengen. ;)

 

Siden OSX kjører fint på maskiner med Core 2 Duo, så lurer jeg på hvorfor det ikke skrives at man like fint kan kjøre det på en maskin med f.eks Athlon64 X2? Core 2 Duo og Athlon64 X2 er jo kompatible med tanke på instruksjonssett.

Lenke til kommentar

jeg er langt i fra noen spesialist på å lage hackintosh'er,

men ut fra det lille jeg har lest via http://www.osx86project.org/

så synes det som om en gjør lurt i å velge hardware som ligger så nært opptil apple hardware som mulig, for å få ting til å fungere..

særlig hovedkort og grafikkkort er en noe viktig å velge rett,

og for mest mulig smooth sailing er det nok best å holde seg til intel

 

her er en link, til en side hvor de snakker om gode hovedkort for å bygge hackintosh som vil kunne kjøre både os x og windows vista http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=41343

Lenke til kommentar
Siden OSX kjører fint på maskiner med Core 2 Duo, så lurer jeg på hvorfor det ikke skrives at man like fint kan kjøre det på en maskin med f.eks Athlon64 X2? Core 2 Duo og Athlon64 X2 er jo kompatible med tanke på instruksjonssett.

8044703[/snapback]

 

Det skal ikke være noe problemer å kjøre OSX på en AMD CPU. Kravet er at man har en CPU som støtter SSE2 eller SSE3. Så Athlon 64 / X2 / Sempron osv skal fungere bra. Athlon fungere ikke.

 

Problemet er, som nevnt over, hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...