Gå til innhold

Harddisk med nettilgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nok et produkt i rekken som legger opp til at brukeren skal kunne minst mulig. Jeg kan ikke forstå hvem som har bruk for å aksessere 1 TB lagring online, men som samtidig ikke er i stand til å sette opp en enkel FTP-server...

8029572[/snapback]

 

Trangsynt:p

Er jo flere fordeler da...slipper å ha pcen på når du ikke her hjemme og alikevel kunne aksessere dataene, perfekt for å dele f.eks bilder som nevnt i artikkelen. Dessuten er det jo ikke alle familiemedlemer som i det hele tatt vet hva en ftp er og hvordan man bruker den....

Bra med smarte og brukervennlig produkter...uten at jeg har testet denne;)

Lenke til kommentar
Blir fort unødig med FW på Gigabit LAN :)

8029496[/snapback]

 

Kanksje for deg, men ikke alle. Samt at det ikke er alltid optimalt å ha en HD på nettverket, såfall det synes jeg. Kan gjøre en del ting med FW disker, som ikke like lett kan gjøres med USB eller Gigabit LAD. Som å kjøre OS fra disken under Mac os x eks, samt noen andre morsome ting. Og du kan kjøre IPv4 og IPv6 over FireWire interface.

 

Men ikke alle har mine behov, eks du har jo ikke det :p

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er suverent å lage produkter som ikke krever at man må sette opp FTP og gudvethva. De fleste har behov for noe enkelt som funker. Har man sære behov kan den sikkert settes opp med ftp hvis man vil?

 

En slik sak kombinert med PS3 blir en knallmatch. Da har man nettverksdisk og PS3 kan spille av h.264 materiale over USB. Billigere 'HTPC' får man ikke :)

Lenke til kommentar
Joda, trangsynt er en fin snøscooter, men poenget mitt var egentlig at steget opp til å gjøre det "skikkelig" (interne disker, FTP-programvare osv.) ikke er særlig stort. For en del hjemmebrukere kan en slik boks selvfølgelig ha noe for seg. Kanskje noe å tenke på til medie-PC'n også?

8029726[/snapback]

Vil faktisk si at for oss tunge brukere er en slik løsning også bra. Gjerne blir maskiner skrudd på (altså deler inn/ ut) og reinstallert i hytt og gevær og da er det upraktisk å måtte være avhengig av tjenester på den maskinen. Alternativt må man sette opp en egen maskin til slike ting, men det koster jo også både penger og plass.

 

Hva slags OS ligger i grunn her mon tro? Kan fint bruke den mot Linux og OS X også?

Lenke til kommentar

Les manualen så skjønner dere at dette ikke er noen gladnyhet.

Disken kjører et system hvor man må innstalere et prog. lokalt på hver maskin, windows only, for å få tilgang på disken. Det følger med fem! lisenser med disken.

Som jeg forstår det kjøper du en disk som du selv ikke har kontrollen på innhold og tilgang.

 

Håper jeg har oversett noe viktig og at disken kan kjøres som en normal nettverkshare, men jeg kommer i hvertfall ikke til å kjøpe denne før jeg har lest en grundig test.Eller noen klarer å hacke denne lite brukervennlige løsningen:

 

To remotely access files in the My Book device from another location, install a WD

Anywhere Access client from the software CD on the computer that you are

using.

Note: My Book World Edition comes with up to five free installation licenses. Go

to www.mionet.com to download your free licenses.

Lenke til kommentar

Hvis denne informasjonen stemmer, er produktet helt håpløst for min del, og markedsføringen stemmer da heller ikke, siden disken ikke er tilgjengelig fra overalt.

 

De burde basere seg på åpne standarder, og gjerne flere alternative protokoller. Forslag: SMB, NFS, FTP, SSH/SFTP, WebDAV + et webbasert grensesnitt. (jeg sier ikke at absolutt alle disse bør støttes, men var kun ment som forslag ;) )

Lenke til kommentar
Nok et produkt i rekken som legger opp til at brukeren skal kunne minst mulig. Jeg kan ikke forstå hvem som har bruk for å aksessere 1 TB lagring online, men som samtidig ikke er i stand til å sette opp en enkel FTP-server...

8029572[/snapback]

 

Jeg er enig i at man bør kunne sette opp en ftp server selv for å forsvare behovet.

Poenget med denne disken er vel heller at man kan ha "alt på ett sted" og ha muligheten til å få tak i det overalt, enklest mulig selvfølgelig. Vet ikke hvor enkelt det blir, men mannen i gata er hverken deg, eller meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...