Gå til innhold

Vista Deskmod 2007


Anbefalte innlegg

Hei... har fått tips om at det kansje er på tide å starte med en egen tråd for Vista dektopmodding, så her er den :)

 

Her kan dere poste deres Vista skrivebord, tips til modding av skrivebordet og eventuelle spørsmål som måtte oppstå.

 

Modding av skrivebordet foregår nesten på samme måte som med XP.

Når det gjelder taskbaren kan man velge mellom mange forskjellige metoder, men de mest kjente er Uxtheme.dll patch og Windowsblinds. Når det gjelder skinning av taskbaren er jeg ikke så veldig kjent med Windowsblinds, men når det komemr til patchen kan man se på noe av det PsycoB har laget.

 

Her er en del skins til Vista som brukes ved hjelp av Uxtheme Patch:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

NB!: Noen av disse vil ikke funke pga. oppdatering fra microsoft sin side.

Man kan da selv fikse dette ved hjelp av denne guiden.

 

 

Dock

Ellers kan man bruke RocketDock eller Objectdock til å ha snarveier i. Det blir seendes slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Previe4.jpg

 

System Info

Når det gjelder systeminfo så kan både Rainmeter/Rainlendar og Samurize være nyttige å ha.

 

Du finner en guide til både Ranmeter/Rainlendar og samurize her. Her finner du også mye annet, men husk at det meste er beregnet for Windows XP.

Screens:

Rainlendar:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
rainlendar7hs.jpg

Rainmeter:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
31ai.jpg

Samurize:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3607.jpg

 

 

 

Den nye funksjonen Dreamscenes gir også mulighet for å bruke video som bakgrunn. Det kommer da bare til Vista Ultimate. Det er nok ikke så utvidet enda, men Hvis oss gjerne nye måter å bruke det på :)

 

Det finnes også en del guider hvor du selv kan endre på Visualstyles. Her er noen av dem:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Og bare for å få det med:

Jeg vil ikke holdes ansvarlig for noe av det dere gjør. Alt som blir gjort, gjøres på egen risiko.

 

her er min desktop:

indexdf6.th.jpg

bluesurprise1byprelude6wv2.th.jpg

bluesurprise2byprelude6qa4.th.jpg

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting jeg har gjort så langt:

1: Satt 'Border Padding' til 0. Unødvending med så mye tomt 'glass' rundt vinduene.

2: Satt skriften i Title bar til 'blank' (jeg vet da hva jeg driver med)

3: Fyrt opp 'Leftsider', så jeg får caption-knappa på (you guessed it) venstre side.

Nå mangler jeg bare å få testa et par VS Pessimisten tipsa meg om, så skal det nok bli et skrinsjått herfra også. :thumbup:

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes shell som bytter ut Explorer.exe? Som blackbox og Litestep.

EDIT:

Litestep fungerte, men ikke perfekt. Etter installasjon restartet jeg og fikk BSOD som ble etterfulgt av en uproblematisk reboot. Når jeg nå får starta Pc'en er den inkledd i litestep skin som erlitt vanskelig å skjønne seg på, men tenker som så det er vel bare noen man må lære seg å modde :)

Når jeg nå høyreklikker et bilde for å sette som bakgrunn så klikker litestep helt, etter fulgt av meg som gir opp og nå går over til å teste BB :)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...