Gå til innhold

TEST: Stille kjøling for skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med en oppdatert test på GPU-kjølere. Har selv en vf900, som jeg er meget fornøyd med. Kjører konstant på minimumshastighet, også under spilling, og er da lydløs. Kjølevnen er jeg også meget fornøyd med, 49 grader idle/56 grader load på et X1900GT i en fullpakket shuttle må sies å være akseptabelt. For ikke nevne det faktum at den faktisk passer inn uten noen modifikasjoner, noe en X2 ikke gjør.

Lenke til kommentar

Fant en feil, som vanlig:

NorthQs NQ-3850A er egentlig en videreutvikling av den tidligere svært så attraktive VF700-Cu fra Zalman, så det er revolusjonerende kjøler vi har med

 

Ellers en fin test, men følte lioksom det var litt mangel på direkte sammenligning av kjøling/støy. Hvilken som kjøler best ved 20 db osv...

 

Synes NorthQ gjorde det litt overraskende bra, vitner om at Zalman ikke kom serlig mye lenger når de gikk fra VF-700 til VF-900

Lenke til kommentar
Kjekt med en oppdatert test på GPU-kjølere. Har selv en vf900, som jeg er meget fornøyd med. Kjører konstant på minimumshastighet, også under spilling, og er da lydløs. Kjølevnen er jeg også meget fornøyd med, 49 grader idle/56 grader load på et X1900GT i en fullpakket shuttle må sies å være akseptabelt. For ikke nevne det faktum at den faktisk passer inn uten noen modifikasjoner, noe en X2 ikke gjør.

8008075[/snapback]

 

Amen to that! VF900 er en helt sinnsyk bra kjøler. Kjører den alltid på low sammen med mitt 7900 GT 512MB (overklokket), og jeg merker ikke at den er der en gang. (Utenom det blå neonlyset, da - har LED-versjonen, tror jeg .. :))

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Supert med en slik test, skal vel snart kjøpe en ny kjøler til kortet mitt og da blir det vel AC Accelero X2 etter og ha lest denne testen. Har også gode erfaringer med AC fra før så jeg stoler på at dette også er et godt produkt.

 

Men HW, nå er det vel snart på tide med ordentlig utstyr for og måle støynivå?

Lenke til kommentar

Moro å se at det ikke bare var meg som synes at manual og montering på northq-en ikke var helt god :) Forøvrig så må det sies at det er den beste kjøleren jeg har hatt, hører den ikke i det hele tatt og temperaturen holdes på et lavt nivå :cool: Synes likevel at 80mm utgaven kunne vært med i samme test for å se om det er noen forskjell.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Pritorian: Hvilket område dekker temperaturskalaen i diagrammene?

Starter de på 0'C eller romtemperatur?

8008620[/snapback]

 

Romtemperatur er hva resultatet er beregnet ut i fra, det vil si - load temp minus romtemp.

 

Selve grafene går igjen da fra null

 

Men hvorfor har de ikke testet thermaltake Hr-03?  :no: Dette skal være til nå da, den beste passive sjermkortkjøleren på markedet. :hmm:

8008781[/snapback]

 

Det var Komplett.no som lot oss låne div kjølere til test, de har dessverre ikek HR-03 i sitt sortement.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å fjerne støv i Accelero X2?  Har hatt en AC-NV5. Den var vanskelig å rengjøre for støv.

VF-900 har jeg også hatt. Den er jo ekstremt enkel sånn sett.

8008417[/snapback]

Det skal gå an å ta av det lokket. Jeg hadde X1 på 7800GTX (256mb) og må ærlig talt si at på 80% hastighet eller 100% så spilte X1 ringer rundt originalkjøleren. Jeg var svært fornøyd med den i forhold til støynivået ellers. Kjører 2stk 12cm av typen SilenX ellers, i tillegg til CPU vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...