Gå til innhold

Omtale av Final Fantasy XII (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette var to svært gode anmeldelser. Begge begrunner valg av karakter bra og legger frem både positive og negative sider (som fans (som meg) gjerne overser).

 

Det som jeg syns er mest irriterende med spillet, er kamerakontrollen. Likte ikke at den var inverted, men det blir nok bedre med tida ;)

 

Jaja, får vel vende tilbake til spillet jeg. Og når jeg blir ferdig med det, kommer min anmeldelse her på Gamer.no (denne ganga skal jeg vinne månedens beste leseranmeldelse ;) ).

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket at KW er den som skriver hovedanmeldelsen, mens Øystein kun har en kommentar, dette mest på bakgrunn av hva KW selv sier fra førstreinntrykket, han har ikke "spilt så mye av FF-serien". Øystein derimot ånder og lever for det.

 

Med dette sagt, så er nok karakterene begge to gir forståelig. FFXII er nok "episk" i den forstand at de som har fulgt serien over lang tid føler de har fått mye av det bedre fra tidligere spill i denne inkarnasjonen, mens for de som ikke har det samme forholdet til serien vil det ikke gi like mye.

 

Dristig, men velbegrunnet omtale. Jeg ser fram til at vi får en lik vridning på det neste store bilspillet, hvor Kristian kommer med sitt "inntrykk" av spillet, mens en som ikke har så stor erfaring med bilspill gir hovedomtalen :p

Lenke til kommentar

Helt enig med karakteren, syntes egentlig FF serien har bare synket og synket. Fler og fler dro fra Squaresoft, og det ble ikke bedere etter at Enix slo seg sammen med Squaresoft.

 

Snart ender Final Fantasy opp som en helt annen sjanger. Og da syntes jeg ikke det burde hete Final Fantasy lenger.

Lenke til kommentar

Sjekk Gamerankings og Metacritic for "fasiten". Bommet litt?

 

Du har seff lov til å være subjektiv, men samtidig forholder du deg vel også til objektive kriterier? Har vanskelig for å tro at storproduksjonen FF12 har bommet så til de grader på de objektive kriteriene at det fortjener så lav score.

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt spillet, og skal ikke kommentere på hvor vidt spillet fortjener mer eller mindre enn 7/10. Det er allerede blitt gjort flere ganger, og jeg lar det bli ved det. Det jeg tror folk må forstå er at spillopplevelsen til en person er høyst subjektiv. Det finnes få om ingen objektive kriterier i ett spill. Det noen synes er bra synes kanskje andre er dårlig. Slik er det, og slik vil det alltid være.

 

Hvis Kent Innholt (forfatter) mener at spillet kun fortjener 7/10 er det hans mening. Ingen kan betvile hans evne til å vurdere hvor godt han synes spillet er. For det er nettopp det omtalen gjør. Forfatter forteller rett og slett hvor bra han synes spillet er. Det ville være umulig og direkte feil for en anmelder å sette en karakter som tilfredstiller alle. Uansett hvilken karakter han setter er det noen som mener den er feil.

 

Så hva gjør man med det? Rett og slett ingen ting. Karakteren anmelder har gitt er den karakteren han/hun mener spillet fortjener. Så får dere heller bare respektere karakteren og anmelder for hans/hennes synspunkt. Uansett hvor mye dere sier anmelder har gitt feil karakter forblir karakteren og anmeldels synspunkt det samme. Så det er i det store og hele ingen nødvendighet å klage på karakteren, man kanr ett og slett bare la være.

 

Dette er også hvorfor jeg er imot karakterer i spillanmeldelser og anmeldelser generelt sett. Det skaper bare debatt om karakteren er riktig eller ikke, og drar fokus vekk fra innholdet i anmeldelsen. Veldig mange vil kun se anmeldelsen for karakteren, ikke det den er. Dette fører kun til et vonde.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Sjekk Gamerankings og Metacritic for "fasiten". Bommet litt?

Ah, beklager, jeg visste ikke at det var en fasit for anmeldelser. Du skulle sagt fra før, så hadde vi sluppet å bruke masse tid på å si vår mening her på Gamer.no. Skal si fra til alle andre medier også, bortsett fra én tilfeldig utvalgt da - som kan stå igjen som den eneste kilden spillkjøpere trenger. Den ultimate fasiten, som alltid har rett :-)

Lenke til kommentar
Endelig noen som ser spillet for det det er. Enig med veldig mye av det som sies i anmeldesen. 7/10 er akkurat hva det fortjener. Å dele ut perfekt score som mange andre gjøkanmeldere gir ut, blir for dumt, da FF12 er langt ifra noe perfekt spill.

8007504[/snapback]

 

Nei men det fortjener mer enn 7/10 når man tenker tidligere spill som har fått 9/10. Dette er ett kunsterisk mesterverk og er dette alt utviklerne får ? Jeg hadde gitt opp karierren om jeg hadde fått noe sånt etter meg.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det: I og med at Kent William Innholt ikke har spilt mye Final Fantasy, og ga den 7, mens storfan Øysten Furevik ga spillet 9, så virker det for meg at folk som ikke har spilt mye FF fra før ikke kommer til å ha samme opplevelsen som trofaste fans.

 

Men er enig med Orresnei. Karakterer burde bannlyses. Det er Gamespot-forumet evig bevis på der, etter Zelda-anmeldelsen, flere sider med topics var dedikert til hat og flaming av anmelderen.

 

Nerd Rage FTL.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...