Gå til innhold

Krympet G80 blir G90?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dette tyde på at nvidia vil hoppe over krympingen til 80nm og gå rett fra 90 til 65nm? Eller tror dere det vil komme en versjon med 80nm først? Eller kanskje de satser på 80nm på de mindre brikkene (pga yild*) og beholder 90nm på de store frem til 2. halvår?

 

* Ofte er det hensiktsmessig å beholde en prosess med god yield på de største brikkene. F.eks 90nm, mens man produserer mindre brikker med nyere prosesser med dårligere yield. Grunnen er at en høy feilprosent per areal ikke er like katastrofalt på wafere med små brikker, enn på wafere med store brikker.

Lenke til kommentar
Kan dette tyde på at nvidia vil hoppe over krympingen til 80nm og gå rett fra 90 til 65nm? Eller tror dere det vil komme en versjon med 80nm først? Eller kanskje de satser på 80nm på de mindre brikkene (pga yild*) og beholder 90nm på de store frem til 2. halvår?

 

* Ofte er det hensiktsmessig å beholde en prosess med god yield på de største brikkene. F.eks 90nm, mens man produserer mindre brikker med nyere prosesser med dårligere yield. Grunnen er at en høy feilprosent per areal ikke er like katastrofalt på wafere med små brikker, enn på wafere med store brikker.

8007456[/snapback]

 

Har forstått det slik at 88xx kort beregnet for bærbar skal ha 80mm :hmm:

Lenke til kommentar

Håper virkelig at dette blir tilgjengelig før sommeren! Bor nemlig på Svalbard nå, og her er det ingen mva, så jeg får det 25% billigere hvis jeg kjøper her.. men jeg flytter ned til sommeren. Heia nvidia!! :thumbup:

 

EDIT: oops, mente å svare på tråden om DX10-kort til bærbare.. :blush:

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar

Dette er ikke bra for AMD/ATI....jeg mener Nvidia ligger jo et hav forran på skjermkort og Intel ligger slettes ikke dårlig ann på CPU. Selv x2 60000+ var jo ikke noen stormende jubel akkurat. Så hvis R600 ikke får noen stormende jubel, eller at Nvidia RASKT tar jubelen tilbake. Betyr det vel at fremtiden til AMD/ATI fort blir litt mørkere enn det som er sunt?

Lenke til kommentar
Så hvis R600 ikke får noen stormende jubel, eller at Nvidia RASKT tar jubelen tilbake. Betyr det vel at fremtiden til AMD/ATI fort blir litt mørkere enn det som er sunt?

8008291[/snapback]

Som sagt før så har ikke "high-end" skjermkort noe å si. AMD/ATI hadde overlevd uten problemer hvis de hadde sluttet med high-end, og kun fokusert på value/OEM, der mesteparten av pengene ligger.

 

Synes både nVIDIA og Intel alltid har ligget flere hestehoder foran, men siste året nå synes jeg det har vært regelrett slakt av AMD og ATi. Enda morsommere at de har slått seg sammen også. Alltid vært trofast nVIDIA og Intel bruker av gode grunner, så dette varmer mitt hjerte bare :D

8008505[/snapback]

:roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...