Gå til innhold

WoW avhengighet oppgave


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og gruppa mi har et prosjekt om gaming.

Problemstillinga vår er hvorfor WoW er mere avhengighetsskapende enn andre spill..

 

Kunne noen av dere skrive noen synspunkter/meninger om det, som vi kan skrive om i saken vår? Vi vil bruke innleggene i oppgaven vår, så tenk over hva dere skriver

 

Tusen takk for hjelp

 

Vennlig Hilsen

Ole-Sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Spiller selv wow men er en casual gamer.

Anbefaller dere å lese en artikkel fra Dagbladet som kom ut i fjor.

Bedre beskrivelse for at spillet kan være avhengighets skapende har jeg ikke sett.

 

Innrømmer gjerne at jeg selv til tider lot meg rive totalt med, og spilte alt for mye.

Skjønte jo at det bar galt av sted, og kutta ned en god del.

Spiller wow fortsatt men i mindre grad.

 

Lenke.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har begynt på WoW igjen for andre gang nå.

Første gangen ble jeg tipsa av en kompis, og hjemme hadde jeg ikke bredbånd, så jeg flytta pcen min hjem til han og der delte vi accounten hans før jeg fikk min egen. Den sommerferien satt jeg BARE inne og spilte. Var kanskje ute på stranda èn gang.

Så når skolen kom, forsvant på en måte lysten på å spille og jeg "ga bort" accounten min til en kompis.

Så kom juni 2006. Ny account, og lvl 60 i løpet av sommerferien. Satt bare på rommet for å si det sånn. :ermm:

 

Har hatt en del pauser også, for jeg blir lei etter en stund, men det kommer som regel tilbake. Slik som nå. Startet på mandag(?) med The Burning Crusade.

 

Så der kan du se. To sommerferier som jeg kunne jeg hatt det moro med venner og den slags, ble heller til en raid med guilden :p Og ja, det er faktisk "koselig" med guilden også.

Lenke til kommentar

Har selv vært avhengig av WoW, spiller ikke nå lengre(halvt år uten wow ca. men har kommet tilbake å spillt litt flere ganger) Og etter at jeg sluttet har jeg også begynt å tenke litt på hvorfor jeg ble avhengig av wow, og jeg fikk en slags "åpenbaring" forige uke når jeg prøvde en gratis MMORPG som heter Silkroad.

 

Først litt om mitt nåværende liv. Jeg er 17 år(18 om 3 dager) og holder på med oppkjøring. Jeg går allmenn og har dermed en del stress med skole og forskjelig. Og i det siste har jeg vært ganske stresset og sliten. Så forige tirsdag oppdaget jeg en interesang gratis mmo som het Silkroad på internett, jeg lastet ned og lagde en char. Jeg satt meg ned og spillte, og tiden bar fløy plutselig hadde det gått 3 timer og jeg hadde glemt helt å øve teori(til oppkjøring). Så jeg tenkte hvordan føler jeg nå? Hvorfor ble jeg sittende så lenge? Etter å ha tenkt meg litt om kom jeg fram til at jeg hadde suttet 3 timer å grindet. Og jeg tenkte, "er grinding morsomt?" - Nei, svarte jeg. Så hvorfor ble jeg sittende og spille når det ikke var morsomt? Vel, en ting som jeg la merke til var at jeg hadde på en måte sluttet å være Snorre i 3 timer, jeg tenkte ikke på stresset med skolen og livet, jeg bare var en type som slo løs på gale dyr sammens med en del andre folk. Jeg følte meg forfrisket og avslappet, og husket hvorfor jeg hadde vært avhengig av wow i det første. Det var muligheten som jeg fikk til å skru av, jeg slapp å stresse fordi ingenting betydde noe i wow verdenen, jeg ble forfrisket på en måte som jeg ikke hadde blitt siden jeg sluttet med wow.

 

Basicly, WoW avhengighet handlet for meg om å slippe å bekymre meg om verdenen og bare bli borte en stund. En utrolig deilig og skummel følelse, helt ærlig så er jeg redd for MMORPG'er nå.

 

I allefall, det var min opplevelse av hvorfor jeg var avhengig. Andre har det sikkert ganske anderledes.

 

(PS. Hadde vært fett om du kunne postet oppgaven deres når dere blir ferdig, kunne vært interesant å lese.)

Lenke til kommentar

Noe av det sprø med WoW er det at jo mer du spiller det, jo mer får du lyst å spille det. Med meg fungerer det slik at når jeg tar en pause, har jeg ikke så lyst å spille WoW, men når jeg spiller, får jeg mer lyst til å spille.

 

Jeg tror at det sosiale med WoW bidrar betraktelig til at det er avhengig - du får gjerne kompiser in-game, og derfor blir det nesten som en plikt å spille, holde dem (og deg) oppdatert.

Lenke til kommentar

Enig med alle som påstår at det ikke er wow som er avhengighetsskapende, men sjangeren. Selvsagt er dem spillene i denne sjangeren som er best mest avhengighetsskapende.....Siden wow kanskje på verdensbasis er regnet som det beste spillet innen denne sjangeren, blir man derfor mest avhengig av wow:)

 

Men jeg tørr påstå at i mitt 33 år lange liv så har bare dem tingene som har gjort meg tidvis og delvis avhengig vært gøy:) Alt det andre jeg har prøvd som jeg ikke er avhengig av er å regne som bortkastet tid i min søken etter å finne noe som er gøy og som jeg kan bruke mye av fritiden på:)

Lenke til kommentar
Anbefaler trådstarter å se denne http://video.google.com/videoplay?docid=-5...ddicted+to+epix

8007232[/snapback]

 

Bra den der. Bør sees

8007814[/snapback]

 

Det intervjuet er det største bullshittet jeg noen gang har sett. Se på capsen hans?se hvem som har laget det?han er kjøpt og betalt av blizzard! Klart er mmos avhengighetsskapene!

8011825[/snapback]

 

Så alle som går med Ferrari caps er kjøpt og betalt av Ferrari, interesant :hmm:

Lenke til kommentar

Han har ett poeng og er enig i alt han sier, MEN ! World of Warcraft har veldig hjernedød underholdning og som er veldig repeterende. Det er det folk burde reagere på. Å sitte 6 timer i ett spill, ikke noe problem. Det sier jeg ikke noe imot. Jeg kan gjerne gjøre det . Men ikke i World of Warcraft ! Det kan umulig være sunt.

 

Men er enig i at WoW er ikke populært pga det er ett bra MMO, samtlige MMO`s der ute knuser WoW på fleste av punkter. Men pga det er mange som spiller det, så følger resten etter. Det begynnte som ett populært Warcraft spill, nå spiller alle det pga de kjenner noen som spiller det.

Ingen som spiller det pga det faktisk er bra. De som sier det er løgn rett og slett.

Lenke til kommentar
Han har ett poeng og er enig i alt han sier, MEN ! World of Warcraft har veldig hjernedød underholdning og som er veldig repeterende. Det er det folk burde reagere på. Å sitte 6 timer i ett spill, ikke noe problem. Det sier jeg ikke noe imot. Jeg kan gjerne gjøre det . Men ikke i World of Warcraft ! Det kan umulig være sunt.

 

Men er enig i at WoW er ikke populært pga det er ett bra MMO, samtlige MMO`s der ute knuser WoW på fleste av punkter. Men pga det er mange som spiller det, så følger resten etter. Det begynnte som ett populært Warcraft spill, nå spiller alle det pga de kjenner noen som spiller det.

Ingen som spiller det pga det faktisk er bra. De som sier det er løgn rett og slett.

8011913[/snapback]

 

Unnskyld å si det, men hva er forskjellen med å sitte 6 timer med f.eks C&C Generals enn 6 timer med World of Warcraft? Og hvis de andre MMO spillene knuser WoW, hvorfor er de da ikke like populære? To enkle spørsmål som jeg håper du har et godt svar på.

 

PS: Jeg kan si med hånden på hjerte : World of Warcraft er et bra spill.

 

Edit: Jeg kjente ingen som spilte WoW da jeg selv begynte.

Endret av Heart Break Kid
Lenke til kommentar
Han har ett poeng og er enig i alt han sier, MEN ! World of Warcraft har veldig hjernedød underholdning og som er veldig repeterende. Det er det folk burde reagere på. Å sitte 6 timer i ett spill, ikke noe problem. Det sier jeg ikke noe imot. Jeg kan gjerne gjøre det . Men ikke i World of Warcraft ! Det kan umulig være sunt.

 

Men er enig i at WoW er ikke populært pga det er ett bra MMO, samtlige MMO`s der ute knuser WoW på fleste av punkter. Men pga det er mange som spiller det, så følger resten etter. Det begynnte som ett populært Warcraft spill, nå spiller alle det pga de kjenner noen som spiller det.

Ingen som spiller det pga det faktisk er bra. De som sier det er løgn rett og slett.

8011913[/snapback]

 

Unnskyld å si det, men hva er forskjellen med å sitte 6 timer med f.eks C&C Generals enn 6 timer med World of Warcraft? Og hvis de andre MMO spillene knuser WoW, hvorfor er de da ikke like populære? To enkle spørsmål som jeg håper du har et godt svar på.

 

PS: Jeg kan si med hånden på hjerte : World of Warcraft er et bra spill.

 

Edit: Jeg kjente ingen som spilte WoW da jeg selv begynte.

8011950[/snapback]

 

RTS spill er ganske lik MMO`s da det handler om å vite hvilke abilities man skal bruke til enhver tid, og tilpasse seg forskjellige fiender. RTS spill er mer involverende da det er flere ting som skjer enn bare å trykke på 1,2,3,4,5,6,7.

 

Hvorfor de ikke er like populære ? Fordi WoW fikk en veldig bra start pga det var Blizzard og Warcraft. Det fikk veldig mange til å starte og deretter ble det en sosial bølge som gjorde at folk spilte det. Det fikk mye omtale i media og folk ble interessert deretter. Hvis du overhodet har spilt andre MMO`s så skal du få se hvor mye mer teknologisk avansert andre MMO`s virkelig er. Tenker City of Heroes, Star Wars: Galaxies, The Matrix Online. Da tenker jeg ikke bare grafikk.

 

Har prøvd nesten alle MMO`s på markedet, både nye og gamle. WoW havner helt i bunnen hos meg. Folk digger det pga muligheten til å vise seg fram og det er gøy siden så mange spiller det. Selv skjønner jeg ikke hva det er å vise seg fram i ett spill som ikke har spillerferdigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...