Gå til innhold

Gmail leser andre POP-kontoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er vel en av de som er heldige og har fått denne tjenesten tilgjengelig.

 

Om jeg kommer til å bruke den så mye tviler jeg på, siden jeg allerede bruker en annen mail tjeneste som gjør det samme.

Men gmail er blitt ganske bra.

 

Likevel kan det noen ganger være vanskelig å bruke gratis e-mail adresser, når du skal registrere deg og handle på nett. Ikke alle godtar gratis e-mail adresser.

Lenke til kommentar
Du kan også skreddersy Fra-feltet på den måten at det ser ut som meldingene blir sendt fra en annen konto. Denne muligheten er imidlertid ikke ny.

Hva vil så dette si? At meldingene som kommer fra de andre kontoene kan få en annen avsender adresse? Eller at meldingene du sender får avsender adressen til en av de andre kontoene dine?

Lenke til kommentar
Hva er dette for en tullenyhet? Jeg har brukt POP3 i mange år nå med min Gmail.

7999448[/snapback]

 

 

Ehm, jeg har brukt Gmail Pop lenge, så alle epostene mine blir lastet ned til Outlook Express...

7999463[/snapback]

Fordel om dere leser artikkelen før dere svarer...

Nyheten er at du nå kan lese mail mottatt i ANDRE postkasser i gmail. F.eks. dersom du har en home.no-adresse kan denne nå leses i gmail ved å sette de riktige innstillingene i gmail.(samme som du ville brukt i outlook/thunderbird)

På denne måten får du all mailen samlet på ett sted.

Lenke til kommentar

Synes de kunne skrevet om overskriften. Den er misvisende. Å si at Gmail har fått POP støtte forteller i realiteten ingenting og kan missforstås noe som tydelig ble gjort her.

 

Foreslår heller "Gmail kan nå lese dine andre innbokser" eller "Gmail får støtte for lesing av andre POP-kontoer"

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Ehm, jeg har brukt Gmail Pop lenge, så alle epostene mine blir lastet ned til Outlook Express...

7999463[/snapback]

 

 

Betyr det at om ein har gmail-konto så kan ein laste ned e-postane frå gmail via pop3?...

 

(P.S. KLAR OVER AT ARTIKKELEN OMHANDLER AT GMAIL KAN LASTE NED POP3, MEN FOR MEG VAR DET NYTT Å HØYRE AT GMAIL KAN LASTES NED VIA POP3)

 

:tease:

 

Green

Lenke til kommentar
Ehm, jeg har brukt Gmail Pop lenge, så alle epostene mine blir lastet ned til Outlook Express...

7999463[/snapback]

 

 

Betyr det at om ein har gmail-konto så kan ein laste ned e-postane frå gmail via pop3?...

 

(P.S. KLAR OVER AT ARTIKKELEN OMHANDLER AT GMAIL KAN LASTE NED POP3, MEN FOR MEG VAR DET NYTT Å HØYRE AT GMAIL KAN LASTES NED VIA POP3)

 

:tease:

 

Green

7999675[/snapback]

Ja, dette har vært mulig lenge. Du finner det under innstillinger og pop (elns)

Lenke til kommentar

Gmail har hatt pop-støtte i en evighet (jeg har illefall brukt det leeenge nå). Støtten for å motta inkommende pop-mail er heller ikke ny.. Men siden folk flest kanskje ikke visste det, var det vel på tide med litt opplysning for folket :p

 

Problemet med Gmail er rett og slett manglende imap-støtte. Og uten den er jeg ikke interessert. Desverre.

 

Forøvrig har jeg enda til gode å se en web-klient bli bedre enn et mailprogram innstallert på lokal maskin.. Eneste fordel med webmail er jo at innholdet er tilgjenlig over alt hvor det er internett - men med imap (og brukerrettigheter på maskinen man sitter på) så fungerer fortsatt lokale mailklienter bedre synes jeg!

 

EDIT: Ser at jeg er litt selvmotsigende i teksten over.. Altså: jeg har en gmail-konto, og all mail som havner der lastes ned til mailklienten min. Men til daglig bruk bruker jeg andre mailadresser som går over imap istedenfor pop.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt fordelen mellom POP3 og IMAP. Du kan laste ned, og sende epost med POP3. Du kan laste ned, og sende epost med IMAP. Personlig liker jeg ikke hvordan Gmail ser ut, for mye java og html verisjonen er enda verre. Derfor bruker jeg Thunderbird. Men jeg synes Gmail bør støtte sikker autensiering i POP3, hvis ikke er jo hele poenget med en SSL og TLS forbindelse borte..

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt fordelen mellom POP3 og IMAP. Du kan laste ned, og sende epost med POP3. Du kan laste ned, og sende epost med IMAP. Personlig liker jeg ikke hvordan Gmail ser ut, for mye java og html verisjonen er enda verre. Derfor bruker jeg Thunderbird. Men jeg synes Gmail bør støtte sikker autensiering i POP3, hvis ikke er jo hele poenget med en SSL og TLS forbindelse borte..

8000871[/snapback]

Sikker forbindelse høres fornuftig ut. Er det vanskelig å sette opp hos de e-post systemene som støtter det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...