Gå til innhold

HD DVD for Xbox 360 lanseres i morgen (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten sidenote her i forbindelse med HD DVD. Var det slik at HD DVD-filmer skulle inneholde hele filmen i vanlig DVD-format også, slik at man kunne kjøpe en film som HD DVD og likevel kunne låne den bort til noen som kun har vanlig DVD-spiller? Gjelder dette i så fall alle filmer, eller kun de som gidder å legge det inn?

Lenke til kommentar
En liten sidenote her i forbindelse med HD DVD. Var det slik at HD DVD-filmer skulle inneholde hele filmen i vanlig DVD-format også, slik at man kunne kjøpe en film som HD DVD og likevel kunne låne den bort til noen som kun har vanlig DVD-spiller? Gjelder dette i så fall alle filmer, eller kun de som gidder å legge det inn?

7999683[/snapback]

 

Dette gjelder kun visse utgivelser, som da kalles HD DVD kombo eller noe slikt. Da er HD DVD versjonen på ene siden og DVD versjonen på andre siden. DVD versjonen kan da spilles i en vanlig DVD spiller. Ulempen er at disse utgivelsene gjerne koster noe mer enn en ordinær HD DVD utgivelse som allerede er dyrere enn en standard DVD igjen. Men dette var litt off-topic kanskje.

Lenke til kommentar
Kremt, så inndirekte har ikke MS tro på formatet de har valgt?

 

Stiv pris. Upraktisk med så mange addons, ledninger og klumper i alle retninger, akkurat som vi ikke hadde nok fra før?

 

FInt for dem som ønsker muligheten til HD DVD.

7999012[/snapback]

 

At det er stiv pris kommer an på hva du sammenligner med. For de som allerede har xbox360 er det en rimelig måte å få seg HD DVD spiller på, da de billigste standalone HD DVD spillerne som er gitt ut til nå koster 5000 kr. Faktisk blir det billigere selv om du kjøper Xbox360 premium ed. pluss HD DVD add on. Ledninger og klumper i alle retninger kan jeg imidlertid være enig i.

 

Jeg kommer til å kjøpe den jeg da. Jeg synes det er en billig måte å få HD DVD på. Gleder meg til å teste ut på 720p prosjektoren min med 92" skjerm.

Lenke til kommentar

Enig med Thomas_H der:D

Men skal jo skaffe meg en PS3.. så da blir det vel blu-ray i første omgang hvertfall...

 

Heier på begge formatene jeg!!

Blu-ray som lagringsmedie og spill.

HD DVD som film

 

Hurra for valgfrihet.no :p

 

 

EDIT: hvorfor tar butikkene seg så godt betalt for denne?! 1999,- hos komplett også.. veil. pris fra microsoft er jo 1799,-

Hadde forventet 1499-1599.. :cry:

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
At det er stiv pris kommer an på hva du sammenligner med. For de som allerede har xbox360 er det en rimelig måte å få seg HD DVD spiller på, da de billigste standalone HD DVD spillerne som er gitt ut til nå koster 5000 kr. Faktisk blir det billigere selv om du kjøper Xbox360 premium ed. pluss HD DVD add on. Ledninger og klumper i alle retninger kan jeg imidlertid være enig i.

 

Det har jo alltid vert argumentert i det vide og brede hvor billig 360 er. Uten og nevne navn, så vet du sikkert hva jeg sammenligner den med.

Skal du ha en fullskala 360 med addons, så vil jeg ha prisargument lagt døde, da de er like dyre.

 

At den kan kobles på pc foranderer saken en del, nesten litt rart syns jeg. Kan ikke tenke meg standalone produsentene er særlig begeistret for akkurat det.

Prisene vil ivertfall droppe rundt om :)

Lenke til kommentar
PS3 har definitivt tapt kampen om kjøpere på konsoll markedet.

 

De som kjøper PS3 nå er de som hater Xbox og alltid hatet den, og er iheridge PS elskere.

8002007[/snapback]

 

Hvorfor er butikker her i Norge nå overbooket av forhåndsbestillinger ? Ifølge min statistikk her er denne konsollen tidenes mest forhåndsbestilte konsoll. Så du får tro om igjen.

 

Playstation er noe av det største varemerket som er i gaming verdenen, den kommer til å selge dobbelt så mye som Xbox360 og Wii sammenlagt etterhvert. Den har også Blu-ray som vil endevende HD DVD.

Lenke til kommentar
PS3 har definitivt tapt kampen om kjøpere på konsoll markedet.

 

De som kjøper PS3 nå er de som hater Xbox og alltid hatet den, og er iheridge PS elskere.

8002007[/snapback]

 

Hvorfor er butikker her i Norge nå overbooket av forhåndsbestillinger ? Ifølge min statistikk her er denne konsollen tidenes mest forhåndsbestilte konsoll. Så du får tro om igjen.

 

Playstation er noe av det største varemerket som er i gaming verdenen, den kommer til å selge dobbelt så mye som Xbox360 og Wii sammenlagt etterhvert. Den har også Blu-ray som vil endevende HD DVD.

8002030[/snapback]

 

dette vet ingen noenting om. etter det jeg har forstått selger wii mer enn ps3 i usa, og xbox er rett etter ps3.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Tror du overvurderer varmerket, Avean. I januar solgte PS3 dårligst av alle konsollene i USA og i Japan selger Wii mange ganger mer.

 

1695,- hos MPX var det billigste jeg fant i prisguiden. Ikke så verst pris. Til å leve med hvis formatet skulle vise seg å bli en fiasko...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...