Gå til innhold

Oppdatert ForceWare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et gainward geforce 8800gts (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327407)

som jeg må kjøre med en 100.3x driver i vista. Alle de nyere driverne gir meg blåskjerm så håper denne nye driveren virker. Noen som har et lignende kort og som vet at den nye driveren faktisk virker med 8800GTS kort? Så dersom den ikke virker så er det noe feil med oppsettet mitt?

 

har også problemer med at jeg bare får svart-hvitt bilde ut av s-video tv-utgangen uansett om jeg rbuker s-video direkte eller via component med adapteret som følger med. Noen som har peiling? :hmm:

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Har lagt inn denne nye driveren nå, og testet litt...

 

Virker som de ennå ikke har fikset muligheten vi hadde i XP til å automatisk få filmer i mediaplayer til å hoppe i fullskjerm på tv'en og vindu på dataskjermen når man valgte klon-funksjonen. Så man slapp å drive og bytte skjerminnstilling hver pokkers gang man skulle se en episode av noe...

 

Argh.

Lenke til kommentar
Har et gainward geforce 8800gts (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327407)

som jeg må kjøre med en 100.3x driver i vista. Alle de nyere driverne gir meg blåskjerm så håper denne nye driveren virker. Noen som har et lignende kort og som vet at den nye driveren faktisk virker med 8800GTS kort? Så dersom den ikke virker så er det noe feil med oppsettet mitt?

 

har også problemer med at jeg bare får svart-hvitt bilde ut av s-video tv-utgangen uansett om jeg rbuker s-video direkte eller via component med adapteret som følger med. Noen som har peiling?  :hmm:

7992000[/snapback]

 

 

Svart/hvitt bilde kan skyldes at du bruker feil tv-format. det skal være Pal i norge, ikke NTSC som er mest brukt i USA.

 

I nvidia kontrollpaneldritten gjør du følgende:

Du må velge enten klon eller dualview først og så gå på Endre signal eller HD-format. bla gjennom lista til du finner Norge, og prøv hvem av Pal G og Pal B som funker best hos deg...

Lenke til kommentar
Fint at de jobber med støtte i Vista, men har nVidia droppet all support for XP og non-8000 serien nå?

 

Er jo mangfoldige måneder siden de slapp noen drivere for oss som fremdeles sitter med eldre produkter, og de driverne som er tilgjengelige er fremdels buggy.

7991926[/snapback]

 

Ja, på tide de fikser problemene i NVIDIA Control Panel (som er meget tregt til tider, likte den gamle fanebaserte dialogboksen bedre men der får man ikke tilgang til de nye funksjonene). Vil også se nyere drivere for Windows XP Professional x64 Edition også. Det er faktisk noen av oss som bruker det operativsystemet.

 

Når de klarer å lage drivere for Vista x64 kan del lage en ny Windows XP x64 også.

 

ATi har også et plundrete kontrollpanel. Slet med å få sendt 720p over DVI til en Samsung LCD-TV med ATI X1900XTX grunnet problemer med ATi sitt kontrollpanel.

Klarte ikke å få skjermoppløsninga på Windows desktopen til å være lik oppløsningen på Samsung TV-en som er 1366x768. Dette er sikkert feil med driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...