Gå til innhold

Saksøker Gmail.pl-eier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google er den nye Microsoft sier jeg bare ...

7983508[/snapback]

 

jaja, hvordan skal det gå med det norske gmail.no? google kan ikke saksøke de, siden de har hatt gmail flere år enn det google har hatt?

7983527[/snapback]

De kan nok saasøke, men om de kommer nok ingen vei med det.

 

De kan jo selge det med ganske go fortjeneste om de ønsker det.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis har Google registrert Gmail som et varemerke. (pause) Nå tok jeg et raskt søk, og ser at Google faktisk har registrert dette rundt om i verden, og at de ikke er alene om dette varemerket.

 

Når en har et varemerke er en forpliktet til å forsvare det, ellers går det tapt. Dette ikke minst når andre gjør bruk av dette i ettertid (i motsetning til å bruke det etter hevd).

 

Dersom noen prøver å registrere domener for å selge det til varemerkeinnehaveren, risikerer en å bli saksøkt for utpressing. Slikt blir det lite fortjeneste av.

 

Derfor er dette nok noe Google må, ikke noe de ønsker, så antydninger om "litt evil" blir vel å skyte over mål.

 

Da er det mer interessant å finne ut hvem som prøver å kansellere varemerket til Google...

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Google er den nye Microsoft sier jeg bare ...

7983508[/snapback]

 

Det stemmer nok det.

 

Google er den nye Microsoft sier jeg bare ...

7983508[/snapback]

 

jaja, hvordan skal det gå med det norske gmail.no? google kan ikke saksøke de, siden de har hatt gmail flere år enn det google har hatt?

7983527[/snapback]

De kan nok saasøke, men om de kommer nok ingen vei med det.

 

De kan jo selge det med ganske go fortjeneste om de ønsker det.

7983667[/snapback]

 

De har visst prøvd å forhandle, men google er ikke interessert. Poenget er jo at Gmail er et godt innarbeidet merkenavn i norske bedriftsmiljøer (Jeg har selv brukt denne programvaren hos to forskjellige arbeidsgivere, litt old school men veldig ålreit program). Forslaget har vært at i bytte mot rettighetene så skal google dekke utgiftene for rebranding av programvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...