Gå til innhold

Guide: Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med filtere kan du legge meldingene i forskjellige sorterte mapper :)

7977140[/snapback]

Feil, meldingene havner ikke i noen mappe. De vises i et filter, men de oppfører seg forskjellig fra mapper, slik som vi kjenner de fra windows-miljø...

 

Å ikke operere med mapper, men istedenfor ha en slags database-stuktur, hvor man kan tagge, filtrere og søke opp mail's er helt genialt. Det tar bittelitt tid å venne seg til, men er absolutt verdt bryet! Dog er det ingen grunn til å takke Google for dette, de har stjelt idéen fra andre gode mailklienter. (Hvem som var først ute med slik mail-behandling vet jeg ikke, men Operas mail-klient M2 har hatt denne funksjonen i 4 år nå, og fortsatt synes jeg gmail mangler litt for å slå M2 på det punktet)

Lenke til kommentar

Gmail er genialt og tror ikke jeg vil overleve hvis tjenesten blir lagt ned :!:

 

Men den har en STOR feil, og den er ironisk nok i forbindelse med søkefunksjonen - selve grunnmuren i gmail.

 

Problemet er hvis man leiter etter en mail som inneholder f.eks. ordet "innleveringsoppgave" og søker etter "oppgave" så finner den ikke mailen. Selv ikke om man skriver *oppgave.

 

Vanvittig irriterende og gjør at Gmail ikke får 10/10 poeng...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Ok, jeg har nettopp begynt å bruke filtere. Men jeg har et problem. Jeg har epost adressene til flere av mine forelesere, jeg vil at all mail sendt til dem, og mottatt fra dem, skal få label "Studier". Det ser ut som at jeg først må sette opp gmail til å merke alt mottatt fra foreleser A til "Studier". Deretter alt sendt til foreleser A til "Studier". Deretter alt mottatt fra foreleser B, deretter alt sendt til foreleser B, osv osv. Er det noen måte å legge inn et mer omfattende filter som setter label på flere adresser samtidig, både utgående og innkommende epost?

Lenke til kommentar

Heh..

 

Er hardware.no betalt av Google?.. Hva er dette for en reklame spoof?... Tror dere ikke folk som leser hardware.no har vett nok til å klare å bruke en online mail konto uten hjelp, og så var det for mye jobb å si noe om at det fantes alternativer?

 

Kan godt hende google har et bra produkt, men dette er ren reklame. Hva med å heller ta for seg alle de mest vanlige og liste opp litt fordeler og ulemper?

Lenke til kommentar

jojo, fin artikkel. "les med i våt programtips."

 

Om man tok med gmail drive og alle tillegsprogrammene så hadde det kanskje vært mer nyttig for den gjevne hw brukeren.

 

Mitt tips er å bruke gmail smtp utgående mail-server. Til forskjell fra å bruke din ISP's smtp så kan du bruke den i andre nett, og du slipper å finne fram login+pass til bredbåndet ditt.

 

qualbeen--> Jeg bruker også opera M2, fiffige greier.

Lenke til kommentar
Heh..

 

Er hardware.no betalt av Google?.. Hva er dette for en reklame spoof?... Tror dere ikke folk som leser hardware.no har vett nok til å klare å bruke en online mail konto uten hjelp, og så var det for mye jobb å si noe om at det fantes alternativer?

 

Kan godt hende google har et bra produkt, men dette er ren reklame. Hva med å heller ta for seg alle de mest vanlige og liste opp litt fordeler og ulemper?

7980552[/snapback]

Hva er det for BS da? Er da ikke alle som bruker gmail.

Lenke til kommentar
Mitt tips er å bruke gmail smtp utgående mail-server. Til forskjell fra å bruke din ISP's smtp så kan du bruke den i andre nett, og du slipper å finne fram login+pass til bredbåndet ditt.

Smart dette, i tillegg får du e-posten lagret under sendte elementer i Gmail når du bruker Gmail smtp.

Lenke til kommentar
Gmail er genialt og tror ikke jeg vil overleve hvis tjenesten blir lagt ned  :!:

 

Men den har en STOR feil, og den er ironisk nok i forbindelse med søkefunksjonen - selve grunnmuren i gmail.

 

Problemet er hvis man leiter etter en mail som inneholder f.eks. ordet "innleveringsoppgave" og søker etter "oppgave" så finner den ikke mailen. Selv ikke om man skriver *oppgave.

 

Vanvittig irriterende og gjør at Gmail ikke får 10/10 poeng...

7978192[/snapback]

 

Om jeg ikke husker helt feil fra algortimekurset jeg tok for en del herrens år siden, så er det mye mer komplisert å søke på slutten av et ord enn begynnelsen av et ord, men med de datamengdene det er snakk om her, burde det jo være håndterbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...