Gå til innhold

MiniPC i ny utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er den stille og kald?

7955745[/snapback]

Aner ikke, men den utvikler nok en del mer varme enn VIA-epia og den slags løsninger. Core 2 Duo sokkel 479M har 34W TDP, brikkesettet og grafikken er beregnet på bærbare PCer mens strømforsyninga er 90W. Det betyr at strømforbruket og dermed varmeutviklinga er ganske lavt, men ikke fullt så lavt som VIA sine løsninger. Nå skal det også nevnes at VIA sin C7 yter horribelt i forhold til Core 2 Duo, men grafikkløsningene tror jeg er ganske likeverdige. Altså like elendige.

Lenke til kommentar
Men er den stille og kald?

 

Kan ikke si noe om den nye versjonen, men for den forrige gjelder kan jeg si dette:

Varmen har jeg ikke lagt noe merke til. Men bråker noe mer enn jeg hadde håpa på. Hører vifta ganske bra. Men kan kanskje fikses med et program som styrer vifta. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testa det enda.

Lenke til kommentar
Får jeg plass til ett XFX Geforce 8800 GTX i denne?   :D  :D  :D

 

 

Nei da.

 

Men er denne til selvbygging, siden det ikke nevnes noe om harddisk plass eller lignende?

7956557[/snapback]

8800GTX kortet er større en hele PCen/kabinettet. :!:

Nesten ivhertfall. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Men er denne til selvbygging, siden det ikke nevnes noe om harddisk plass eller lignende?

7956557[/snapback]

 

AOpen selger den i utgangspunktet for at kunde ikke skal måtte skru noe. Altså at de selger den som barebone (kabinett + HK) også setter utsalgene inn CPU, ram, disk etc før den selges til kunde.

 

En del utsalg selger den imidlertid som en "rein barebone" ut til kunden.

 

Så svaret på spørsmålet ditt er altså at det kommer an på hvor du kjøper den...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Syntes disse er små og lekre. Det som er synd er at Intel ikke slipper LV og ULV prosessorene sine i socket 479. Det kunne vært kjekt med noe som yter bra men også trekker lite strøm. Ellers er det jo synd at den skal ha 19volt inn da - kunne vært kult å kunne kjøre en sånn på vanlig 12 volts batteri uten å måtte regulere opp. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er slik siden komponentene maks trekker 12 volt. Faktisk er det kun hovedkortet som tregner det da både slim-optical drive og 2.5" harddisk bare trenger 5 volt.

 

Savner et reellt alternativ til Via Epia C7 som yter bra men også trekker svært lite strøm. Epia er veldig kjekke til hobby-bygging, men dessverre skulle de gjerne vært litt kjappere. Vurderer nesten å kjøpe en eldre Pentium M basert bærbar og ribbe denne for å bygge noe greier.

Lenke til kommentar
Men er den stille og kald?

 

Kan ikke si noe om den nye versjonen, men for den forrige gjelder kan jeg si dette:

Varmen har jeg ikke lagt noe merke til. Men bråker noe mer enn jeg hadde håpa på. Hører vifta ganske bra. Men kan kanskje fikses med et program som styrer vifta. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testa det enda.

7956506[/snapback]

 

Er det standard motering for heatsink på den?

 

AtW

Lenke til kommentar
Et reelt svar er et AMD Geode NX system. Det yter veldig bra.

 

Link til test av et SFF hovedkort for AMD Geode

 

AMD GeodeNX DB1500

7958057[/snapback]

 

Ja Geode NX ser ut til å være et godt alternativ ja. Ser at det trekker litt mer enn et typisk C7 system men ikke så mye at man burde kunne kjøre det fint på et 12 volts batteri også. I 1 Ghz utgave ser jeg jo at det yter nærmest dobbelt så bra som noe av det beste av Epia C7 kort ute nå. Når man på toppen kan putte i en 1.3 GHz versjon av Geode prosessoren så ser det svært bra ut. Fatter ikke at det ikke kommer tilsvarende mini-itx hovedkort med Core Solo/Duo ULV prosessorer også nå. Disse yter svært bra i forhold til strømforbruket. Men jeg vil nok regne med at prisen vil være betraktelig høyere enn tilsvarende Geode ja.

Lenke til kommentar
Et reelt svar er et AMD Geode NX system. Det yter veldig bra.

Den yter nok relativt bra i forhold til andre ekstremt effektgjerrige prosessorer, men jeg vil ikke si den yter bra i forhold til noe annet. Denne tingen fra AOpen har nok en del ganger mer ytelse. (5-7 ganger teoretisk fikk jeg inntrykket når jeg googlet et par Sandra benchmarks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...