Gå til innhold

Fatal1ty også i stuen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SÅ ikke så dumt ut, men er helt enig i at fata1ty navnet ikke har noen mening, ihvertfall ikke på dette produktet.

 

Kortet viker greit nok, men ekspansjonskort plassene burde heller vært:

PCI-E X16 , 3 stk. PCI. Synes behovet for PCI slots er spesielt store i slike små media maskiner, siden man gjerne skal ha dedikert lydkort, TVkort (x2?) og trådløst nettverkskort. Og dedikert skjermkort selvsagt. NYtter ikke med PCI- 1x slots her.

Lenke til kommentar
SÅ ikke så dumt ut, men er helt enig i at fata1ty navnet ikke har noen mening, ihvertfall ikke på dette produktet.

 

Kortet viker greit nok, men ekspansjonskort plassene burde heller vært:

PCI-E X16 , 3 stk. PCI. Synes behovet for PCI slots er spesielt store i slike små media maskiner, siden man gjerne skal ha dedikert lydkort, TVkort (x2?) og trådløst nettverkskort. Og dedikert skjermkort selvsagt. NYtter ikke med PCI- 1x slots her.

7948212[/snapback]

 

Her tenker jeg stikk motsatt. Desto mer du kan integrere av en ren digital pipeline desto bedre. Du har færre komponenter som generere mindre varme og du kan kjøre en lydløs maskin i ett lite kabinett. Som peker mot en YPPERLIG stue PC som ingen hører og ser pen ut.

 

Så lenge lyden sendes digitalt ut så la en god forsterker ta seg av lyddekodingen...de kan i 90% av tilfellene gjøre en bedre jobb.

 

Det jeg lurer på er om onboard skjermkortet har hardware støtte for HD dekoding av video.... Det er viktig for min del i min neste mediacenter PC.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
SÅ ikke så dumt ut, men er helt enig i at fata1ty navnet ikke har noen mening, ihvertfall ikke på dette produktet.

 

Kortet viker greit nok, men ekspansjonskort plassene burde heller vært:

PCI-E X16 , 3 stk. PCI. Synes behovet for PCI slots er spesielt store i slike små media maskiner, siden man gjerne skal ha dedikert lydkort, TVkort (x2?) og trådløst nettverkskort. Og dedikert skjermkort selvsagt. NYtter ikke med PCI- 1x slots her.

7948212[/snapback]

HDMI overfører lydsignaler også, benyttes trådløst nettverk har man USB"dongles", TV-kort får man til PCI Express 1x.

 

Jeg ser ingen mangler på kortet...

Lenke til kommentar
100 % japanske kondensatorer

 

 

er dette en liten spøk? eller har jeg gådd glipp av noe?

 

 

synest det var et flott kort, hdmi er jo et stort pluss

7948555[/snapback]

 

Nei, er ingen spøk. Abit hadde for endel år siden problemer med flere hovedkortserier grunnet lavkvalitets-kondensatorer. Husker ikke hvor disse ble produsert, men etter det gikk de over til japanskproduserte kondensatorer som fungerte mye bedre. Sikkert noen som kan utdype dette bedre enn meg.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
100 % japanske kondensatorer

 

 

er dette en liten spøk? eller har jeg gådd glipp av noe?

 

 

synest det var et flott kort, hdmi er jo et stort pluss

7948555[/snapback]

 

Nei, er ingen spøk. Abit hadde for endel år siden problemer med flere hovedkortserier grunnet lavkvalitets-kondensatorer. Husker ikke hvor disse ble produsert, men etter det gikk de over til japanskproduserte kondensatorer som fungerte mye bedre. Sikkert noen som kan utdype dette bedre enn meg.

7949318[/snapback]

 

De, som mange andre, brukte kinesiske billigkondiser som lakk og sprengte.

 

dette var et stort problem, har selv hatt et epox kort jeg måtte bygge kodiser på etter "kort" tid. (2-3 år.)

 

men jeg ville ikke reklamert med bruk av asiatiske komponenter overhode, skal jeg ha noe selv går jeg til sverige eller tyskland. (siemens for eksempel)

Lenke til kommentar

Det burde være en selvfølge, men får man lyden og ut via HDMI her?

Tviler sterkt på at det integrerte skjermkortet er kraftig nok til å kjøre hardware dekoding av de heftigste formatene. Abit har levert så mye elendige hovedkort, at for min del er det mange andre som står over dem på lista.

Lenke til kommentar

Den HDMI-biten på en HTPC er jeg faktisk veldig usikker på.

Når begynte skjerm- og lydkortprodusenter å samarbeide? Når filmer med HD-DTS osv begynner å rulles ut så funker ikke lenger S/PDIF, den har etter sigende ikke nok kapasitet (+ ikke drm..). Hvor får vi da lyden fra uten å måtte gå veien om nedskalering eller 'normal' 5.1 lyd?

Hvis dette HK har løst det på en bra måte så er de i så fall de første jeg har hørt om..

Lenke til kommentar
men jeg ville ikke reklamert med bruk av asiatiske komponenter overhode, skal jeg ha noe selv går jeg til sverige eller tyskland. (siemens for eksempel)

7954362[/snapback]

 

Nå har ikke jeg greie på kondensatorer, men på mange andre ommeråder innen elektronikk så er vel mye av det som lages i Japan og Sør-Korea minst like bra om mulig bedre enn mange komponenter fra Europa. Og hevda at japansk elektronikk generelt er inferiørt er i hvertfall helt bak mål. Mulig at vi kan kondensatorer best i Europa, da disse eksisterte før Japan og senere Sør-Korea tok over high tech tronen fra oss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på det samme. Er det for øvrig tilstrekkelig å paire dette hovedkortet med en 3,06 GHz Intel Celeron D 347 og 1 GB minne for å spille av high res XviD glatt (>= 720p, gjerne 1080p)? Hmm...

Lenke til kommentar

Tror det holder til HD, ja. Men HD-Video er også avhengi av en litt kraftig CPU (Det er ihvertfall det jeg har hørt.)

 

Så jeg vet ikke om en Celeron Prosessor er raskt nok.

 

Jeg har en Intel Pentium 4 3,4Ghz og X800XT og Jeg kjører 1080p filmer og da har jeg ca 30 - 40% CPU last ifølge Task manager i Windows (Denne Cppen har HT og derfor er kanskje lasten en del høyere).

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...