Gå til innhold

Test nettlinjen din her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med min Start.no linje for tida. Må bruke TPtest3.1 for å måle. Jeg får full hastighet (12Mbit) i UDP, men kun 3-4Mbit i TCP. Start.no mener de leverer riktig hastighet med bakgrunn i UDP-målinger.

Jeg klarer ikke å forstå bakgrunnen for å måle reell linjehastighet med en protokoll hvor det ikke en kontroll om pakkene når frem. argh

 

Veit det er litt OT, men det har da i alle fall med linjehastighet å gjøre. ;)

 

Bill.mrk

Frustrert

Lenke til kommentar

Det er nødt til å være en feil en plass med måten dette nye speedometeret kalkulerer nedlastingshastigheten.

 

Jeg får alt for MYE i forhold til min linje.

 

I routeren er linja konfigurert til 20203 kbits, og da jeg tok testen hos dere fikk jeg 19794 kbits - hvilket tilsier nærmest null overhead. Jeg har aldri lagt så høyt - ligger vanligvis oppmot 18000 kbits, både da jeg testet under betaen, samt på andre speedometer, samt nedlastinger fra gamer.no.

 

 

edit: to nye tester gir meg henholdsvis 19576 og 19830 kbits.

edit2: har NGT - ny test gav meg 19828 kbits... :roll:

 

ang pingtesten - den virker også litt rar, her har jeg fått veldig ustabile resultater, fra 15-35ms, og flest 20+. Ved egen pingtest mot hw.no får jeg stort sett 14-15, og av og til oppe i 19ms - kjørt over 50 "pings".

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

jeg sitter på en 20Mbit/5Mbit fiber linje fra VikenFibernett:

 

varianten med både opp og ned er ca riktig:

 

Din nedlastingshastighet er: 25702 kbit/sekund.

Din opplastingshastighet er: 5120 kbit/sekund.

 

, men varianten med bare nedlasting er helt gal:

 

Din nedlastingshastighet er: 9379 kbit/sekund.

 

 

tptest gir meg alltid ca: 21Mbit/5.1Mbit

Lenke til kommentar
Jeg sliter fortsatt med å få opplastning og ping.. Har forwarded port 4444 uten at det hjalp.. Har ikke noen problemer med å få ping andre plasser på nett..  :ph34r:

7976701[/snapback]

Både TCP og UDP på port 4444 må åpnes, så bør det fungere :)

 

 

KriFos: Resultatet ser da rett ut hos deg. Testen sender så mye data som mulig over en periode på X sekunder, testen kjøres i noen sekunder før selve målingen starter for at linjen skal "komme i gang", dermed blir resultatene litt mer korrekt.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...