Gå til innhold

Kompakt arbeidsstasjon med firekjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en miks av begreper. Hvis de først anbefaler Quado eller FireGL så burde det vel også vært en Xeon og FBDIMM i boksen. Vanlig X975, vanlig Core 2 Quad, og vanlig DDR2-ram blir ikke helt det samme. Da kunne de like gjerne ha sagt at dette er et system for spillere og anbefalt Geforce 7- og 8-serien eller Radeon X1- og X2-serien.

 

Men hvorfor står det bare DDR2-5300? Brikkesettet støtter jo DDR2-6400 så jeg lurer på hvorfor ikke det støttes?

Lenke til kommentar
For en miks av begreper. Hvis de først anbefaler Quado eller FireGL så burde det vel også vært en Xeon og FBDIMM i boksen. Vanlig X975, vanlig Core 2 Quad, og vanlig DDR2-ram blir ikke helt det samme. Da kunne de like gjerne ha sagt at dette er et system for spillere og anbefalt Geforce 7- og 8-serien eller Radeon X1- og X2-serien.

 

Men hvorfor står det bare DDR2-5300? Brikkesettet støtter jo DDR2-6400 så jeg lurer på hvorfor ikke det støttes?

7947098[/snapback]

BTX-versjonen av 975x støtter ikke dette. Det er mulig det er det som gjør det.

Lenke til kommentar

SFF-bokser som dette fungerer stort sett glimrende som arbeidsstasjoner, det er iallefall min erfaring. Jeg kunne likevel tenkt meg enda mer kompakte og støysvake kabinetter. Så lenge man har muligheten til å oppgradere skjermkort, harddisk, minne og prosessor så har man egentlig det man trenger. Jeg får håpe at Shuttle får enda bedre konkurranse på SFF-markedet etterhvert.

Lenke til kommentar
BTX-versjon? Jeg forbinder bare BTX med formfaktor, men hva er BTX-versjonen av brikkesettet? Jeg fant ikke noe info i farta om varianter av X975 på sidene til intel.

7947262[/snapback]

"What struck us as slightly off was that Gateway uses somewhat lower performance DDR2-667 memory, rather than going with one of the readily available DDR2-800 modules. We asked about this, and were informed that the Intel BTX motherboard does not support DDR2-800 memory. That seemed a bit hard to believe, so we decided to try installing our own Corsair DDR2-800 DIMMs, which also sport faster 4-4-4 timings."

- Anandtech

 

Vet ikke om denne arbeidsstasjonen er BTX, men det kan være det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...