Gå til innhold

Erfaringer med JetCarrier.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har både positive og negative erfaringer med JetCarrier.

 

Hvis firmaet du handler fra har muligheten til å sende direkte til Norge med DHL, UPS, USPS e.l. må du sjekke at JetCarrier faktisk er billigere enn disse, overraskende ofte er de ikke det. Bruk kalkulatoren på nettsiden deres. Angående leveringstider står dette godt forklart på nettsiden, og disse tiden stemmer etter min erfaring.

 

Hvis du skal sende noe dyrt med liten vekt er det viktig å tegne forsikring. Dette gjorde ikke jeg og når pakken forsvant i JetCarriers varetekt, fikk jeg en latterlig erstatning utbetalt, ikke basert på varens tollverdi, men varens vekt.

Lenke til kommentar

jeg har vel brukt magnum/jetcarrier mellom 25 og 30 ganger, aldri noe tull i det hele tatt. Men husk på å tegne forsikring, om det er noe av stor verdi, inkludert i prisen er kun en liten forsikring på kr 170 pr kg. (men det er ikke så dyrt å tegne ekstraforsikring heller).Og skal du handle skikkelig store ting er de jo også rimelige på sjøfrakt som tar en en drøy måned.

Lenke til kommentar
Beklager å ta opp tråden, men lurer på en liten ting angående dette.. Er det mulig å "samle" opp la oss si 4-5 produkter for å så sende samlet? 135 kroner for en liten pakke <-1kg er ganske dyrt etter min mening

7994035[/snapback]

 

Hvis du leser inne på jetcarrier.no så ser du at de slår sammen alle forsendelser i samme batch. slik at får du en pakke på 1 kg + 3kg så betaler du for 4 kg.

Lenke til kommentar
Beklager å ta opp tråden, men lurer på en liten ting angående dette.. Er det mulig å "samle" opp la oss si 4-5 produkter for å så sende samlet? 135 kroner for en liten pakke <-1kg er ganske dyrt etter min mening

7994035[/snapback]

 

Hvis pakkene kommer til JetCarrier sitt lager i løpet av samme uke, så er det mulig. :)men det koster likevel 75 kr (eller noe i nærheten) å få tingene pakket sammen i en større eske, for å si det sånn.. Står forklart på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Du må passe litt på hvor stor pakken er.

De tar godt betalt for store pakker selv om vekten er lav...

Bestilte en pakke som veide 3,5 kg og ble fakturert for 12kg pga størrelse (en sekk).

Forventet at frakten skulle kose 355,- før moms, men de tok 710,-...

Kunne kjøpt sekken i Norge.....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg har brukt JetCarrier i ca 2 år, og er faringene er så som så. fikk akurat beskjed om at pakken er kommet 20.11-09, men de greier ikke å få den avgårde pga unnskyldninger om etiketter og blabla. så fra California + flytiden = 3,5 dager, tracking fra Fedex, så blir det altså 3,5 dager fra Tistedal til Molde !!!

dette var siste gang jeg brukte JetCarrier - fikk driitmail fra "Tex".

ThM

Molde

Lenke til kommentar

Informasjonen som ligger her er 2 år gammel og jetcarrier sine interne regler og distribusjonssystem er endret mange ganger siden den tid, dermed er alle tidsestimater utdatert. I tillegg er prisene gamle. Tråden er dermed nesten mere til hinder enn nytte, når det meste av det man lurer på står på nettsidene til selskapet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg skulle benytte meg av JetCarrier ifm med kjøp av rack fra Salamander Audio. Jeg tegnet VIP konto for å kunne benytte Shop4you, men make til treg og elendig service har jeg knapt opplevd. Jeg måtte til slutt droppe hele kjøpet og få en bekjent til å ordne det hele for meg.

 

Jeg har bare denne ene erfaringen med Jetcarrier, men jeg må fraråde folk å benytte seg av tjenesten.

 

AD

Lenke til kommentar

Har aldri testet den shop4you delen deres, men pakkene har altid gått på første skip sålenge de er fremme innenfor cut-off datoen de har på siden.

 

Er vel på 20+ pakker nå etterhvert uten problemer, leveringen er treg men det er ikke så unaturlig når jeg skal spare mest mulig så går for båtfrakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen her som har oppgitt annen verdi på pakken enn det du faktisk har betalt når det sendes via Jetcarrier? Man skal jo selv legge inn salgsdokumentasjon, men sjekker de om dette faktisk stemmer med de papirer som følger pakken? Er vel først når man kan dette at man virkerlig sparer penger ;-)

 

Jeg "svindlet" JetCarrier (dvs, tollvesenet) for noen hundrelapper ved en feiltakelse for et par år siden.

Jeg bestilte 2 headset fra et firma som ikke leverte til Norge. På egenerkæringsskjemaet så skrev jeg at pakken inneholdt 2xheadset og at prisen var 800 kr.

 

Prisen totalt var jo 2x800=1600, men jeg ble bare momset for 800 kr. Alt av faktura og liknende lå i esken, så mitt inntrykk er at de ikke sjekker særlig grundig.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei jeg har sendt veldig mye med Jetcarriet, ca 20kubikk siste 10 måneder.

Det blir store problemer hvis de ødelegger varene.

Jeg kan sende dere dokumenter av alt som jeg skriver nedenfor som bevis for at jeg ikke tuller. ring gjerne også 90501946

Jeg har nå i det siste hatt meget dårlige erfaringer,(men tidligere bare gode).

Det hele startet da de kjørte gaffel trucken inn i en sendt garasje port, denne ble ødelagt og den solide kassen veldig ødelagt. Di innrømmet og ha kjørt på kassen men nektet for at dette hadde noe som helst med skaden og gjøre tross i tydelige merker fra trucken.

Dette endte i forliksrådet. Her kom masse usaklige påstander fra sjef for firmaet tror jeg, som at tilhengeren min ikke hadde gummi hjul med mer. Han ble av forliksrådet oppfordret til og inngå et forlik siden de hadde bestemt seg og at det fort kunne bli adskillig dyrere for firmaet hvis ikke forlik. Forliket ble 15000kg eller liter, elte etter som .

Skadene ble taksert til kr 15000kr og fraktprisen på forsendelsen var 1kr kg/l.

Dokumentet fra forliksrådet ble signert og er et rettskraftig dokument som ikke kan endres eller reises for domstol da dette er et endelig dokument.

Tiden går og jeg bruker av frakten min som jeg har krav på. Plutselig vil ikke *** og jet carrier lenger godta avtalen i forliksrådet. Dette er veldig dumt da jeg kan gå direkte til namsmannen for innkreving av beløpet pluss renter. Etter mye veldig mye om og men så gir han etter , men først etter at jeg har snakket med Politiet og Jurister i forliksrådet samt skrevet advarsel på juridisk korrekte dokumenter til han.

Endelig trodde jeg mannen hadde tatt til vett og skal hente varene i Halden.

Vi står opp 0400 og reiser avgårde, jeg er framme 0900 men blir sendt på dør siden det ikke er vareutlevering før 1300(en dame ville gi oss varene men ble stoppet av ***).

God service eller hva?

 

Varene blir omsider hentet senere på dagen men vi blir kastet ut 1430 fordi om de stenger 1500. Dette var prinsipp varene ble dumpet på trappa og vi ble kastet ut.

Ok, nå trodde vi at saken var løst og at jeg aldrig skal bruke dem mere og at jeg kunne slette min konto hos dem, men,men når jeg kommer hjem viser det seg at de har holdt tilbake en eske som er min, den er kjøpt og betalt i henhold til avtale. Videre så fakturerer de falske fakturaer for lagring av gods som ikke stemmer, de fakturerte nå lagring for gods som ikke er ankommet deres lager.

Skal ikke dette noen ende ta.

Jeg kommer nå til og kjøre saken videre og kreve tapt arbeidsfortjeneste for al tiden jeg har brukt på dem. til nå så er det vel ca 30timer som er brukt og til en time pris på 1200 så blir det jo en del.

Hold dere unna, blir store problemer hvis det går noe galt med forsendelsen din.

Endret av TSP
Fjernet navn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...