Gå til innhold

Dynavoice magic F6. lett å ta livet av?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg disse høytalerene for ei lita uke siden.

 

Kom hjem og monterte de opp mot en B&O Beomaster 4500 som leverer 55W i 4 ohm.

 

Så begynte jeg å spille.

 

Jeg skrudde opp volumet litt for å sjekke hvordan de matcha de andre høytalerene (orginale B&O høytalere) på samme volum.

 

det gikk helt fint. men det skal sies at det ikke var "finnlytte-musikk" rettere sagt Dream evil, for å sjekke hvordan basselementene holdt følge med dobbeltrommer :p

 

Men etter det satte jeg på litt marillion for finlytting.

 

Da hørte jeg en slags skranglely fra det ene basselementet.

 

Når jeg gikk bort å presset inn konet med en finger på hver side, da skrapet elemetet som bare rakkern.

 

Så for å være på den sikre siden gikk jeg over den andre høytaleren med samme metode. to fingre. da viste det seg at mellomtonen på den høytaleren ikke var helt frisk.

 

Så jeg ringte til Mamoz.no og fortale problemet til de. de sa at jeg skulle komme oppover med de så de fikk sjekka de.

 

Da jeg var sikker på at det var produksjonsfeil, ba jeg de bestille opp et nytt sett til meg, da dette var en fredag, og hadde lite lyst til å tilbringe helgen uten lyd.

 

Da ignorerte jeg skurringa fra bassen, og switcha litt på balansen for å fase ut det meste av ulyden.

 

Så sa de på mamoz at de skulle sende inn høytalerene til

dynavoice for testing, og sa at hvis de fikk spenning igjennom spolen til coilen så sendte de faktura på det settet.

 

Så jeg ble litt redd/skeptisk på om det var jeg som kunne tatt livet av de, da jeg ikke har råd til å betale for to sett.

 

Så her kommer endelig spørsmålet:P

 

Etter det jeg har fortalt, hva tror dere? er det lett å ta livet av de?

 

Jeg vet at høytalere skal spilles inn, men høytalerene tåler jo ikke mindre i innspillingsfasen.. det er jo bare for å få fram detaljene å unngå papplyd?

 

 

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk tilbake pengene og fikk vite at flere har hadd problemer med de.

så jeg fikk beskjed om at mamoz ikke ville ta inn disse flere ganger, da de ikke tjener noe på de pga at de må sendes tilbake hele tiden.

 

De tåler vist ikke postgang.

7946834[/snapback]

 

Du får det du betaler for :whistle:

7948377[/snapback]

 

Hehe.. har du lest noen av testene til disse høyttalerne, Sjokoladekake?

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilbake pengene og fikk vite at flere har hadd problemer med de.

så jeg fikk beskjed om at mamoz ikke ville ta inn disse flere ganger, da de ikke tjener noe på de pga at de må sendes tilbake hele tiden.

 

De tåler vist ikke postgang.

7946834[/snapback]

 

Du får det du betaler for :whistle:

7948377[/snapback]

 

Hehe.. har du lest noen av testene til disse høyttalerne, Sjokoladekake?

7949632[/snapback]

 

Joda, vet de har fått god kritikk til tross av prisen, men lavpris høyttalere har alltid en eller annen svakhet :)

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg opplevde noe lignende med mine Dynavoice F6 høytalere når jeg først fikk de.

 

Jeg kjøpte disse da de var på "ukens tilbud" på komplett.

Det var et spontantkjøp så jeg satt med en pinglete kombinert dvd+forsterker fra et Samsung 5-1 hjemmekino annlegg til 3000,- HTTHQ-22 eller no.

 

Da jeg satte i en CD for og sjekke lyden fikk jeg akuratt samme lyd som du fra bass elementene. De skurret selv på lav lyd. Har sprengt (for mange) høytalere før, og dette var ikke det samme.

Etter litt sjekking fant jeg ut at min samsung kombi dvd/forsterker som "liksom" skulle levere 7x70W langt fra gjorde dette.

 

Etter litt vurdering med min (hi-fi flinke)onkel, forklarte han meg at når høytalerene vil ha mer strøm enn forsterker kan gi vil forsterkeren tømmes, så gå raskt ned i effekt for og spare opp strøm igjen, deretter gjøre det samme igjen. Dette skjer sefølgelig for raskt til at en kan si når den tømmer seg, men du legger merke til det på lyden ettersom du får en slags "frap frap" fra bassen.

 

Det var ivertfal "casen" hos meg.

Jeg løp og kjøpte meg en brukt Yamaha RX V1400 forsterker med en stooooor trafo :D som leverer mer enn nok strøm, og nå spiller høytalerne nydelig :love:

 

Nå må jeg bare spare litt til en god SW i bånn så blir det film også :D

noen som har forslag på en SW mellom 3-4000,-?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...