Gå til innhold

EMI går over til MP3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de kan ha vært der og snakket om det som ett ledd for å prøve å stoppe litt piratkopiering.

 

terskelen for å faktisk kjøpe musikken er mye lavere om produktet blir levert i god kvalitet MP3 format enn DRM infisert *ettellerannet* format som du ikke får gjøre som du vil med. Iallefall for meg. Så å levere musikk fra nettbutikkeri mp3 format, vil være ett ledd i å stoppe deler av piratene, om indirekte.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hva mener du? At de vurdere å selge MP3 betyr ikke at de godtar piratkopiering. Virker som enkelte er så vant til piratkopiering at de ikke klarer å tenke klart...

7926603[/snapback]

 

hva mener hvem? Det er da ingen i de postene over som skriver at piratkopiering nå er/blir godtatt. Uansett et flott tiltak.

Lenke til kommentar
Hva mener du? At de vurdere å selge MP3 betyr ikke at de godtar piratkopiering. Virker som enkelte er så vant til piratkopiering at de ikke klarer å tenke klart...

7926603[/snapback]

 

hva mener hvem? Det er da ingen i de postene over som skriver at piratkopiering nå er/blir godtatt. Uansett et flott tiltak.

7926693[/snapback]

 

Mulig jeg feiltolket, jeg trodde at det ble ironisert over EMI sin involvering i anti-pirat kampanjen.

Lenke til kommentar
Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/

7926851[/snapback]

Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 :p

7927146[/snapback]

Ja, hvorfor ikke? Såklart, dere kan sløse bort pengene deres på musikk med lossy kvalitet, men ikke alle vil det. MP3 er et steg i riktig retning, men jeg er fortsatt ikke interessert.

Lenke til kommentar
Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 :p

7927146[/snapback]

Selvsagt! CD-plater har jo vært på markedet i 25 år, så det er tullerusk om vi plutselig i år 2007 skal måtte kjøpe musikk i vesentlig dårligere kvalitet enn hva man får med CD.

 

De burde gjøre som en viss russisk webside som tilbyr nedlasting i ulike format, både lossy og lossless. Folk har jo forskjellige behov; skal man bare spille på en mobiltelefon kan det holde med lossy codec og lav bitrate, mens andre ønsker lossless filer :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/

7926851[/snapback]

Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 :p

7927146[/snapback]

 

At de aldri gjør noe med det gjør ikke det poenget noe mindre viktig, det er et latterlig tilbud i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

At noen folk vil høre på mp3 er greit for meg, men de store plateselskapene bør også tilby skikkelig lydkvalitet som et alternativ til det.

 

Et forbilde her er DETTE plateselskapet her. De produserer også hifi-utstyr, og da mener jeg Hi-FI. Dessverre er det ikke "main-stream" musikk de selger, men musikk i studiokvalitet(32-bit) er nok et hakk bedre enn en 128 kbit/s mp3-fil.

 

Problemet i dag synes jeg er at dagens ungdom tar til takke med dårlig mp3-lyd når det aldri har har vært mer naturtro lyd tilgjengelig.

Hvis folk spanderer noen ti-tusener på et stereoanlegg får de oppleve en mer dynamisk, og ikke minst mer naturtro lyd enn de får oppleve med en simpel mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...