Gå til innhold

Skjermnyheter fra Viewsonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppløsningen på Tver er på langt nær like god som på dataskjermer (ennå) som du sikkert vet, dermed vil ikke skrift og andre smådetaljer som er pixelavhengig, vises optimalt. På Tv så anbefaler de at man sitter 4-5 ganger avstander av diagonalen. Mens på data så blir avstanden den man synes er behaglig i forhold til bevegelse av øyne/hode. Men utviklingen går framover og regner vel egentlig med at skillet mellom dataskjerm og tvskjerm vil hviskes ut etterhvert. Men synes ikke at de er der helt ennå.

Lenke til kommentar
Lurer på om utecklingen går mot større lcd skjermer, men hur långt bort må man till slut sitta från pcn? Lika bra o køpa en lcd tv isteden o bruke som dataskjerm o sitte i stua..

7925331[/snapback]

Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..
Lenke til kommentar
Lurer på om utecklingen går mot større lcd skjermer, men hur långt bort må man till slut sitta från pcn? Lika bra o køpa en lcd tv isteden o bruke som dataskjerm o sitte i stua..

7925331[/snapback]

Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..

7925509[/snapback]

Det har en sammenheng med at å sitte lengre unna skjermen gjør at ting blir mindre... å ha f.eks en kraftig oppløsning og samtidig sitte i soffaen = jævli å se på... til og med 1366x768 på en 27" ble helt jævli på så vidt 2,5m avstand :ph34r:

Lenke til kommentar
Lurer på om utecklingen går mot større lcd skjermer, men hur långt bort må man till slut sitta från pcn? Lika bra o køpa en lcd tv isteden o bruke som dataskjerm o sitte i stua..

7925331[/snapback]

Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..

7925509[/snapback]

Det finnes plenty med TVer som støtter 1080p. Det er ikke spesielt dyrt heller :)

Lenke til kommentar
Lurer på om utecklingen går mot større lcd skjermer, men hur långt bort må man till slut sitta från pcn? Lika bra o køpa en lcd tv isteden o bruke som dataskjerm o sitte i stua..

7925331[/snapback]

Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..

7925509[/snapback]

Det har en sammenheng med at å sitte lengre unna skjermen gjør at ting blir mindre... å ha f.eks en kraftig oppløsning og samtidig sitte i soffaen = jævli å se på... til og med 1366x768 på en 27" ble helt jævli på så vidt 2,5m avstand :ph34r:

7925555[/snapback]

 

Det er et OS-problem, det er ingenting som tilsier at ting med høy oppløsning må være smått. I prinsippet er høyere oppløsning alltid bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..

7925509[/snapback]

Det finnes plenty med TVer som støtter 1080p. Det er ikke spesielt dyrt heller :)

7925726[/snapback]

Nja, samtlige av de du listet opp der var 37" tommer eller større. Oppløsning de kunne tilby: 1920x1080

Når en 24" tommer pc-skjerm klarer 1920x1200, er det lite aktuelt å kjøpe en tv som ikke klarer å matche dette... (til pc bruk, altså).

 

Ønsker man å bruke tv'n til å titte på film o.l. fungerer nok 1080p mer en godt nok :) Men jeg kommer ikke til å kaste bort pc-skjermen til fordel for noen tv. Jeg trenger begge deler! ^-^

Lenke til kommentar
Problemet med lcd-tv er at de har forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk. Det er ikke mange fjernsynsapperat (om noen?) som tilbyr høyere oppløsning enn 1366x768 (jeg sjekket 37" i prisguiden). Dagens 24" pc-skjermer har på sin side 1920x1200 som maks oppløsning..

7925509[/snapback]

Det finnes plenty med TVer som støtter 1080p. Det er ikke spesielt dyrt heller :)

7925726[/snapback]

Nja, samtlige av de du listet opp der var 37" tommer eller større. Oppløsning de kunne tilby: 1920x1080

Når en 24" tommer pc-skjerm klarer 1920x1200, er det lite aktuelt å kjøpe en tv som ikke klarer å matche dette... (til pc bruk, altså).

 

Ønsker man å bruke tv'n til å titte på film o.l. fungerer nok 1080p mer en godt nok :) Men jeg kommer ikke til å kaste bort pc-skjermen til fordel for noen tv. Jeg trenger begge deler! ^-^

7927859[/snapback]

Du sa at LCD-TVer har "forferdelig lav oppløsning, som ikke egner seg til pc-bruk". Det er bare sprøyt.

 

Hvis alt annet er likt, hvorfor kjøpe en 24" eller 28" PC-skjerm med oppløsning på 1920x1200 fremfor en 37" eller større TV med oppløsning på 1920x1080, såfremt man sitter med komfortabel avstand?

 

Du skal få lov til å beholde PC-skjermen din, det er ikke det jeg sier. Jeg vil bare påpeke at forskjellene kanskje ikke er så enorme som du vil ha det til. ;)

Endret av styx
Lenke til kommentar

Den skjermen som har modellbetegnelsen VX2055wmb virker interessant dersom prisen ikke blir avskrekkende. Det ser ut til at det lønner seg å vente på noe godt enkelte ganger.

 

Jeg er en CRT skjermbruker, pluss at jeg har 1 stykk flatskjerm som Laptop'en kom med. Denne nye Viewsonic modellen kunne kanskje passet fint som en ekstraskjerm til Laptop'en.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...