Gå til innhold

Derfor må du velge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe tullesvar.. Han forklarer jo egentlig ikke hvorfor de ikke har begge deler, bare prøver å forklare hvorfor vi i Norge synes EDGE er viktig. Å forklare det med HSDPA duger vel heller ikke, da de ennå ikke har en eneste HSDPA-telefon på vei.

 

Når Nokia og Samsung slipper titalls telefoner med både EDGE og UMTS verden over, tviler jeg på at det er pga Norge for å si det sånn.

 

Nei, når dere først skal ta dere tid til å svare på spørsmål så kan dere komme med noe bedre svar enn dette. Et ærlig svar hadde vært hyggelig.

 

edit: Men er det ikke flere andre land som har samme situasjon som oss? Vet vi er sent ute med utbygging, men det må da og være andre greie markeder som enda ikke har ordentlig utbygd 3G...?

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Er vel en unnskyldning de prøver å bruke fordi de ikke har samme fokus som andre produsenter. Jeg vil vel anta at de også må kjøpe chipset med støtte for EDGE og 3G fra andre for de ikke har dette selv. Noe som gjør at prisen blir dyrere og de derfor ikke velger å gjøre dette på alle terminaler..

 

Er enig med det flere sier her.. dette er svada..

Lenke til kommentar
Sony Ericsson lager så godt som ingen mobiler med både EDGE og 3G. Her kan du lese hvorfor.

 

"så godt som" betyr at det finnes noen. Hvilke? Jeg har aldri sett eller hørt om noen, og har nettopp gått over til Nokia 7390 etter å ha hatt de flese toppmodellene til SE i 6-7 år, mye pga EDGE/3G i samme telefon.

Lenke til kommentar

Bare tull og bortforklaringer fra SE. Tipper det er flere med meg som har valgt en annen telefon enn SE nettopp fordi vi ville ha Edge og 3G i samme telefon. Her mister SE kunder og skjønner de ikke det er de ille ute og seile. :!:

 

Derfor må vi velge..... Ja nettopp SE. Vi velger bort SE. :D

Endret av balltuss
Lenke til kommentar
Er det noe jeg har misforstått? Jeg trodde UMTS var en del av "3G-konseptet" og at EDGE var i kategorien "2.5G"?

7904491[/snapback]

Nei, du har helt rett. Så kjøper man mobil fra SE må man velge om man vil ha 3G eller 2,5G. De serverer tydeligvis ikke i pose og sekk..

 

Men hadde ikke amobil tidligere artikler om at umts i praksis var omtrent like god som edge på overførings-rate? Dekningen er jo også langt bedre med umts... Så hvem trenger da edge? Men en gang i fremtiden har de kanskje klart å nærme seg den teoretiske dataoverføringsraten bedre - nå er man milelangt unna på 3G.

 

Kina har forresten allerede begynt å bygge fjerde generasjons nettverk (de hoppet elegant over 3G): http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/k...nserer_4g/35915

Lenke til kommentar

Siden SonyEricsson er så arrogante og ikke bryr seg særlig mye om det norske markedet , så trenger ikke vi heller bry oss om dem!

 

Det er jo mange andre gode telefoner som har både EDGE og 3G.

 

Ta forresten nye Samsung Z720 som i tillegg også har HSDPA!

Lenke til kommentar
Men hadde ikke amobil tidligere artikler om at umts i praksis var omtrent like god som edge på overførings-rate? Dekningen er jo også langt bedre med umts... Så hvem trenger da edge? Men en gang i fremtiden har de kanskje klart å nærme seg den teoretiske dataoverføringsraten bedre - nå er man milelangt unna på 3G.

[/url]

7905556[/snapback]

Du mener omvendt.

 

UMTS har høyest teoretisk overføringshastighet, og er et eget nett. UMTS-dekningen er ikke på høyde med GSM.

EDGE har noe lavere overføringshastighet, men dekker dog hele Norge da dette er en oppgradering av GSM-nettet.

 

Hastighetsforskjellen i praksis er relativt liten.

Lenke til kommentar
Du mener omvendt.

 

UMTS har høyest teoretisk overføringshastighet, og er et eget nett. UMTS-dekningen er ikke på høyde med GSM.

EDGE har noe lavere overføringshastighet, men dekker dog hele Norge da dette er en oppgradering av GSM-nettet.

 

Hastighetsforskjellen i praksis er relativt liten.

7907429[/snapback]

Ja, selvfølgelig. Gikk litt i ball her..

Skulle noen føle for å titte på en del av de ulike standardene som eksisterer, kan man jo avlegge wikipeida et besøk

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...