Gå til innhold

Kontroversielle Manhunt får etterfølger (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, kontroversielt eller ikke, om 2'ern viser tegn til kvalitet, varighet og variasjon (noe 1'ern ikke hadde et fnugg av), så kanskje jeg skal se nærmere på det. Er glad jeg aldri kjøpte Manhunt, men heller lastet det ned. Etter ti minutter føltes det ut som om at jeg hadde runnet spillet ti ganger, for alt var det samme hele tiden. Hele. Forbanna. Tiden. Tiden. Tiden. Tiden.

Lenke til kommentar
Med tanke på at Wii-versjonen utvikles av et eget studio, er det naturlig å tro at den vil benytte seg av Wii-kontrollerne på en eller annen spennende måte, men vi må nok vente til Rockstar kommer med mer informasjon før vi får vite hvordan.

 

 

Er ikke det temmelig åpenbart? Du drefser kontrolleren rundt for å forvolde mest mulig smerte, mens du sriker "aaagh, get some, get some."

Men det kan jo hende de velger å gjøre det annerledes...

Lenke til kommentar

Det interessante er at det kan være snakk om historiens mest voldelige spill, dette. Se for deg at kjøttøksa for eksempel skjærer opp folk i henhold til hvordan du treffer, eller at du kan torturere folk med å skrape dem opp på ryggen og denslags.

 

Det ville ikke bare være revolusjonerende, det ville satt nye, store, velfunderte spørsmålstegn rundt debatten spill vs. vold.

 

Wii = en ny generasjon voldsspill. :)

Lenke til kommentar

Og der mistet kanskje Wii'en noe av et visst familiestempel. :) Hvis de kombinerer konseptet fra det forrige spillet med Wii'ens formidable evne til å kreve interaksjon fra spilleren, så kan vi kanskje ende med tidenes mest brutale spill?

 

Jeg tror faktisk vold og videospill-debatten får seg et friskt pust med dette spillet, og det tror jeg kanskje ender med å være på sin plass . :)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Det interessante er at det kan være snakk om historiens mest voldelige spill, dette. Se for deg at kjøttøksa for eksempel skjærer opp folk i henhold til hvordan du treffer, eller at du kan torturere folk med å skrape dem opp på ryggen og denslags.

 

Det ville ikke bare være revolusjonerende, det ville satt nye, store, velfunderte spørsmålstegn rundt debatten spill vs. vold.

 

Wii = en ny generasjon voldsspill. :)

7904518[/snapback]

 

Jeg var med deg til du kom til tortureringen, det er forskjell på Glad-vold og psykopat-vold. Glad-vold selger, psykopat-vold tror jeg hører hjemme i et ganske snevert spillsegment mtp salg. Se posten min ovenfor for eksempel på Glad-vold.

Lenke til kommentar
Jeg var med deg til du kom til tortureringen, det er forskjell på Glad-vold og psykopat-vold. Glad-vold selger, psykopat-vold tror jeg hører hjemme i et ganske snevert spillsegment mtp salg. Se posten min ovenfor for eksempel på Glad-vold.

7931089[/snapback]

Sant sant, men det første Manhunt-spillet var ikke særlig mye gladvold, med mindre jeg husker veldig feil. Det var psykopat hele veien gjennom der, gitt.

 

Jeg sier ikke at tortur er noe spill burde portrettere, jeg sier bare at den dagen de gjør det (og den dagen kommer) så vil det sette nye, store spørsmål på plakaten rundt spill/vold-debatten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...