Gå til innhold

Test: Den store taletidstesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterilevetid på Sony Ericsson p990i ?

 

Noen som har testet Sony Ericsson p990i ?

 

Den blir for tiden levert med batteriet BST 33 men antar den kommer med et kraftigere batteri.

(på internettsidene til Sony Ericsson er det for tiden ikke oppgitt noe batteri til p990i)

Lenke til kommentar
Hvorfor er i SE W850i med i grafene? I følge tabellen har den best taletid i gsm av alle de testede modellene med 8 timer og 3 minutter...

7889996[/snapback]

 

Vi fikk kun testet GSM-taletid på W850i siden telefonen datt ut av 3G-modus hver gang vi prøvde.

Testen leser du her >

 

Siden W850i er en 3G-telefon, så er vi nødt til å basere tallene på 3G-bruk.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

E60 lå nesten øverst på 3G listen. Rett bak N93.

 

Hva med å ta med E61 siden den har 7timer max i forrhold til 6.4 som var på E60. Dere kom frem til 6 timer og jeg tror faktisk E61 hadde vunnet "tale 3g" testen om dere hadde hatt den med-

 

Forstår att dere ikke hadde en og teste :D . Men det hadde vert artig å fått med den :cool:.

 

Fikk E61 i dag, og som det er. Ivertfall når jeg får ny mobil, så har det seg slik att jeg diller nesten i stykker hele mobilen. Batteriet har ikke gått ned en strek ennå :)

Endret av z10an
Lenke til kommentar

Idioti å skille mellom 3g og gsm. Om en 3g telefon har god gsm taletid, så burde denne bli tatt med som gsm telefon. Du kan tross alt slå av 3g funksjonaliteten.

 

Folk er kanskje interessert i en telefon med god taletid. Om denne er en 3g telefon med 3g slått av, skal vel ikkje hindre telefonen i å bli kåra som telefon med best batteritid. Legg ved en liten notis om at 3g må deaktiverast då...

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger er telefonene ladet opp før de testes?

7889142[/snapback]

Godt poeng. Hvordan er batteriene blitt trenet opp?

7893794[/snapback]

Dagens batterier kan vel ikke trenes opp. Ei heller sløves ned av lading som kjer "for ofte".

 

Før var det nok tilfelle at det var lurt å lade batteriene helt ut før de ble ladet opp igjen, men en artikkel her på amobil.no avviser at dette gjelder lengre. (Den som er interessert får søke litt rundt etter batteri-artikkeler på amobil :p)

 

Håper blåtann og lignende var deaktivert på samtlige modeller som ble testet. Slik spiller jo inn! Sannsynligvis lå de på samme plass også, slik at signal-styrken skulle være relativt lik..?

 

Jeg er også enig at det er litt rart å skille mellom 3G og 2G/2.5G-telefoner. Dere tester taletid - ikke funksjonaliteten til mobilen. Greit nok at et annet nett brukes, men det spiller liten rolle for forbrukerne! Neste gang blir det vel egen seksjon for mobiler med/uten kamera, nettleser, rødt design??

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger er telefonene ladet opp før de testes?

7889142[/snapback]

Godt poeng. Hvordan er batteriene blitt trenet opp?

7893794[/snapback]

Dagens batterier kan vel ikke trenes opp. Ei heller sløves ned av lading som kjer "for ofte".

 

Før var det nok tilfelle at det var lurt å lade batteriene helt ut før de ble ladet opp igjen, men en artikkel her på amobil.no avviser at dette gjelder lengre. (Den som er interessert får søke litt rundt etter batteri-artikkeler på amobil :p)

 

 

7894106[/snapback]

 

Jeg har brukt mange telefoner siste året, + at jeg selger flere tusen telefoner hvert år. Det skjer innimellom at en kunde kommer inn med en telefon etter 3 dager som er svært dårlig på batteri. Jeg ber ham da prøve å lade batteriet noen ganger til, få han kommer tilbake og forteller hvordan det gikk. Nesten alle som har komt tilbake har fortalt at telefonen ble bedre etter at den fikk 4-5 ladinger. Jeg har selv opplevd at telefoner har holdt 1-2 dager på første 2 ladingene før telefonene deretter holder 3-5 dager med samme forbruk. Er temmelig sikker på at det betyr noe at batteria får noen ladinger for å nå full effekt, og blir mer stabile....

Lenke til kommentar

Hmmm... Hvorfor har dere ikke tatt med X830? Det er en relativt ny mobil som i utgangspunktet er en mp3/design-mobil, og i den testen dere tok med den sa dere at dere klarte ca 5 timer... Den er liten og ligger rundt normalen. Den ville forhåpentligvis stille de små designmobilene i et bedre lys :-) Jeg har nemlig bestilt en slik fra djuice.no. Men det er jo nesten to uker siden... noen som vet om dette er normalt fra djuice/telenor sin side?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...