Gå til innhold

4 GB-sett på DDR2-800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Naturligvis er modulene "optimalisert" for Windows Vista - hva nå enn det måtte bety.

Jeg regner med det betyr at kapasiteten er optimalisert for at Vista ikke skal gå i sirup. :p

 

Noe som vil si at all ram over 256 MiB er optimalisert for Windows XP, Mac OSX, og de fleste nye, store Linux-distroene. (Små og gamle linux-distroer krever ikke så mye) ;)

Lenke til kommentar
Selv om man får bare utnyttet 3GB i 32 bit XP og Vista, så vil den extra 1 gig'n ha noe å si. Vista trenger det veldig.

7882789[/snapback]

 

Den skjønte jeg ikke? De fleste av dagens HK har 4 spor til RAM, så om du har 2GB (2x1GB) fra før kan du kjøpe to 1GB-brikker til om du vil ha 4GB. Disse brikkene her er for de som vil ha 8GB (meg :) ).

Lenke til kommentar
Selv om man får bare utnyttet 3GB i 32 bit XP og Vista, så vil den extra 1 gig'n ha noe å si. Vista trenger det veldig.

7882789[/snapback]

 

Den skjønte jeg ikke? De fleste av dagens HK har 4 spor til RAM, så om du har 2GB (2x1GB) fra før kan du kjøpe to 1GB-brikker til om du vil ha 4GB. Disse brikkene her er for de som vil ha 8GB (meg :) ).

7883048[/snapback]

 

Det han tenkte på, var antagelig ikke RAM Slotter (!) eller ymse RAM konfigurasjoner, men at Vista reagerer mye raskere med 3 GB Ram enn det gjør med 2 GB Ram, bl.a. for det trenger plass til Superfetch. I det hele tatt krever vel Vista 50% mer RAM, og 50% raskere prosessor for å gjøre det samme som XP, så det burde ikke komme som et sjokk.

 

En test gikk vel ut på å åpne 100 bilder i Photoshop, og så starte Word og ta tiden. Med 2 Gig=8 sek ....Med 3 Gig=2 sek

 

EDIT: OBS! Raskere oppstart, IKKE bedre ytelse.

 

Garanterer ikke tall, tok testen på husk'en

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
Vil vi få noe prisfall som en følge av Vista og disse RAM-brikke nylanseringene?

7883460[/snapback]

 

Det er jo lov å håpe etter hvert som flere sett dukker opp. 8800 GTX datt jo nettopp ned en tusing over helgen så prisfall fins jo.

For FEAR, BF2 og andre spill trives best med 2GB og det er jo under _XP_.

Og hvis ikke vi får prisfall, får vi kanskje en usb-powered-buttplug med hvert 4 GB sett vi bestiller. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det han tenkte på, var antagelig ikke RAM Slotter (!) eller ymse RAM konfigurasjoner, men at Vista reagerer mye raskere med 3 GB Ram enn det gjør med 2 GB Ram, bl.a. for det trenger plass til Superfetch. I det hele tatt krever vel Vista 50% mer RAM, og 50% raskere prosessor for å gjøre det samme som XP, så det burde ikke komme som et sjokk.

 

jeg er veldig med på at Vista krever RAM. Det jeg ikke helt forstod var hvorfor denne kommentaren kom til disse 2GB-brikkene... Disse 2GB-brikkene er ikke for folk som vil ha 4GB ram, for de kjøper 4 x 1GB-brikker med bedre ytelse og til en lavere totalpris enn disse 2GB-brikkene. Derfor er det viktig med antall ram-slots. Har man kun 2 (som i en del barebone systemer) så må man gå for 2x2GB for å få 4GB. Har man 4 slots er den gunstigste løsningen for folk flest å ta 4x1GB. Derfor min kommentar: Disse brikkene er for folk som trenger _MER_ enn 4GB :)

 

Forøvrig så heter vel brikkene noe med "Vista" fordi OCZ ønsker at de som hadde klart seg med 4x1GB brikker skal kjøpe disse brikkene her istedenfor, fordi de er "Vista enhanced" ? ;)

 

[Edit: Fjernet litt quoting]

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Er det noen bakdeler med å bruke 4x 1GB framfor 2x 2GB når det gjelder ddr2?

 

Tenker på amd og ddr1 der man ble tvunget til 2t framfor 1t ved bruk av 4 brikker istede for 2...

7890378[/snapback]

 

Ikke forsåvidt med Intel som jeg kjenner til, tror også at det har blitt gjort de nødvendige endringene i cpu'ene og hovedkortene som støtter nyere Amd dobbelkjerne prossesorer så at 1T ikke er problematisk lengre, men er ikke 100% sikker her.

 

Fordelen ved å bruke store minnebrikker er vel mest det at man kan oppgradere senere, ser ikke bort ifra at vista kommer til å bli ordentlig bloatware.

Lenke til kommentar
Er det noen bakdeler med å bruke 4x 1GB framfor 2x 2GB når det gjelder ddr2?

 

Tenker på amd og ddr1 der man ble tvunget til 2t framfor 1t ved bruk av 4 brikker istede for 2...

7890378[/snapback]

Skulle tro at det er bedre å klokke når man har kun to brikker da bed blir mindre last på chipsettet.

7894190[/snapback]

Men det er igjen større sjanse for at minnebrikkene sliter ... Det er ikke uten grunn at 2GB-brikkene som kommer har dårligere spec en 1GB-brikkene i dag...

Lenke til kommentar
Er det noen bakdeler med å bruke 4x 1GB framfor 2x 2GB når det gjelder ddr2?

 

Tenker på amd og ddr1 der man ble tvunget til 2t framfor 1t ved bruk av 4 brikker istede for 2...

7890378[/snapback]

Skulle tro at det er bedre å klokke når man har kun to brikker da bed blir mindre last på chipsettet.

7894190[/snapback]

Men det er igjen større sjanse for at minnebrikkene sliter ... Det er ikke uten grunn at 2GB-brikkene som kommer har dårligere spec en 1GB-brikkene i dag...

7901544[/snapback]

Ingen grunn til at minne brikkene skulle slite mer, men systemet total ville slite _litt_ mer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...