Gå til innhold

Siste nytt om Gullstikka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her og lurer litt...

 

Hvor mange spill har juryen egentlig spilt i år...? Har de i det hele tatt investert tid i spill slik som Zedla: TP?

 

Får liksom følelsen av at de som har mest overtalelseskraft får alle de andre til å stemme på sine favorittspill, eller at når man kommer til en kategori man ikke er befaren i, stemmer på noe tilfeldig som man har hørt noe bra om.

 

For eksempel: Hva gjør Rayman i åpen kategori? Zelda skal være i åpen kategori. Ikke Rayman. Jeg har Rayman. Jeg liker Rayman. Men Zelda er bedre. Mye bedre. Evig mye bedre.

- Rayman føles for kort

- Ikke akkurat så veldig bra gjennomført multiplayer

- Føltes ikke som å ha rundet spillet når jeg var ferdig. Historien sluttet liksom på en litt feil måte. Og jeg ville ha litt mer frihet. Spillet er trangt.

 

Altså: Åpen kategori skal stå for de beste SPILLENE, ikke sant? Familiespill er flott, men plasser dem i en egen kategori. Åpen står for best. Og det er der vi skal ha Zelda.

 

...Vær så snill?

 

Åja. Og hvorfor telles Guitar Hero 1 og 2 som ett spill?

Og hva menes egentlig med onlinespill? Utelukkende online? Isåfall: Hva Gjør BF": MC der da? Så det er altså ikke utelukkende. Men hvorfor er ikke isåfall Gears of War tatt med? Underlige resultater blir det på gullstikka i år. Er usikker på om jeg gidder å se på.

 

Edit:

Når beste racingspill inneholder Need for Speed: Carbon er det noe som er galt...

 

Det har du rett i. Spillet er moro en stund, på Wii, ihvertfall. Men interessen faller ganske fort.

 

Og: Noen som stusser over at BF2: MC er med? For PS2-versjonen kom jo ut i 05..? Altså: Hvis jeg lager et bra spill, og legger ut en nesten identisk versjon, kun med forbedret grafikk o.l. på en ny konsoll hvert år....

 

Kan ikke spillet mitt teoretisk bli beste spill i fem år på rad da?

Endret av Materie
Lenke til kommentar
Hvor mange spill har juryen egentlig spilt i år...? Har de i det hele tatt investert tid i spill slik som Zedla: TP?

Dei har tatt utgangspunkt i alle spel som kom ut i fjor. Eg vil anbefale dei som ikkje alt har gjort det å lese dette svaret frå Pastor Lorentzen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7770453

Les gjerne resten av tråden så vi slepp å ta den same diskusjonen ein gong til. :)

 

 

Og: Noen som stusser over at BF2: MC er med? For PS2-versjonen kom jo ut i 05..? Altså: Hvis jeg lager et bra spill, og legger ut en nesten identisk versjon, kun med forbedret grafikk o.l. på en ny konsoll hvert år....

 

Kan ikke spillet mitt teoretisk bli beste spill i fem år på rad da?

7856846[/snapback]

Xbox 360 versjonen kom i 2006 så det er vel helst den som er vurdert.

Er spelet eit av det beste spela som kom ut det året vil det sjølvsagt bli vurdert sjølv om det kom eit liknande spel året før.

Lenke til kommentar

Jah, dette kan vise seg å bli en merkelig oppvisning..

 

Den største bommereten av alle er å ha NFS:C i årets racingspill.. Trackmania Nations er jo nødt til å være flere ganger bedre på alle mulige måter! Hvor har juryen vært det siste året mon tro..?

 

Ellers er jeg enig i at Zelda skal inn på uavhengig av sjanger i tillegg til at BF2 (selv om det kom expansion pack) ikke er et 2006-spill, og at f.eks Trackmania Nations kunne vært nominert i årets onlinespill i tillegg..

Lenke til kommentar
Trackmania Nations er jo nødt til å være flere ganger bedre på alle mulige måter! Hvor har juryen vært det siste året mon tro..?

Reknar med at dette spelet ikkje vart tatt med då det er eit gratisspel.

 

BF2 (selv om det kom expansion pack) ikke er et 2006-spill

BF2: Modern Combats kom ut 12. april 2006 (xbox 360).

 

MrLee: Reknar med at dette i alle fall til ein viss grad svarer på spørsmålet ditt.

2. Gullstikka er et arrangment fra distributørene i Norge. Meningen er å kåre de beste spillene som kom i fjor. Derfor har de valgt en uavhengig fagjury til å nominere spill. Ingen leverandører melder på spillene sine så alle påstander om korrupsjon o.l. er grunnløse. Jeg lagde selv en liste basert på tothegame og norske releaselister over samtlige spill som kom i fjor, som vi i juryen har gått gjennom, kategorisert og nominert utfra, så ingen spill er oversett i nominasjonsprosessen.

7770453[/snapback]

Lenke til kommentar

ttt: Jeg mener ikke at BF2: Modern Combat ikke kom i 2006.. Men som en expansion pack til BF2 (som ikke kom i 2006) synes jeg ikke det skal være på en slik kåring..

 

Du har antageligvis helt rett når det gjelder Trackmania Nations, men det endrer ikke min mening om at hele gullstikke-metoden-for-å-velge-nominerte er feil, noe som vises ved at spill som nettopp Trackmania Nations ikke får være med..

Lenke til kommentar

BF2: Modern Combat er vel eit sjølvstendig spel, og ikkje ei tilleggspakke til BF2. Modern Combat er konsollversjonen av Battlefield. Eller er det eg som har misforstått noko? (Rett nok kom spelet første gong ut i 2005 for PS2 og Xbox, men er 360 utgåva god nok til å fortene ein nominasjon burde ikkje dette vere eit hinder.)

 

Når det gjeld om gratisspel skal vere med i konkurransen eller ikkje er nok dette bare eit val dei må ta. Viss dei skulle tilltatt denne typen spel vil truleg heile prossesen vore mykje meir komplisert då det er vanskeleg å få oversikt over alle desse spela. Ein må og hugse på at det er bransjen som står bak utdelinga.

Lenke til kommentar

Malingsdrikkefaktoren blant jury medlemmene er ekstremt stor, nærmest farlig. Samt at de sure gymsokkene hadde de absolutt ikke trengt å røyke før de gikk til avstemning.

 

Jeg trodde det ikke var lett å sette Zelda i en sjanger? Er i alle fall det de fleste anmeldere sier. Så hvorfor står den blant eventyrspillene? Åpen klasse passer mye bedre her.

 

Nei som jeg har sagt, gullstikka er det showet jeg har minst tiltro til. Gullfisken er reist til varmere strøk (nærmere jordens kjærne) og Gullstikka er i heisen og på vei til samme sted.

 

Holder meg til mer proffesionelle avstemninger enn gullstikka. Uprofft fra start til slutt.

Lenke til kommentar
Jeg trodde det ikke var lett å sette Zelda i en sjanger? Er i alle fall det de fleste anmeldere sier. Så hvorfor står den blant eventyrspillene? Åpen klasse passer mye bedre her.

Zelda blir plassert under eventyr (gjerne "action adventure"). Verda er vel rimeleg einig om det. Er i alle fall den kategorien spelet er plassert i der eg har sjekka. Så eg kan ikkje sjå noko feil med at det står under eventyr.

 

Open klasse går på tvers av alle sjangarar. Sjølv om eit spel kan vere vanskeleg å plassere, betyr ikkje dette nødvendigvis at spelet har noko i denne kategorien å gjere. :)

 

edit: Må bare presisere at dette er mine tolkinger og det kan vere eg tek feil. Pastoren, eller andre, må gjerne rette opp i eventuelle feil og/eller kome med andre kommentarar.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...