Gå til innhold

Plugg høyttaleren i Firewire-porten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det er det jeg skal bruke firewireporten til! Den har stått ledig lenge.

 

Synes de er fine, jeg. Minner meg om rørene i Mario.

 

Vet noen hvorfor man bruker firewire til dette og ikke usb? USB 2 er jo raskere enn firewire, men firewire har det kuleste navnet.

7855109[/snapback]

 

Hmm. Usb2 er nok teoretisk raskere enn firewire, men i praksis er firewire raskere enn usb2 har jeg sett. Men du trenger jo ikke akkurat enorm båndbredde for lyd... Tror nok det ligger i sakens natur at dette er et produkt som i hovedsak er bygget for Mac, og derfor er også firewire brukt. Apple er forøvrig skaper av firewire, men har også støtte for usb.

Lenke til kommentar

4W per kanal er ikke mye. Til 700 kr synes jeg det er svindyre watt. Men på den andre siden så må nok effekttallet være lavt for at de skal kunne kjøres på 1 Firewire-port. Firewire-porten kan levere totalt 15W til alle enhetene som er lenket til den. Dvs at man fint kan koble høytalerene seriellt. Det er trolig mulig å koble eksterne 2,5" harddisker i seriell med disse igjen.

 

Til sammenligning kan USB-porten bare levere 2,5W.

Lenke til kommentar
Firewire-porten kan levere totalt 15W til alle enhetene som er lenket til den. Dvs at man fint kan koble høytalerene seriellt. Det er trolig mulig å koble eksterne 2,5" harddisker i seriell med disse igjen.
Hadde vært ålreit med 3,5"-disker, men de drar kanskje for mye? Blir uansett litt vel mye ledningsrot for min del, høyttalerne har vel ikke flere FW-innganger, slik mange eksterne disker har..? Når da den eksterne disken skal hit og dit, og høyttalerne skal stå stille, blir det litt feil sånn sett. Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Den andre høyttaleren har en 3,5"-jack som kobles til den første

 

3.5-tommers jack, det høres bra ut :thumbup:

 

Interessant alternativ til vanlige 2.0 PC-høyttalere, siden man slipper maset med AC-adaptere. Designen var befriende ulik de vanlige plastikktårnene. Men det spørs hvor mye trøkk man kan forvente av noe som ser ut som 2" fulltoner, dette vil avhenge av virkningsgrad og hvor lineær frekvensgangen er ned mot 90 Hz (ikke veldig er jeg redd).

Lenke til kommentar

Så utrolig sært å lage firewire høyttalere! ALLE har USB port, og den kunne vel gjort jobben like godt, men ikke alle har firewire faktisk... Plager meg ikke ettersom jeg har firewire, og uansett ikke er på utkikk etter høyttalere, bare irriterer meg litt at de skal prøve å være spesielle uten noen god grunn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...